Kolan91 skrev 2016-01-11 11:39:52 följande:
Hej på alla er!
Ni verkar vara så sympatiska och trevliga människor känns bra att hittat hit och kunna prata med likasinnade.
Ni verkar känna varandras problematik och veta vart alla är i processen och då detta är helt nytt för mig hoppas jag att ni har överseende med att jag ställer en fråga ni kanske redan har svarat på 100 gånger :p
Jag funderar ju mest hela dagarna på: vad är problemet? Varför går det inte etc.
Har ni som fått reda på vad problemet ligger även misstänkt att det just det som var problemet eller har utredningen varit en chockartad kaotisk historia?
Kram!
Hej
Du får skiva hur många frågor du vill, jag svarar gärna mer än 100 gånger, hihi.
Min upplevelse från utredningen var ganska jobbig, jobbigaste var att vänta på alla provsvar, man gick och kolla i brevlådan hela tiden och det blev ett litet stressmoment, sen när fick fick provsvaren blev jag väldigt lättnad, för oss hittar de ju inget fel, vi är oförklarligt barnlösa, det som känns jobbigt där är att vi ändå inte blir gravida fast att allt ser bra ut.
Trots det jobbiga försöker jag ändå känna hopp, intalar det varje dag till mig själv, på ett eller annat sätt ska jag bli mamma en vacker dag, så är det... vissa dagar känner man hopp, andra vill man bara lägga sig i sängen och dra ett täcke över huvudet, allt känns meningslöst.
Det som även kändes bra med utredningen var att man visste att man skulle få hjälp, känns som om att man är i bra händer, för oavsett vad man hittar i utredningen får de flesta barn till slut och det är en liten tröst.
Svar på dina andra frågor så fick jag pergotime och det är lite för att jag haft en oregelbunden mens, kan ibland skilja 2 veckor, jag tycker allt har funkat bra med pergotime, hade lite biverkningar och särskilt värmevallningar men det kan man ju stå ut med, jag fick bra med äggblåsor under min behandling, 2 äggblåsor första kuren, 5 äggblåsor andra kuren och 1 äggblåsa tredje kuren.
Tror jag skickar iväg detta inlägget, mina inlägg har en tendens att försvinna ibland innan de är skickade.
Är det första gången ni får träffa läkare nu den 20, du skrev det längre upp i tråden. Kramar massor