• Tess1984

Fertilitetsutredning

Maaliin2015 skrev 2015-08-16 11:59:54 följande:
    Hej ! Vi har som sagt gjort allt som ska göras och om det ej skulle bli något självmant så skulle vi få en remiss nu efter sommaren ! Dom har ej nämnt pergotime för oss !! Kram
    Hej, ja det verkar väldigt olika hur vida man får pergotime eller inte.
    Vi kommer få remiss till IVF och pergotime inte hjälper, så det känns ganska tryggt att veta att man är i hjälpande händer, fast att man önskar att man vore gravid just nu....
  • Tess1984
    varningsljus skrev 2015-08-16 14:46:46 följande:
    Hwj igen!

Jo men det var ju det jag gjorde dag 12. Då ser man på vul om flera ägg är på G att mogna samtidigt... men jag har inte hört om att man går varje dag fram till äl utan en kontroll runt cd 12. Jag kommer gå på kontroll dag 14 denna gången, alltså på tisdag. Min läkare skojade om att VIP-personer får hembesök för VUL varje dag men så funkar det inte med oss vanliga dödliga, hehe. Så förra gången jag tog pergotime hade vi sexförbud fram till vul just för att de ej får uppmuntra till flerbörd. Dock har jag hört om andra kliniker som bara ger vul första gången med pergotime, sen på de kommande kurerna har de ej något vul. Det verkar väldigt olika!

Förra gången kom mensen regelbundet, men nu har ju min cykel börjat strula lite igen så vi får se. Men pergotime ska ju göra mensen regelbunden.

Ja nu håller vi verkligen tummarna!! Tänk om vi skulle plussa samtidigt? :) vore så häftigt!

Kramar
    Hej =)

Haha, jasså man ser det redan på dag 12, då ska jag säkert bara gå en gång jag också, haha vilken rolig läkare sådana behövs det fler av.
    Vilken dag fick du biverkningar av pergotime denna gången? Hur mår du nu? Känner du något särskilt i kroppen? =)

Nu ska jag njuta av en lugn och härlig kväll, blir lite choklad och gott te tänkte jag. Imorgon är det tid för jobb igen, hoppas du också får en fin kväll. Massa goa kramar och jag hoppas också vi plussar ungefär samtidigt, håller tummarna för oss alla.
  • Tess1984
    varningsljus skrev 2015-08-16 15:12:27 följande:
    Hej igen!

Missade visst delar av ditt inlägg, hehe.

Jag har beräknad mens den 7e sept enligt min app men det vetitusan om den äe att lita på nu när min mens var lite knas senaste cykeln. Du då?

Till veckan blir det jobb som sagt och annars inga direkta planer fören till helgen. Då bär det södeut (igen) för min bästa vän ska gifta sig på lördag. Du då?

Många kramar
    Hej igen =)

Jag har tyvärr ingen som app länge men de senaste cyklarna har jag haft mens på dag 12 -15 ungefär varje månad, så ägglossning i slutet av varje månad ungefär...tänkte att jag ska ta test nu när vi kör pergotime om jag nu inte litar på vad jag känner i min kropp, märkte att när vi körde med stickor så presterade mannen inte lika bra, hehe...slutade med att jag grät hela den natten och det vill jag helst slippa. Annars får jag ta stickorna i smyg så vet mannen inget...får la se hur jag gör där. =)

Till helgen ska jag jobba så det blir nog inte många knop då, kanske ut och jobba i skogen, mysa med lite kräftskiva med mig och sambon, vi firar 6 år tillsammans detta året och varje år har vi ätit kräftor och myst. =)

Lycka till med bröllopet, längtar tills jag också får gå på bröllop, mitt egna eller något annans. =)

Ha en trevlig kväll, kramar
  • Tess1984
    chbw skrev 2015-08-16 14:42:52 följande:
    Hej tjejen!

