• Tess1984

Fertilitetsutredning

varningsljus skrev 2015-06-09 21:07:12 följande:
    Hej!

Sorry att mitt svar dröjt. Familjeliv strular så för mig när jag ska skriva så jag brukar ledsna :(

Hur mår du nu? Hur är det med familjen? Jag har tänkt på er...

I helgen var vi på bröllop, helt fantastisk var det! Så mycket kärlek och glädje. Hur har din helg varit?

Nu är min sambo bortrest igen och jag kommer nog ha äl i dagarna, då typiskt!

När är det som ni åker iväg?

Många kramar ????
    Hej!
    Vad tråkigt att det strular, brukar det göra för mig också, typiskt när man skrivit ett helt inlägg sen försvinner allt, hehe.

Jag är stabil, imorgon är det begravning, lär nog inte sova allt ikväll känns det som. =(
    Är mest orolig för mina nära och kära, min vi får finnas och stöta varandra så gott det går imorgon. Fattar knappt att han är borta ens. så sorgligt.

Annars var min helg bra, studentfest och grillparty med goda vänner så jag fick verkligen annat på tankarna.

Vi åker på måndagen direkt efter midsommarhelgen, längtar så att komma bort.
    Däremot längtar jag inte efter att flyga, har tänkt sådana katastroftankar nu efter kusinens olycka.

Hur är det med dig? Nej men nää inte igen? Vilken otur ni verkar ha med äl och resor, förstår att det måste kännas frustrerande, jag tycker att varje månad känns som en evighet mellan mens, äl och mens igen, nu har vi valt att skydda oss denna månaden så vi är inte gravida, men jag har ägglossning igen under resan, så det blir kanske en highway1 bebis, hehe...vi brukar skämta om det :P

Hoppas vi hörs snart igen, massa goa kramar från mig...
  • Tess1984
    999 skrev 2015-06-09 21:19:12 följande:
    Tack snälla du! Han ska träffa en urolog snart hoppas vi, men det har egentligen inte så mycket med utredningen att göra utan det är för att han från och till haft ont i testikeln så läkaren tyckte att det är bra att han får kolla upp det också. Men förhoppningsvis får vi svar på hans hormonprov nu i veckan. Kromosomprovet dröjer till efter sommaren.

Hur går det för er? Hur långt har ni kommit i er utredning?
    Jobbigt att allt ska ta sådan tid, väntan och ovissheten måste vara fruktansvärd men förhoppningsvis löser sig allt fort och ni får rätt behandling. Hjärta

Vi är klara med utredningen, inga fel hittades och läkaren tyckte vi skulle börja prova ägglossningsstimulerande efter sommaren. Jag har lite oregelbunden cykel så det kan säkert underlätta lite.
    Om inget sker där blir vi satta i IVF, men vi har försökt sen december 2011, kanske inte fullt ut månad för månad men jag har längtan efter en liten så länge och det tar på krafterna. Under resans lopp har vi haft två konstaterade missfall men nu har det gått över ett år utan resultat. Misstänker att jag haft tre missfall. Nu tar vi nya tag och hoppas på det bästa.

kramar i massor

• Tess1984
    varningsljus skrev 2015-06-10 09:09:12 följande:
    Hej!

Usch är det idag... :( Ska tänka på dig och jag hoppas att det blir en fin stund. Det är så jobbigt att se anhöriga ledsna. Kan inte ens föreställa mig hur ni och dem känner i den här situationen...

Åh vad härligt att få komma bort wetett tag. Hur länge blir ni borta? Jag har säkert frågat innan men glömt bort.

Vi kolkar rubt på npgonnågon charter till sensommaren, får se om vi kommer iväg.

Ja vi har verkligen osis. Men i juli då jäklar. Tänk om vi skulle lyckas typ samtidigt? :) vvavad coolt det vore. Helt rätt av er att skydda er tycker jsg så att ni kan njuta av semestern.

