• Tess1984

Fertilitetsutredning

chbw skrev 2015-12-08 07:20:33 följande:
    Hej fina!!

Jag håller tummarna att det går vägen för er nu, och att ni snart får ert lilla frö!

Massor med kramar!
    Hej fina.

Hur går det för dig denna månaden?

Hoppas allt är bra med dig? Själv har jag PMSdelux, ska ut och springa nu det brukar göra susen. Resan till Skottland var välbehövlig, behövde roa mig och skratta, kände att många spänningar i kroppen släppte och har inte lika ont i nacken mer.

Vi hörs snart igen... kramar
  • Tess1984
    Filli89 skrev 2015-12-08 20:35:58 följande:

Hej tjejer. Ville bara dela med mig fick Precis hem kallelse för en Ivf 15 januari. Är så hypade att d inte är sant. Nu hoppas ja bara dagarna går fort fort fort som f**n

Hej =)

wow vad underbart, är det första samtalet eller börjas behandlingen då?
    Hur länge fick ni vänta från att remissen skickades till att ni fick kallelse?

Önskar er all lycka med IVF, vi kommer antagligen få remissen skickas om någon vecka, ska prata med läkaren nästa vecka nämligen, sen borde det ta mellan 3  och 6 månader innan vi får kallelse om jag förstått det hela rätt?

Kramar i massor
  • Tess1984
    chbw skrev 2015-12-08 16:45:42 följande:
    Hej fina! 

Tog sista letrozol-tabletten igår, och på fredag ska jag på vul o se om något har växt o jag får ta sprutan i helgen! okej :/ hoppas springturen hjälper!! Så härligt att det känns lite bättre efter resan!! =) 

massor med kramar
    Hej fina..

Hoppas på fina äggblåsor för din del nu. =)
    Ja springturen hjälpte mig idag men jag hade ju också en hund som drog mig framåt, syrran sprang med barnvagnen, hehe lite jobbigare.
    Imorgon ska jag på mitt sista besök hos akupunktören, tror jag kommer välja en annan framöver för jag är inte riktigt nöjd, håller på att söka runt på nätet.

Går du fortfarande på massage?

Hoppas du får en fin kväll fina, krama i massor

• Tess1984
    Filli89 skrev 2015-12-08 22:10:32 följande:
    Vet inte riktigt vad det är. Det är samtal med läkare och barnmorska 45 min vardera så har inte riktgt förstått. Min remiss skickades 21 november, jag fick dock remiss till Huddinge sjukhus i Sthlm som har as lång kö och där sa de att jag skulle vänta 7-9 månader, så jag ringde vårdgarantin och de fixade tid inom sex veckor, hade det inte varit för juldagarna så hade ja fått tid i december. Rekommenderar verkligen vgarantin.

Hoppas det får fort för er som det gjort för oss läser om alla som väntat i mer än ett år, snart är d vår tur nu börjar längtan och oron.
    Oki, det med vårdgarantin ska jag kolla upp med läkaren när han ringer på torsdag.
    Vad visade er fertilitetsutredning? Jag är lite orolig angående IVF och oförklarligt barnlösa, vi har ju inga direkt fel inte vad som visats i alla fall, undrar hur mina chanser är med IVF då? Denna ständiga oron... =(

Hoppas du får en fin helg, kramar i massor
  • Tess1984
    Zazou skrev 2015-12-10 21:04:23 följande:

Idag hade jag bim enligt vul. Har mensvärk men ingen mens än.
    Bim enligt stickor är dock på måndag. Vet inte riktigt vad jag ska gå efter..

Hej tjejen...

Håller tummarna för dig, hoppas på ett plus på måndag. =)

Kramar i massor
  • Tess1984

Gott nytt år tjejer, hoppas 2016 blir vårt år!!!
    Har varit lite borta från familjeliv ett tag, det har varit behövligt, tänka på annat.
    Hela Januari tänkte jag detoxa och bara ta hand om mig själv, nu väntar vi på IVF och jag tror till våren borde vi vara igång om vi inte blir gravida innan.

