• chbw

Fertilitetsutredning

Tess1984 skrev 2015-04-25 20:21:27 följande:
    Jag lovar att berätta mer om resan sen, just nu håller jag på att planera lite inför resan, vad vi ska se och göra. =)

Hoppa du också får en bra dag, blir tv mys för vår del. Kram till dig.
    Kul =) 
    Vi har kikat lite mer nu, och det lutar mot att vi åker till Italien =) var sugna på maldiverna, men känns som att man vill va där längre än 1 vecka =)

dan har spenderats sovandes haha. Jobbar nu inatt =) och haft massa känningar inför mens, PMS också. Så hoppas den kommer snart... :)

kram 
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-04-26 08:41:14 följande:
    Åh Maldiverna vore en dröm, ja då tror jag nog man får stanna 14 dagar, tror det är en ganska lång resa också.
    Där finns ju dessa öar utanför Italien, sicilien och sardinien? Har aldrig varit där men hört där ska vara mysigt. =)
    När kommer ni åka ungefär?

Åh PMS, håller tummarna för att den snart kommer igång, vilken dag är du på nu sen senaste mens?
    Jag borde snart ha ägglossning, om någon vecka i alla fall, vill helst inget veta utan vi kör på och hoppas på det bästa. =)

Ha en fin dag, kramar
    ja, så det skjuter vi på tills vi kan stanna längre =) samma med thailand. 2-3 veckor på de ställena har vi tänkt i framtiden. 
    Ja,, det ä nån av de vi ska till =) sambons systers kille är från italien och har hus på sardinien så ska fråga lite hur det är där o så! 
    Vi kommer åka sista veckan augusti eller första september :) då ska det vara 27-30 grader ca i italien, så det är perfekt för mig. Älskar när det är så varmt! 

Ja, jag hoppas det :) Enligt ena appen ska mensen komma på tisdag, men enligt de andra två ska den komma 20 eller 22 maj. Är på cykeldag 23 nu. Har/haft alla symtom på mens snart i alla fall, PMS, känner mig svullen, ont osv.. Får se hur det går =) 
    ska ta nya blodprover för sköldkörteln imorgon eller på onsdag också =) 

Okej! håller tummarna för er =) 
    kramar
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-04-27 21:01:34 följande:
    Åh Thailand ska också vara riktigt bra, där känner jag många som rest runt och där ska finnas vackra stränder, maten ska också vara billig.
    Ja det är underbart, såg nu på vädret att det brukar vara 40 grader i Las Vegas i Juli månad, så jag lär nog inte klaga på värmen i alla fall, haha =)

Oki, jag kan känna PMS symtom från ägglossning och fram till mens men jag har värst pms cirka en vecka innan, så din är säkerligen snart på väg.
    När får du provsvaren på sköldkörteln sen? Hoppas du slipper vänta allt för länge.
    Förresten har du sett walking dead? Jag är nästan helt besatt av den serien nu =)

Kram
    Ja.. jag har också hört det. Vi har pratat om att fira nyår där nån gång =)
    ååh, låter ju inte helt fel :D 

okej =) Just PMSen är ny för mig, bara fått i ca 1.5 år. Så rätt ovan.. Men jag hoppas mina känningar stämmer, för isåfall borde mensen komma inom 1-3 dagar =) 
    Jag hoppas på att få dem i nästa vecka, eftersom fredag denna vecka är röd dag. Ska ta proverna på onsdag har jag tänkt.. =) 
    Nja, sett lite men inte fastnat. Min sambo gillar den mycket däremot =) Just nu håller jag på att kolla om Bones från början haha

kram 
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-04-28 08:35:03 följande:

Ja just ja det är röddag på freda, vilket betyder kortade arbetsdag och bättre betalt =)

Bones har jag aldrig sett, vad handlar den om?

Lycka nu till med proven och jag hoppas alla provsvar blir bra.

Ha en fin dag. kramar

Tyvärr har jag lika långt pass som vanligt men helglön en fredag är inte fel :) hoppar in för en kollega så 8 timmar extra är inte helt fel :)

Vad var det du jobbade med? :)

Ååh då måste du kolla! (om du gillar kriminalserier.) handlar om en rättsantroplog (är det rätt ord?) som är expert på skelett och en fbi-agent som löser mord (oftast har se hittat skelett o löser från det, alltså inte hela kroppar) tillsammans med den förstnämndas team. Jag tycker den är den bästa kriminalseriern tillsammans med criminal minds :)

Tack!