Många varma kramar till dig
    Hej

Ja det var ingen rolig dag igår, usch och fy vad hemskt..en av mina värsta dagar någonsin..nu är begravningen över men mina nära och kära kommer sörja länge till.

Vi kommer vara borta nästan tre veckor, så skönt ska det bli. =)

Hehe, ja vi får hoppas att vi lyckas samtidigt i sommar, hur gött hade inte det varit?....för alla i tråden som längtar och kämpar....

Vad händer för spännande i helgen? Själv ska man jobba men idag var jag ute och fiskade hela dagen i havet, det var så himla avkopplande, tyvärr fick jag ingen fisk men bättre lycka nästa gång.

Kramar i massor till dig.
  • Tess1984
    chbw skrev 2015-06-10 16:44:52 följande:
    Ja =) har varit där en gång, men det var supermysigt!! =) 

Så härligt att få åka iväg o rå om varandra! Gissar på att ni får en fantastisk resa! 

okej :/ förstår det! usch. Jag var på begravning för en person jag tycker mycket om, och det värsta var och se hans fru sen 40+ år vara så ledsen. Det var ett fint avslut för en fantastisk människa, men såklart jobbgt!
    skickar massa kramar till dig!! 

Nu jobbar jag inatt och imorgon natt, sen är jag ledig från fredag morgon till torsdag kväll nästa vecka! ska bli så skönt :) ja precis, gått ner i tid! På fredag ska jag och en kompis gå på skansen och fota, vi har planerat fotorunda i flera månader, men det har alltid kommit saker ivägen, så nu äntligen =) på lördag ska vi på middag med sambons mamma och hennes sambo. Vi gav dem det i julklapp, så ska bli kul =) Har du några andra planer än begravningen i veckan? 

kramar
    Hej 

Ja usch och fy nu får man hoppas man slipper gå på fler begravningar på ett tag.

Åh vad härligt det låter, skönt med en långledighet...
    Låter underbart med skansen där var jag förra sommaren med min familj, både Vasamuseet, skansen och gröna lund, Stockholm är en mycket trevlig stad.
    Ska ni fota djuren eller bara er själva? Låter spännande.

Idag har jag varit och fiskat med en kompis, jag fick ingen fisk men min vän fick. Det var avkopplande dag och det behövdes efter en jobbig vecka.
    I helgen ska jag bara jobba, möjligtvis ska jag passa hund lördag till söndag.

Nu är jag trött, måste vila...ha en fin kväll...

Kramar i massor

• Tess1984
    999 skrev 2015-06-10 20:05:28 följande:
    Jag håller tummarna för er! Så tråkigt med upprepade missfall...
    Tack så mycket, jag håller tummarna för er också Hjärta
  • Tess1984
    Fortuna skrev 2015-06-10 22:28:51 följande:
    Jag är sugen på Grekland! Men vi får se :) då kansk du har några bra resetips?! :D åh USA! Låter spännande :) vi ska på lite fest för några vänner, blir en del folk så ska bli roligt :)

Proverna är typ standard för att utesluta några blodsjukdomar. Sen är det en del prover på hormoner, bland annat tsh, prolaktin mm. Har ju förstått av att läsa här på FL att tsh ska ligga lite lägre om man önskar bli gravid?

Förlåt för sent svar!

Kram :)
    Hej

Jag har tipsa som Grekland, jag har själv varit på Rhodos och där var mysigt.
    Jag har även varit på Grand Canaria och det är också ett bra resmål.
    Barcelona är vackert med stadsliv och strandliv. =)
    Finns hur mycket som helst, men det är sol och vad semester ni hade tänkt er?

Nu måste ja vila, skriver mer en annan dag...{#emotions_dlg.flower}
    Kramar i massor
  • Tess1984
    varningsljus skrev 2015-06-12 20:45:17 följande:
    Usch jag förstpr det... hur känner du dig idag?

Har ni fint väder i Skåne idag?

jag har efter en intensiv arbetsdag äntligen landat i soffan med thaimat och fredagschoklad. Jobbiga förhör och stressig dag på jobbet, äntligen helg!

