• Tess1984

Fertilitetsutredning

chbw skrev 2015-08-12 10:10:56 följande:
    Godmorgon! Lustigt.. Ring o kolla vet jag :) så det blir rätt med pergon om du ska använda den :)

Kram
    Godmorgon =)

Ja jag får ringa gynmottagningen imorgon om inte mensen drar igång nu  under dagen, känner ingen menssmärta än så länge.

Allt bra med dig idag? Har du fortfarande lite ont? Tog du fler test idag?

Nu har jag en ledig dag och den ska spenderas med min lillasyster. =)
    Kram
  • Tess1984
    chbw skrev 2015-08-12 18:59:39 följande:
    Låter som.en bra ide :) o skönt du slipper ont än aå länge! :)

Idag är jag trött haha. Så blir skönt o va ledig inatt :) idag har jag inte bara haft lite ont,utan väldigt väldigt ont. Så väljer att tolka gårdagens nästanpositiva test som positivt, då äl troligen varit/är idag :) så nu blir det ännu mer väntan haha. Men har ju haft på känn sen slutet av förra v att det är på g :o

Tagit ett imorse när jag kom från jobbet som va negativt, o ett nu när ka vakna som var negativt mem hyfsat starkt. Inte som igår, men tydligt. Kan ju vara förkänningar idag o äl imorgon. Om inte så tror jag på idag :)

Åh så mysigt :) hoppas ni får.en toppendag! Massor med kramar
    Godmorgon

Igår drog mensen igång, fast känns inte lika riklig och har fortfarande inte ont. Nu ska jag inte klaga men det känns som kroppen spökar med mig.
    Nu drar jag igång med pergotime på Söndag, känns både spännande och lite nervöst på samma gång. Hur känns allt för dig? Hoppas ni din smärta försvunnit så du slipper ha ont.

Igår hade jag en mysig dag med syrran, har knappt träffat henne under sommaren och hon var mycket saknad. =)
    Nu har jag börjat gå till sjukgymnast och kommer gå ett par veckor, känns som det blir mycket sjukhusmiljö för mig i höst, hehe.

Nu ska jag jobba mitt sista pass innan jag går på ledighet. I helgen är jag ledig så då ska jag iväg och hyra hästar på ett ställe jag brukar rida på sen ska jag besöka ett nöjesfält i grannlandet Danmark på Lördag. =)

Vad har du för planer? Kramar
  • Tess1984
    fabi skrev 2015-08-12 12:53:41 följande:

Stort grattis Maalon! Så glad för din skull. Är på dag 29 och fick min mens idag. Var lite nere igår men försöker tänka positivt. Den 18 aug är det dax för spermaprov nr 2 och vi hoppas att det ser bra ut denna gång.

Hej tjejen

Håller tummarna för ert andra prov, hoppas på bättre resultat. Jobbigt med denna väntan förstår jag.
    Hoppas du har du fått en fin sommar med massa sol, kramar om

• Tess1984
    Iskristall skrev 2015-08-12 16:22:39 följande:
    Du jag tänkte på en sak. Du har inte försökt att tempa? Det gör jag sen två år tillbaka och det har hjälpt mig massor att förstå min struliga cykel pga pco:n. Detta gör jag parallellt med äl-testen. Man tar sin temp varje morgon innan man stiger upp och registrerar i en app som registrerar detta i en kurva, sen kan man utläsa om/när äl varit. Då höjs tempen och håller sig förhöjd fram till mensen kommer ca 14 dagar efter el förhoppningsvis ett plus.
    Det har jag alltid funderar på om jag skulle prova, att tempa. När börjar man tempa och vilken app använder du?
    Jag använder just nu inga ägglossningstest men det vore ju spännande att tempa nu när man ska dra igång med pergotime.

Ha en bra dag, kramar
  • Tess1984
    varningsljus skrev 2015-08-10 22:55:50 följande:

Hej tjejer!

Vad härligt att här pågår sådan aktivitet :)

Jag har semester och har tagit en paus från det mesta... började med pergotime kur 2 igår. Mensen dök upp häromdagen, 10 dagar för sent!

