• Tess1984

Fertilitetsutredning

chbw skrev 2015-10-05 21:28:26 följande:
    Hej fina du!

Ja toppenskönt =) Men så gullig du är!! =) 

vad härligt det låter! Längtar tills den 13e då jag ska på massage igen =) Blir så härligt avslappnad varje gång. 

Låter som en toppenvecka du hr framför dig! Har inga större planer i veckan egentligen, jobbar tisdag-onsdag och lördag-söndag, o på torsdag ska jag intervjuas angående fibromyalgin, två fysioterapeutstudenter som skriver c-uppsats, så det blir kul, och efter det ska jag eventuellt ut o äta middag med en kompis =) Och på fredag ska vi fira min lillasyster som fyller 9 nästa vecka, och eventuellt kommer sambons kompis med flickvän över hit på fredag kväll när vi kommer hem från lillasyster =) 
    Sprutan vet jag inte riktigt när jag ska ta, förhoppningsvis får jag ta den redan på måndag, men det beror på hur det ser ut med äggblåsor på måndag. Hoppas verkligen inte det är för många, eller inga alls ._. 

okej. Håller tummarna för er! har du pratat med din läkare om att eventuellt komplettera med spruta också? =) har för mig du nämnde det förut? kanske tänker tokigt nu. Tror jag sovit för mycket i helgen för idag har jag inte sovit över huvud taget, så snart har jag varit vaken i 24 timmar, men är inte särskilt trött heller. Känns väldigt märkligt :o

massor med kramar
    Hej fina
    Har försökt skriva några gånger nu under kvällen men familjeliv har segat, som vanligt, hehe.

Spännande att höra om hur det går för dig på måndag, jag hoppas allt ser bra ut så du kan få börja med sprutorna, hur många sprutor kommer du få?
    Min läkare har bara nämnt pergotime för oss och IVF som blir nästa steg om detta inte tar sig. Imorgon ska jag på akupunktur, längtar tills jag får nålarna i mig, hehe. =)
    Låter som om att du kommer få en bra vecka. Vi har ändrat schema på jobb och jag känner verkligen att schemat passar mig perfekt.
    Idag var jag ute och sprang med syrrans vovve i skogen, kändes underbart.

Förresten angående PMS, jag känner knappt något just nu, humöret är känns bättre, jag har knappt ömma bröst (något svullna bröst bara), känner kanske lite mensvärk då och då men inget mer, tänkte börja testa på söndag, åh nu vill jag vara gravid, jag längtar så...drömde inatt att jag fick plus på stickan, hoppas drömmen slår in denna månaden.

Hoppas du får en fin kväll,kramar i massor
  • Tess1984
    Maaliin2015 skrev 2015-10-06 16:43:20 följande:
    Hejhej Fortfarande ingen mens och hör som sagt testet på fredag !! Håller tummar och tår.

Kraaam
    Åh wow, lycka till....vilken dag är du på nu?

Kram
  • Tess1984
    halo83 skrev 2015-10-06 12:50:47 följande:

Nu är tempen uppe igen som den brukar, fick världens dipp igår på äl+7... Hoppas de va en implantationsdipp , tyvärr tror jag inte de då grafen liknar dom jag brukar ha :/

Åh nej, hoppas också på implationsdipp, håller verkligen tummarna...
    kramar i massor
  • Tess1984
    chbw skrev 2015-10-06 20:51:09 följande:
    Hej tjejen!!

Ja.. jag håller mig till fl via mobilen. Segar nästan ite alls! :o

Det är en spruta som jag ska ta, som jag fattar det ser det till att ägget verkligen mognar o lossar. Men inte helt hundra. Fick tre omgångar utskrivna så totalt tre försök med sprutor iallafall.

Ja okej :) vi får tre sprutförsök med "vanligt" sex och tre sprutförsök med insemination, efter det ivf om det inte funkar.