Låter som du har haft en underbar helg! Själb har jag jobbat hela nätterna o sovit hela dagarna, så missat det bra vädret. Ät ledig nu till onsdag natt så hoppas det blir okej väder så jag kan hänga ute lite iallafall :)

Okej! Så spännande :) o va konstigt det inte står något! :o

Så himla skönt att ryggen är bättre! Hoppas det fortsätter så :)

Inte hunnit hem.än,så bion hoppat vi över. Men ska ta med båda mina äldsta systrar efter semestern sen :) fullt upp nu fram tills dess med jobb o svärmors bröllop :)

Massor.med kramar
    Hej tjejen =)

Skönt med några dagars ledighet nu för dig, det behövs.
    Nu åker ni snart, jag är inte alls avis. =)

Ja det känns verkligen bra att ryggen är bra igen, den är nästan helt återställd. Ska stretcha lite ikväll här i soffan och sträcka ut ryggen ordentligt.

Nu tänkte jag mysa lite med choklad och en kopp te =)

Hoppas du får en fin kväll, så hörs vi snart igen. Massa kramar
  • Tess1984
    chbw skrev 2015-08-16 19:24:46 följande:
    Hallå =) 
    ja, känner mig helt överkörd nu, efter tre dagar med dålig sömn, och en extra tuff natt på jobbet. Så skönt att få sova mycket nu några dagar =) Jaa, snart snart! Nio dagar kvar bara! Är så laddad! 

Åh, så härligt! Låter skönt med stretch o sträcka ut ryggen =) 

Oh, så härligt! Jag ska nog bädda ner mig i sängen tidigt o kika serie, och vila en himla massa =) 

Har du tagit första pergon nu? =) Händer något kul den här veckan? 
    massor med kramar!
    Hej igen =)

Vilket hotell skulle ni bo på förresten? 9 dagar går snabbt snart är ni där =)

Nu har jag tagit första tabletten, gjorde det strax efter frukosten. Nu hoppas jag på det bästa. Just idag har jag väl känt mig lite nere, vet ej varför men känner en sådan längtan efter barn att det ibland blir för jobbigt, vissa dagar tänker jag inte på det och är hur glad som helst, har träffat min syster idag i alla fall och fått annat på tankarna.

I veckan ska jag mest jobba, ska träffa syrran och en kompis i veckan också, annars har jag bokat in ett yogapass på onsdag, tror det skulle behövas faktiskt. Bli av med lite stress och spänningar i kroppen.
    Vad har du för planer? =) KRAM
  • Tess1984
    varningsljus skrev 2015-08-16 22:07:51 följande:
    God kväll!

Jajamensan. Denna fantastiska teknik. De mäter äggblåsan/äggblåsorna och räknar därefter på ett ungefär när äl bör ske. Ska bli spännande med läkarbesöket på tisdag :)

Jag tyckte jag fick illamående dag 2-3 med pergotime och sen humörsvägningar dagarna efter avslutad kur.

Känner du något ännu?

Nu känner jag mig typ som vanligt i kroppen.

Förstår vad du menar med prestationen. Vi har haft lite samma... så ja, man får försöka ta det lite lugnt också. Det kan ju bli väldigt tokigt.

Bröllop är så fantastiskt att få vara medom. Vi har redan varit på två i år och har ytterligare två till nu under de kommande helgerna. Nästa år funderar vi på att gifta oss ;) spånar för fullt!

Hoppas du får en bra jobbdag imorgon. Nu ska jag försöka sova.

Många varma kramar
    Godmorgon, hoppas du nu får en bra dag på jobbet efter semestern. =)

Jag vet ej vad jag känner, men har känt mig nere någon dag nu, känner mig irriterad för minsta lilla, vet ej om det är mens eller piller. Mensen har dessutom varit konstigare denna månaden. Kände inte av min PMS denna månaden, hade knappt mens och smärta heller, det ska man förvisso inte klaga på men jag blir frustrerad när jag inte känner igen min kropp.

Vad spännande att ni planerar att gifta er, är det ett kyrkligt bröllop?
    Sista bröllopet jag var på ägde rum på en strand, det var väldigt trevligt. Jag skulle nog kunna tänka mig att gifta mig på en strand men sen vill jag även ha det kyrkligt, hehe vi får se hur det blir med det. Jag tror jag vill ha barn först innan jag gifter mig, för jag tänker att mina barn ska vara tärnor.

