Tess1984 skrev 2015-04-10 20:12:57 följande:
Jag går också upp i vikt innan mens, får ett otroligt mat/sockersug dagarna innan och frossar som aldrig förr. =)
Vi fick inte vårat brev idag, nu ska man gå ytterligare en helg och undra.
Funderar på att ringa läkaren på måndag om man kan det, man vill ju bara veta nu.
Häromnatten drömde jag att jag var gravid med tvillingar, det kändes helt fantastisk och sen när jag vaknade blev jag deprimerad för att det inte stämde, minns att jag gick och tog på magen hela tiden och längtade, hoppas snart drömmen slår in.
Idag träffade jag syrran som är höggravid med våra barndomsvänner, alla har barn eller är gravida, blev mycket barnprat och jag kände mig sjukt utanför.
Grät som bara den på vägen hem och sambon fick trösta mig, mår bättre nu. Trodde inte det skulle kännas så jobbigt att träffa alla, nu har man PMS också och det gör kanske inte saken bättre.
Träffar du många vänner med barn?
Ha nu en trevlig helg, det blir både fest och jobb för min del.
kramar
Jaaaa. helt galet. Blir sugen på typ allt jag ser om jag handlar närmsta dagarna innan mens haha :)
Okej. Konstigt... Ring läkaren o fråga tycker jag! Är ju så jobbigt att bara vänta..
Åh, såna drömmar e så hemska. Drömt flera gånger att jag plussat eller varit gravid med stor mysig bäbismage. Så vaknar jag.. Fy. Just tvillingar har jag av någon anledning alltid velat ha. Tyvärr har vi inte det i släkten nån av oss, men om jag får skjuts med ägglossningssprutor så är det större "risk" för en flerbarnsgraviditet! Ville själv alltid ha en tvillingbror när jag var liten.. :p
Usch, jag förstår dig! Jag har tur och har bara en kompis med barn, och henne träffar jag inte så ofta då jag jobbar mycket och vi bor så långt ifrån varandra. Två av mina kollegor har små barn, ena en bäbis på 6 mån ca och den andra kollegans är 5 år snart. Blir lite prat, men inte så mycket. O när jag träffat bäbisen har jag bara fått låna o gosa. Hon somnade i min famn senast och jag bara satt o njöt o längtade lite till, tills min (vår) egna bäbis vill flytta in i min mage =) Men det är jobbigt o se så många som är gravida överallt, och små bäbisar och se folk som får sina första, andra barn, och fort o tätt dessutom. Och jag kan faktiskt ta lite illa upp när de säger att det tagit tid, när de försökt i tre månader och fått plus. Men ingen av våra vänner vet egentligen att vi försöker, så kan inte prata med dem heller.. Min ena kollega pratar jag mycket med dock, och det är skönt.
Skönt att du mår bättre! :) Nä PMSen gör inte längtan lättare direkt :(
Detsamma! Jag är för en gångs skull ledig heeeela helgen, plus måndag och tisdag. Ska bara slappa. Kanske ut en stund med katterna imorgon. Men vila o ta igen mig efter en tuff vecka!
Kram!