Ha en fin kväll alla så hörs vi snart igen, kramar

• Tess1984
    chbw skrev 2016-01-05 05:16:59 följande:

hej tjejer =) 

hur går det för er? har ni haft ett bra avslut på året? 

Här väntar jag in trolig mens om det nu var ägglossning för 2v sen. Isåfall skulle mensen kommit söndag-måndag nånstans. Har alla symtom på att mensen är på G. Ömma tuttar och mensvärk, precis som vanligt, inte lika pms-gråtig bara som jag varit senaste 2 åren. Testade i söndags o totalnegativt. Har ju känt på mig hela tiden att det inte blivit något den här gången heller, men ibland vill en inte riktigt tro på det innerst inne iallafall, så därför testade jag =) 

har mensen inte kommit på onsdag av sig självt så ska jag testa igen och sen börja med provera på torsdag, för o få igång mensen så jag kan börja med ny behandling istället för letrozol! 

kram på er =)

Hej fina.

Hade faktiskt en bra jul och nyår i år, tänkte knappt på att bli gravid eller graviditet överhuvudtaget men nu har jag troligtvis haft ägglossning och börjar genast känna efter om jag är gravid eller ej, om det är något som känns annorlunda som kan ge mig hopp. Upptäckte sådana flytningar man har vid ägglossning igår och idag samt konstig smärta på vänster sida som kommer och går, hade ju samma för vecka sen när jag hade beräknad ägglossning. Undrar om man kan ha ägglossning två gånger samma månad, om det är vanligt?

Såg att du fått mensen igen, så tråkigt =(
    Är det första gången med sprutor nu?

Kramar i massor
  • Tess1984
    BusigaSyrran skrev 2016-01-06 17:28:53 följande:

vad tråkigt vad är letrozol för något?

ser allt grönt ut på era tester? jag skall nämligen prata med min läkare på måndag om att ev förstärka min äl eller vad vi skall göra. de hittar inga fel på oss men vi är på 19e försöket denna månaden äl nästa vecka.

Hej, samma här vi är inne på vårt 20 försök nu om inte fler och inga fel har hittats på någon av oss, men något fel måste det ju vara eftersom det tar sådan tid? vi inte blir gravid? läkaren säger bara att det kan ta tid och att IVF vore för oss.

Kramar i massor
  • Tess1984
    Zazou skrev 2016-01-05 22:12:00 följande:

Hej på er.
    Just nu vet jag inte om jag är mest besviken på mig själv eller resultatet. Testade med ett "testa tidigt-test" idag. Det var såklart negativt. Men om det är negativt för att det inte var månad eller om det var tidigt, även för ett "tidigt test" vet jag inte. Är på dag 26 idag. Försöker intala mig själv att fortfarande finns en chans. Samtidigt vill jag inte bygga upp hoppet igen för att bara bli besviken... Igen...

Hej

Hur har det gått för dig? Testat mer?

Kram
  • Tess1984
    chbw skrev 2016-01-06 20:53:26 följande:
    Hej fina!

Vad skönt att du haft det bra!

Känner igen det där, att en känner efter .. har verkligen försökt koppla bort den här månaden men trots att jag var säker på att det inte tagit sig blev jag så ledsen när mensen kom.. :/

Vet faktiskt inte hur vanligt det är med 2 ägglossningar .. det borde ju gå om 2 äggblåsor vuxit men inte är redo samtidigt! :o

Ja. Förhoppningsvis iallafall. Måste på vul senast fredag för o hinna med behandling den här cykeln. Så ska ringa imorgon o hoppas på att de har tider på fredag! Alt imorgon bitti direkt efter jobbet.. =)

Massor med kramar!
    Ja det är ju allt märkligt detta, vi får väl se vad stickan visar om 2 veckor om inte mensen dyker upp innan.
    Jag kommer köra på pergotime igen denna månaden om inget annat sker.
    Snart kommer förmodligen remissen från IVF också.

Annars inget annat roligt som händer?

Kramar i massor fina. Hoppas nu att du får en tid på fredag så att du kan dra igång med behandlingen.

Svar på tråden Fertilitetsutredning