Nu ska jag dricka upp mitt te och sen fixa mig inför jobb. kramar
  • Tess1984
    chbw skrev 2015-08-17 08:03:00 följande:
    Godmorgon :) råkade va för trött igår, så somna innan 21 tror jag haha.

Vi kommer bo på ett litet hotell, la terazza jar kag för mig det hette. Ägaren är tydligen jättetrevlig och hjälpsam o nästan alla omdömen om hotellet handlade om hur bra/trevlig ägaren är! :) ligger nära havet o hyfsat nära stranden o så tror jag i gamla stan, så rätt nära till allt :) funderar på o leta reda på nått ställe där en kan rida också :) Förutom de två andra grejer vi har planerade :)

Okej! Håller tummarna att det är er tur nu! För det är det verkligen! <3 kommer du göra ul om nån vecka för o se till så du inte får för många ägg? :)

Åh jag känner igen det där. Ibland känns det ändå helt okej,till och med optimistiskt, o så ibland rasat det och längtan blir sådär himla jobbig att ingenting är kul o allt blir jobbigt, för det enda man kan göra är o längta efter en liten :/ hoppas det känns något bättre snart!!

Okej! Låter trevligt iallafall :) yoga är så mysigt! Mamma ska kolla upp medicinsk yoga som vi kanske ska börja på! Passar nog mig (och henne) utmärkt med lite mjukare yoga :)

Idag ska jag ta blodprover o fixa reseintyg på mina mediciner, o så träffa en vän. Imorgon fixar jag fransarna, o sen jobb onsdag-torsdag natt. O på fredag ska jag träffa läkaren på fertilitetskliniken för o se hur det blir med sprutorna! På lördag gifter sig svärmor, då blir det bröllop o hotellnatt o på söndag kommer sambons moster o sambo hit o äter lunch :) o så ska vi försöka få in så mycket städande som möjligt också :) full fart känns d som haha,men blir ju en del vila på jobbet eftersom nätterna är rätt lugna :)

Massor med kramar!
    Godmorgon. =)

Låter underbart, kanske hyra hästar nära stranden, det har jag alltid drömt om att rida vid en strand. Tror jag fick idén när jag var liten och såg black beauty. =)

Känns nog inte bättre idag tyvärr, hoppas jag mår bättre när jag kommer till jobb,där brukar jag få annat på tankarna.

Ja yoga är jätte bra för både kropp och själv, syrran känner en som är expert på yoga och hon säger att träna yoga är bra när man försöker bli gravid.

Vart fixar du fransarna? Åh, vad spännande med sprutorna då kanske du drar igång med dom nu innan du åker på semester?

Oj, tiden går...nu måste jag fixa till mig innan jobb, vi pratas vid mer senare. kram så länge =)
  • Tess1984
    chbw skrev 2015-08-17 09:48:46 följande:
    Jo, jag hoppas på något sånt =) sambon inte intresserad, men borde ju finnas turridning jag kan haka på =) Inte suttit på en häst på typ tio år haha. O innan det red jag inte särskilt mycket, men det är så himla mysigt =) 
    Kanske måste ta tag i o se black beauty, osäker på om jag gjort det :P 

Okej :/ Ja, det blir nog bra o få fokus nån annanstans en stund iallafall! =) 

Okej! Spännande! Tycker det är så kul med yoga, men mina leder fixar inte riktigt "vanlig", så hoppas den medicinska funkar. Plus om det ger en skjuts i bäbisbake! 

Jag går hos en privatperson som gör fransar. Hittade henne i en bytesgrupp på facebook, jag la ut ett halsband (rock by sweden) hon gärna ville ha så vi bytte, jag fick fransar o hon fick halsbandet =) Fortsatt gå dit en gång i månaden i snart ett år. Så skönt o se pigg ut direkt man vaknar, lurar sig själv lite ;) 