Hur mår ni?

Stort grattis till dig Maalon som har plussat, vilken känsla!!! :)

Kram på er

Hej =)

Hur går allt? Nu drar jag också igång med pergotime på söndag, vilken dag är du på? Jag kommer börja på söndag. Hoppas allt är bra med dig?

Massa kramar
  • Tess1984
    Iskristall skrev 2015-08-13 09:44:14 följande:
    Man börjar tempa på mensens första dag. Samma tid varje morgon innan man stiger upp och efter minst 4timmars sammanhängande sömn tror jag det var. Jag använder mig av Fertility friends gratis app. Kan verka lite krånglig från början har jag hört, men jag tycker den fungerar klockrent o aldrig haft några problem användarmässigt. Rekommenderas
    Oki, Tack för tipset =)
    Får se till att ta tag i det, för det verkar ju väldigt spännande. Jag vet att min mamma som också hade svårt att bli gravid tog tempen varje morgon, så hon har också tipsat om det. =)

• Tess1984
    chbw skrev 2015-08-13 19:08:52 följande:
    Okej :/ lustigt att det ör annorlunda, skönt du slipper ont :) spännande o dra igång med pergon snart! Håller alla tummar att det går vägen nu!! :)

Jag vaknade några gånger av att jag haft ont, men det känns lugnare nu!

Okwj, vad härligt att ni hann ses nu!! :)

Haha :) hoppas sjukgymnastiken hjälper nu, så ryggen blir helt bra :)

Ååh låter som.en toppenhelg! Vill försöka få till en ridtur med nån gång. Det är nog minst 10 år sen jag satt på en häst senast :)

I helgen så jobbar jag. Personen jag är assistent till ska på en resa så jobbar på bortaplan. Om jag orkar blir det bio på.söndag med min syster :) nu har jag bara fyra pass kvar till semestern. Ska bli så härligt! :)

Massor med.kramar!
    Godmorgon, känns som jag inte har skrivit här på några dagar nu och tänkte på er direkt när jag gick upp idag. hehe.
    Vi har haft kanon väder i Skåne hela helgen och jag har passat på att njuta utomhus. =)
    Hann med en runda till Danmark också och nöjesfält med massa karuseller.
    Tar en kvart med båt från Helsingborg sen är man i Danmark. =)

Idag börjar jag med pergotime, har inte tagit den än men tänkte göra det efter frukosten. Står inte på förpackningen när tabletten ska tass så jag hoppas jag gör rätt.

Ryggen är mycket bättre idag, sjukgymnasten hjälpte mig verkligen, ska dit nästa fredag igen.

Om du träffade systrarna i helgen, hoppas jag att ni fick trevligt på bion.
    Massa kramar
  • Tess1984
    varningsljus skrev 2015-08-14 07:37:09 följande:
    Hej tjejen!

Jag mår bra. Lite ångest över att semestern snart är över. Tänk vad 4 veckor går fort! Börjar jobba på måndag... hur mår du?

Ok, så du fick din mens denna månanden också? Nu hoppas vi att pergotime gör underverk för er! Vilken cykeldag börjar du din behandling på?

Jag tog min sista tablett igår. Började på cd 5 och sista tabletter på cd 9. Enkelkur och jag har tid bokad för vul på tisdag, då är jag på cd 14. Sist jag åt pergotime fick jag positivt ältest på dag 18 har jag för mig...

Ska du till kliniken för vul eller hur funkar det hos er? Det verkar ju vara lite olika mellan klinikerna.

Har du några roliga planer för helgen? Ikväll ska vi på kräftskiva. Jag ska göra en räkcheeskake som tillbehör. och sen ska jag bara njuta av sista dagarna på semestern!