Åh härligt! Blir det på morgonen? :) men vad härligt att nya schemat känns bra :) går du på heltid? :)

Åh så härligt! Saknar lite att ha ett skogsspår i närheten. Kan ju inte springa men promenera e mycket trevligare i skogen :)

Så skönt att det känns bättre! Så himla spännande. Hoppas hoppas drömmen blir på riktigt den här gången! Håller tummarna för er!! :) :)

Är på väg till jobbet nu, två pass sen två lediga blir skönt :)

Massor med kramar!
    Godmorgon tjejen.

Nu går det bra att skriva än så länge, hehe.
    Vad bra att ni får så många försök innan IVF, skulle insemination vara bättre?
    Min läkare har inte nämnt något om det, kanske ska ge det som förslag om vi inte blir gravida denna gången, har en känsla av att jag inte är gravid denna gången heller vilket känns piss..orkar snart inte denna ovissheten mer, när ska det få bli vår tur? Jag har faktiskt upplevt att akupunkturen har lugnat mig mycket, jag känner inte samma humör och känns något stabilare men längtan och oron finns kvar, jag längtar så efter att få se ett plus på stickan och en växande mage....

Jag jobbar inte riktigt heltid, planen är i framtiden att jag ska gå ner i tjänst för att jag ska kunna satsa på eget företag, har just nu en kostklient jag hjälper och det får mig lite mer på andra tankar. =)
    I framtiden skulle jag vilka inrikta mig på fertilitet och hjälpa par att skapa bättre förutsättningar för en graviditet. Har hittat en kurs i Stockholm jag skulle vilja gå nästa år.

Har jag berättat att jag åker till Skottland i November? När åkte du till London?

Nu ska jag städa och fixa lite saker, min styvpappa fyller år idag och vi ska överraska honom ikväll..

Hoppas du får en fin dag, kramar
  • Tess1984
    halo83 skrev 2015-10-07 15:30:40 följande:

Äl+9 idag.. Varför kan jag inte vänta me å testa!? Tycker jag anar nåt här så nu kommer ju väntan va ännu längre..

Hej, jag tycker mig se antydan till något streck, har du tagit fler efter denna?
    Håller tummarna för dig. Kram
  • Tess1984
    varningsljus skrev 2015-10-07 14:14:12 följande:
    Hej tjejen!

Ja hi hade sexförbud innan vul. Jag fick ju glra två vul med letrozole för att jag hade 5 ägg som var på väg att mogna vid cd 12. Gjorde nytt vul några dagar senare och hade då bara 2 ägg kvar.

Mellan vul'en hade vi strängt sexförbud också!!

Jag mår inte alls bra faktiskt. Fick just min mens och jag är så less att jag inte riktigt vet vad jag ska ta mig till.

Vi som hade så fina förutsättningardenna månanden med två fina blåsor, positivt ältest....

Hoppas du mår bra!

kramar
    Sänder dig en varm kram =(
    Jäkla mens, jag var också så himla ledsen sist, hade 2 ägg som kunde spricka men blev inte gravid denna gången heller, denna gången hade jag 3 ägg som kunde spricka men tror inte jag är gravid nu heller, =(
    Känns piss, man undrar om det är något som inte stämmer eftersom inget händer, kramar till dig
  • Tess1984
    halo83 skrev 2015-10-08 10:09:50 följande:

Tog ett i morse som va neg.. Men tempen är högre idag med. Är iofs bara på bim-5 idag så de e ju inte kört än..

Hej

Lycka till, kan ju vara för tidigt att testa. Hoppas tempen håller i sig.
    Hur känner du dig i kroppen? PMS? Känns det som vanligt?