Ja.. =) Innan semestern blir det nog inte, eftersom jag hade ägglossning i veckan o beräknad (förhoppningsvis utebliven) mens är när vi är på semestern, men hoppas på att jag kan få börja behandlingen direkt efter semestern, om det inte blir ett plus nu =) 

oj oj! Det gör vi =) ha det fint så hörs vi! många kramar =)
    Låter härligt. Jag försöker åka iväg och rida några gånger om året, när jag var yngre levde jag på en hästgård dygnet runt kändes det som, hjälpte bonden där med alla möjliga sysslor och som belöning fick jag rida, så det blev mycket tid där på sommarloven. Nu åker jag dit ett par gånger om året med mina systrar eller med en vän. Hoppas du hittar en trevlig ridtur på semestern, man blir glad i själen när man sitter på en höst. =)

Ja min kusin har sådana fransar och det verkar sjukt smart, hon slipper sminka sig och ser pigg och vaken direkt på morgonen. =)

Hehe, ja just ja. haha många att hålla reda på i tråden. Ska försöka memorera vilken dag vi alla är i cykeln. =)
    Jag hoppas ni får ett plus denna gången, nu ser jag fram emot en trevlig ägglossning denna gången med pergotime. Idag försökte jag ringa gynmottagningen och medan jag satt i kö kom det en massa kunder i butiken så fick lägga på men sen när jag hade rast ringer det från dolt nummer och det var min trevliga läkare, snällt att han ringde upp, jag ska komma på ultraljud på tisdag nästa veckan så får vi se hur det ser ut.

Hoppas du har haft en bra dag =)
    Kramar
  • Tess1984
    varningsljus skrev 2015-08-17 15:30:42 följande:
    Hej!

Ok. Skumt men det låter ju ändå positivt. Kroppen är bra märklig!

Så då var första jobbdagen snart gjord. Det känns helt ok men solen lyser ute och man vill ju helst bara vara ute! :)

Blir iofs kortvecka för mig, tog semester på fredag så vi kan åka söderut lite tidigare. Många mål för kort tid annars. Blir iallafall en dag längre.

Nu efter jobbet ska jag på ett pass body pump. Tänkte försöka komma igång lite ordentligt nu efter semestern. Tränar du något nu?

Jo vi planerar för ett kyrkligt bröllop. Jag vill gärna gifta mig i kyrkan för kag tycker att det är en så vacker lokal. Gudssnacket skulle jag kunna vara utan.

Förhoppningsvis är jag ju gravid innan dess eller kanske tom mamma *hoppas*. Jag har varit jätteanti att gifta mig gravid förut men jag har ändrat mig lite där. Så vi får se :)

Hoppas du har en bra jobbdag!

Många goa kramar
    Hej =)

Jag tränar på syrran gym, hon äger ett crossfitgym här i staden, känner du till crossfit? =)
    Syrran och jag tränar mest själv men ibland är jag på grupp pass och kör crossfit med hela gänget. På onsdag ska jag träna ett yogapass, längtar tills dess faktiskt. Imorgon tänkte jag träna lite med syrran hund, ibland åker vi inlines men imorgon tänkte jag prova springa med honom i skogen. =)
    Brukar du träna med dina vovvar? Hur gick bodypasset idag? Det har jag med kört en del i mina träningsdagar. Du lär kanske ha träningsvärk om någon dag. =)

Gudsnacket. haha Jag håller med dig...det skulle jag nog också kunna vara utan faktiskt, men kyrkan är väldigt vacker. Jag var i kyrkan här om dagen och tittade till min kusin vid hans grav, så sorgligt att han inte finns hos oss mer.. min moster lider så att hon aldrig få se sin son mer... =(

Hoppas du haft en bra dag, kramar
  • Tess1984
    Missilence skrev 2015-08-16 21:49:31 följande:

Hej allihopa! Vad kul att det fortfarande är liv i tråden!

Jag har vart off en period nu för å fokusera på annat med tanke på att min sambo har nått kromosomfel.. Imorgon däremot ska vi till Sahlgrenska för möte ang vidare undersökning så nu käns det som att vi är på tätt väg igen :D

Hej. =)

Ja tack för att du startade denna fanatiska tråd och jag hoppas du tittar in här och skriver mer, vi är ju ett trevligt gäng här inne. =)

Hoppas mötet gick bra för er, hur ser prognoserna ut för er nu?
    Önskar er all lycka, måste vara tungt med ett sådant besked. =(
    Kramar i massor och sänder er massa styrka.
Svar på tråden Fertilitetsutredning