Här ska det sovas hela dagen. Synd på vädret,men sen är jag ledig 7 av 8 dagar :)

Kramae
  • chbw
    fabi skrev 2015-04-28 12:19:24 följande:

Jag var på min spolning idag. Det var svårt för läkaren att spola eftersom min slemhinna var 9 mm, alltså för tjock fast det var 9 dagen i cykeln. Det gjorde ont varje gång hon skulle försöka spola men tur så vara de inte så länge. Nu måste ja vänta tills nästa månad för att istället göra om undersökningen på dag 6 eller 7. Man har vant sig nu på den ständiga väntan.

Skönt att det onda inte varade så länge!

Jag måste också göra om min spolning, fattade inte riktigt varför, men var något med livmoderväggarna. Så bara går o väntar. SOm du säger.. Man börjar ju vänja sig. 

Hoppas det går bra för dig nästa veva =)

• chbw
    Tess1984 skrev 2015-04-29 08:22:30 följande:

Jag jobbar som hälsorådgivare samt kostrådgivare fast på hobbienivå än så länge. =)

Ah, oki serier som jag helt har missat, får se om jag tar mig an de sen.

Hur har det gått, har du tagit dina prover nu?

Ja idag känns det surt att jobba, solen skiner och själv ska man jobba från 10 - 20 , alltså hela dagen. Känns sådär men ska inte klaga snart åker man ju till USA =)

Ha en fin dag, kramar

Okej. Låter spännande! :)

Det tycker jag du ska göra om du får tid över nån gång! :)

Blodproverna på vc tagna nu. Svaren kommer troligen i början av nästa vecka :)

Lite störigt att jag inte fått blodprovsvaren från ferrilitetsmottagningen dock. Måste vänta till återbesöket som inte ens är bokat än.. Hmm. Låt mensen komma nu då aå jag kan få se två sista tiderna!! :)

Oj! Själv slutade jag nästan nyss,så är på g hemåt o ska sova lite :) här regnar det.. Ja ni skulle åka i juni va?? :)

Många kramar
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-04-29 22:43:44 följande:
    Japp vi kommer åka i Juni, den 22 Juni direkt efter midsommar. Knappt två månader dit nu, det går undan. =)

Du skulle inte kunna ringa din läkare på något sätt, eller mottagningen?
    Eftersom du inte vet när du har nästa läkartid känns det ju konstigt att ni ska få vänta så länge på provsvaren, jag har kollat  varje dag i brevlådan efter post från läkaren men inget har dykt fram, nu tänker jag inte så mycket mer på det eftersom jag vet att vi ska träffas nästa vecka, det känns lite i magen nu när jag tänker på det, lär säkert kräkas av nervositet den dagen, mina nerver klarar inte sånt. hehe

Natti natii
    Så härligt!! =)

jo. jag funderar på att ringa imorgon o höra.. Provsvaren borde de ju kunna ge på telefon. I alla fall mina. Förstår om de inte kan ge sambons svar till mig. Men är över en månad sen han lämnade sitt prov och snart en månad sen jag lämnade mitt.. 
    Knasigt att de inte har skickat ut. Skönt att besöket närmar sig i alla fall!! =)

kram
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-04-30 15:33:52 följande:

Ringde du idag? =)
    Jag är för nog feg för att ringa, sen vet jag inte vem jag ska ringa heller.
    Vi har ju aldrig träffat vår läkare tidigare, börjar även bli lite nervös inför Onsdag nu, orolig vad vi kommer få höra, eller om det är något fel på någon av oss.

Min tvillingsyster har beräknad förlossning den 6 maj och jag har inbokad tid till fertilitesläkaren den 6 maj, lite komiskt....

Hoppas du får en trevlig valborg, nu ska jag fixa lit käk sen ska vi mysa lite framför någon tv-serie.

Kramar

Nä.. jag glömde haha. Får göra det på måndag =) 
    oj har ni inte träffat den? :O vi träffade läkaren o de va hon som ordinerade alla prover o gjorde mina undersökningar :O 

haha oj, lustigt =) 

Ååh detsamma! Jag ska plantera lite och sen blir det nog sova tidigt =) 

kram
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-04-30 21:34:54 följande:

hehe ok =)

Jag fick blommor igår av en kund som jag också planerat idag, där är så mysigt med blommor och de livat upp balkongen, bor ni i lägenhet eller hus?=)

Kram

Okej :) ja detär ju det!

Vi bor i lägenhet. Nästa flytt blir hus eller radhus tror jag:) dock blir det om kanske 3-5 år. Bor i tvåa men så pass stort att det funkar tills bäbis är typ 3 :)

Ni då?

Kram
Svar på tråden Fertilitetsutredning