Imorgon kommer min lillebror upp från Blekinge och stannar till midsommar. Han ska hjälpa mig med hunden när min sambo är borta nästa vecka. Ska bli mysigt med besök :)

Ja tänk om... vsd underbart det skulle vara! Jag läste i en tråd här på familjeliv om en metod som verkat framgångsrik för många. Ska se om jag hittar den igen och länka. Hahah bygger i stora drag på mycket mys innan och vid äl ;)

Hoppas du får en lugn jobbhelg!

Kramar till dig
    Hej

Idag känns det bättre men så fort jag tänker på det kommer en skvätt tårar, nu har jag PMS också så jag är mycket känslig. Har svinont i brösten denna gången och kunde knappt springa när jag var ute i skogen idag, hehe.
    mensen bör dyka upp i helgen...vart är du i din menscykel? =)

Åh vad trevligt med lillebror på besök, skönt att få lite hundhjälp. Imorgon ska jag passa syrrans hund hela kvällen och han ska nog sova över hos mig, hon behöver lite avlastning nu när hon har en liten bebis och jag ställer gärna upp.

Det har varit underbart att bli gravida samtidigt och sen följa varandra hela vägen, tänkt så underbart...hehe den länken skulle jag verkligen vilja läsa man gör ju nästan vad som helst för att få en liten, jag har till och med börjat be till gud om ett litet mirakel...för om det kan hjälpa så är det ju värt försöket, hehe man blir lite smått galen av denna väntan..hehe...

Hoppas du nu får en mysig vecka med lillebror, mys på idag efter en hårdarbetsdag det är du verkligen värd, ät lite choklad för mig med. =)
    Kramar i massor till dig...

• Tess1984
    varningsljus skrev 2015-06-12 22:54:57 följande:
    Skickar massor med kramar till dig!

Och pms också... det är verkligen inte kul. Jag tycker att min pms verkar mer påtaglig nu aedsesedan ett tag tillbaka. Förra månaden vet jag var hemsk!

Jag bör ha äl typ idag, magiska dag 17, hehe! Har haft lite molvärk och ökade flytningar. Men jag har inte brytt mig om att överanalysera det denna månaden då sambon inte ens är hemma... :(

Vad mysigt vad

fint av dig. Det är säkert guldvärt för din syster då :)

Märkligt, jag lyckas inte länka tråden men om du går på "planerar barn" och så heter tråden "en superbra metod jag läst om/vilka vill hänga ned nästa månad". Jag tror tråden ligger sidan tre just nu under "planerar barn". Verkar som att många lyckats där, sen om det beror på just den metodenär ju långt ifrån säkert.

Önskar dig en mysig helg också. Chokladkakan är slut nu så jag åt några bitar för dig med ;)

Många varma kramar
    Hej igen

Nej min PMS är värre nu tycker jag, hoppas för tusen att mensen snart kommer så man slipper lida, känns nästan som om att en annan person försöker ta över min kropp och när väl mensen kommer får jag tillbaka mig själv igen, mitt tankesätt blir helt annorlunda, blir bitter och upprörd för inget.
    Tur att jag är hemma själv ikväll så kan jag sitta här och bittra i min ensamhet. hehe. Tack för chokladen förresten, är lite sugen nu också men orkar inte ta mig till affären idag, det regnar dessutom.

Jag märker att jag sover mer dagarna innan också, orkar knappt gå upp på morgonen, är det ett pms-tecken hos dig också? =)

hehe, jag hittade tråden, låter ju helt fantastiskt men det gäller att ligga i ordentligt, hehe men man kanske skulle prova den metoden?
    Nu kommer jag ha ägglossning under vår resa, så vi kommer nog ligga mer än vanligt då, hehe...nu hoppas vi på det bästa...snart orkar jag inte längta mer...nu har alla bebisar i min närhet också.... jag vill också ha...

Hoppas du får en trevlig vecka med din lillebror =)
    Har ni några andra roliga planer i veckan? snart är det midsommar.
    Jag går minsann på semester på tisdag, det såg jag i kalendern idag, hehe blev glatt överraskad..kan behövas nu när man ska packa inför resan.