Många kramar
    Hej tjejen
    Nu börjar jag på pergotime idag och jag tänkte fråga dig vilken tid du tar tabletten? =)

Jag mår bra, känner både ett sug i magen nu inför pergotime men samtidigt känns det spännande. Hur mår du själv? Usch ja, jag minns hur det kändes min första jobbdag efter semestern men jag hade samtidigt jetlag efter USA resan, hehe men det kommer säkert kännas bra när du väl är där. =)

Jag är lite kluven till om jag ska ta ägglossningstest, ser man tydligt när man kommer ha äl på vul? Våra upplägg ser lika ut, börjar pillan på dag 5 till dag 9, sen vul på dag 12 och framåt. Hur många gånger har du varit på vul innan ägglossning från den dagen du började gå? Blir det varje dag?

Denna helgen har varit den bästa på länge, besökte ett nöjesfält i Danmark med kusinens barn, åkte en massa karuseller och mot kvällen var jag helt spyfärdig, haha. Hoppas kräftskivan blev lyckad. =)
    Händer annars i veckan? Håller tummarna för ett plus för dig denna månaden.
    Massa kramar
  • Tess1984
    Maaliin2015 skrev 2015-08-15 00:24:49 följande:

Hur långt har ni kommit i era utredningar?? Kraam

Hej vi är klara med utredningen också, nu börjar vi på första kuren pergotime denna månaden.
    Själv då?

kramar
  • Tess1984
    varningsljus skrev 2015-08-16 11:44:27 följande:
    Hej tjejen!

Vad spännande!! Det kommer bli jättebra. Jag har inte tagit tabletten någon speciell tid. Någon dag tog jag den på fm och nån dag på kvällen. Kanske dumt och bäst att ta den samma tid på dygnet men jag tänkte inte så långt. Får skylla på semestermode ;) men satsa på att ta den antingen morgon eller kväll tycker jag! Ska du också köra Enkelkur? Jag tyckte att jag mådde illa denna gången när jag tog pergotime. Men nu har det släppt. Sen reflekterade jag själv över hurmörsvägningar under pergotime och strax efter men jag vet inteom jag överanalyserade det. Min sambo tyckte iofs också att jag var sur. Surare än vanligt, hehe!

Jag har tagit pergotime en cykel tidigare, det var i april. Då var jag på vul dag 12, inga fler dagar. Det min läkare gjorde var att räkna ut på ett ungefär när äl borde ske. Jag har för mig att hon räknade med att äggblåsan växte 1-2 cm per dag. Sen fick jag hålla kolla med älflytningar/ältest. Sist jag åt pergotime tror jag att jag hade äl på dag 18.

Så du ska gå på vul varje dag fram till äl? Vilken lyx!! :) då borde du ju inte behöva ta ältester. Din läkare kommer säga till dig ungefär när ägget beräknas släppas.

Ni har grymna förutsättningar för att lyckas tror jag!

Det låter ju du har haft en toppenhelg! Kräftskivan var väldigt lyckad men Igår var det segt, trots att jag var nykter. Landade hemma i sängen klockan 04.30!!

Hoppas du får en härlig dag.

Kramar till dig
    Hej igen =)

Hehe, jag tog min tablett på morgonen och ska försöka tänka på att ta den på morgonen innan jobb. Ok, jag trodde man fick gå på ultraljud för att se att man inte släpper för många ägg eftersom risken finns att det blir fler? =)
    Min läkaren berätta att en kvinna nyligen hade tagit pergotime (köpt från utlandet tydligen) och inte kollat upp innan och nu väntade hon trillingar. hehe...
    Jag vet inte alls hur jag ska göra, men kommer ringa mottagningen imorgon och höra, söndag nästa vecka är jag på dag 12 men kan kanske få en tid på måndag redan, hoppas det i alla fall.

När du beräknad mens?
    Sista du tog pergotime fick du mensen sen som en klocka eller den kan bli oregelbunden? Hoppas nu att vi får plus denna månaden, man börjar bli lite smått galen över detta, ibland i alla fall...
    Tur har jag syrrans bebis som jag får ta hand om och mysa med, igår när jag åkte karuseller med kusinens barn gick tankarna hela tiden om jag i framtiden kommer få åka karuseller med mina egna barn, så härligt det skulle bli. Jag blir barn på nytt själv när jag besöker sådana platser. =)

Några roliga planer i veckan? kramar

Svar på tråden Fertilitetsutredning