Kram

• Tess1984
    chbw skrev 2015-10-08 10:27:30 följande:
    Hej fina du! 

haha vad bra ;) 
    Ja, det är skönt. Dock är jag helt öppen för ivf om det nu inte skulle gå. Men hoppas slippa vänta så länge! Ja, eller, som jag fattar det väljer de ut de bäst simmande spermierna och "slänger" in dem direkt i livmodern för att det lättare ska nå äggledaren och ägget. Så det ska ju underlätta isåfall =) 
    Fy vad trist att du känner så :( hoppas det visar sig motsatsen för er nu! <3

Okej, så spännande med eget företag! =) jag har lite funderingar kring o starta eget, har så himla många idéer, men vet inte riktigt vad jag ska göra utav dem, och eftersom jag är vårdutbildad (arbetsterapeut) vet jag inte hur enkelt det skulle va privat om jag inte får nån dunderidé som ingen annan haft... 
    Låter som en spännande plan o jobba mer fertilitet! Kul med kurs, vad är det för nån? =) lång/distanskurs? =) 

Nej det har du inte gjort, vad härligt! Hur länge blir du där? =) Vi skulle åka nu om typ 2.5 vecka, men vi har valt att skjuta på det till i vår istället, så vi kör en enkel kryssning nu i oktober istället =) sambon fick det i present FÖRRA året haha, så dags nu! Känns ändå bra, för då hinner jag på symässan i år, och vi kan planera resan i lugn o ro o spara lite mer än vi hade hunnit nu =) 

Åh härligt med överraskning, då blir han säkert himla glad! 

Pratade nyss med sköterskan på fertilitetskliniken då jag inte fick så bra info kring vad jag får/inte får innan vul, så nu har vi sexförbud haha. Trist..... men å andra sidan lite jobbigt om det skulle visa sig vara alltför många ägg som kan lossa. Men får ta ett par glas vin imorgon när vi har gäster, så det är trevligt iallafall =) 

Hoppas du får en toppenhärlig dag! Massor med kramar <3
    Hej igen fina.

Det låter hur bra som helst, undras varför inte vi fick det förslaget, ska verkligen ta upp det nästa gång med läkaren, om det blir en nästa gång men som det känns just nu får vi gå på pergotime igen och det är sista kuren, känns sådär om jag ska var ärlig, jag är också öppen för IVF, är så glad att den möjligheten finns men nu har vi en pergotime kvar och jag försöker tänkta att det måste funka.

Den kursen som jag hittade uppe i Stockholm är bara en helgkurs, den känns väldigt spännande. Hoppas jag kan få gå den. =)

Vi kommer vara i Skottland från torsdag till söndag, vi ska besöka massa slott och  se den vackra naturen, jag ser en serie som utspelar sig i Skottland just nu och det känns därför extra spännande. Serien heter Outlander, den är så sjukt bra, väntar på att nästa säsong ska dra igång.

Oki, känner du något i äggstockarna nu när du blir behandlad? Jag kände det direkt med pergotime, hugger till och spänner på något konstigt sätt, haha.
    Ska bli spännande att höra om ditt besök på måndag, lycka nu till.

Nu ska vi tvätta och städa sen ska vi ner i stan och klippa sambons hår inför överraskningsfesten ikväll...kramar i massor. =)

• Tess1984
    halo83 skrev 2015-10-08 22:17:40 följande:

Svårt å säga om de e pms då jag så sällan upplever att jag har de.

Men jag har lite lite molrk till å från, illamående sjuklig trötthet och frossa.

Oki, i så fall tycker jag dina symtom låter lovande, jag är en sådan som upplever allt innan mens, alltid lika skengravid. Denna månaden upplever jag inte lika mycket PMS men jag tror akupunkturen har hjälpt mig.

Kram
  • Tess1984
    Maaliin2015 skrev 2015-10-09 06:58:12 följande:

Hallå tjejee ! Mensen kom igår.. tråkigt men sant , men jag är inte jätteledsen för det med tanke på att jag och min man ska till göteborg den 22 oktober

Hoppas allt är bra med er andra.

Kraam

Tråkigt med mens men skönt att du mår bra. Vad händer i Göteborg? Ska ni dit på en liten minisemester? Kram
Svar på tråden Fertilitetsutredning