Krama i massor

• Tess1984
    chbw skrev 2015-06-13 16:57:20 följande:
    Hej! 
    ja verkligen! 

ja det blir skönt. behöver återhämta mig lite =)

Ja, det var underbart. Perfekt väder också. Vi fotade natur och djur =) Gillar själv inte att vara framför kameran, bara bakom =)

Så mysigt att fiska! =) Ja det förstår jag! 
    okej =) 

Fick mina senaste provsvar i torsdags, och mina sköldkörtelvärden är bra! Äntligen. Höjde min medicin med en tablett, utan att prata med läkaren. Och mådde vips mycket bättre. Nu var värdena på tsh - 0,4 (jag skulle ner mellan 04,-2.0) och T4 - 18 (ref 11-22). Mår hundra gånger bättre, men fortfarande inte helt hundra, kanske inte så konstigt då mitt d-vitamin tydligen var brist på(23, ska ligga mellan 75-250). Men sköldkörteln verkar okej så nu ska det inte vara farligt för mig/eventuellt foster att bli gravid :D Pratade med en sköterska förra veckan, så ska bara vänta in samtal från läkaren i nästa vecka =) så nu får jag se om min menscykel o ägglossning blir regelbunden/kommer tillbaks. Annars får jag sprutor i höst =) 

Många kramar
    Hej =)

Vad härligt det låter, vill också komma ut och fota på spännande ställen.
    Kullaberg nere i Skåne är en fantastiskt plats, googla det om du vill. Där brukar jag fota, sola och bada.

Vad underbart, grattis vad skoj att höra, nu är vi otroligt nära en bebis, jag känner det på mig. Jag hämtade själv ut mina ägglossningsstimulerande häromdagen, är inte alls orolig länge, det löser sig med tiden..
    Kanske vi börjar samtidigt, blir jag inte gravid innan kommer jag börja med ägglossningsstimulerade i augusti...eller jag kommer börja ta tabletterna när jag får mensen i augusti, precis efter sommaren....

Nu håller vi tummarna... =)

Hoppas du får en underbar helg, har du några roliga planer?
    Kramar i massor
  • Tess1984
    chbw skrev 2015-06-14 14:51:30 följande:
    Ja det var underbart =) ÅH så fantastiskt det såg ut! Googlade lite bilder =) 

Tack! Ja, det är så skönt att det händer något nu! Vad skönt! Ja, snart får vi våra plus! Kul om vi får börja samtidigt =) 

Ja verkligen! alla (två) tummar jag har :D 

Igår åt vi middag med svärmor o hennes sambo, annars inget bestämt, förrns imorgon måndag. Ska ta med min lillebror på jurassic park som lite tidig tioårspresent (han fyller om en månad) :) han har ingen aning! :D själv då? jobbade du i helgen, eller hur var det? =)

massa kramar

Jurassic park, är det den nya filmen? =)
    Den tänkte jag att jag och sambon ska se i USA om det blir bio väder, hehe..

Jag har jobbat hela helgen nu, det var en ganska lugn helg. Vi hade soligt i Skåne i helgen och då verkar kunderna inte så sugna på att shoppa men det kan jag förstå. =)
    Idag har jag färgat och klippt håret, är super nöjd. Imorgon ska jag jobba mitt sista pass innan jag går på ledighet. Onsdag ska jag och några vänner gotta oss på uteservering, hoppas på sol. =)
    Torsdag ska jag och sambon åka ut på en camping och fira hans morbror, det blir en riktigt överraskingsfest. =)

Midsommar firas med min familj på en annan campingplats vid en vacker sjö, längtar tills dess..sen blir det att packa resten av helgen, om en vecka börjar vår efterlängtade semester...

Jag fick mensen idag men det var väntat eftersom vi skyddat oss denna månaden..var är du i din menscykel? =)

Kramar i massor

Svar på tråden Fertilitetsutredning