• Tess1984

Fertilitetsutredning

JennyNG skrev 2015-08-17 14:27:02 följande:

Idag fick vi hem remiss och sperma burk, nu börjar de kännas på allvar detta ???? å nervös

Jag förstår att det känns, allt är så nervös när man väntar på svar, man vill samtidigt veta samtidigt som man är livrädd.
    Hoppas allt går bra nu, har ni fått tid till läkare för genomgång av provsvaren?
  • Tess1984
    varningsljus skrev 2015-08-18 08:47:20 följande:
    Godmorgon!

Ja absolut men jag har aldrig kört det själv. Vet att sambon körde det ett tag, vi har ett crossfitgym i samma kvarter där vi bor men han tyckte inte det var värt pengarna. Det var mer än dubbelt så dyrt som gymkortet på sats.

Men du har ju det säkert betydligt mer förmånligt än så ;)

Jag har precis börjat springa lite smått med hunden. Han är ju bara dryga året ännu och man ska vara försiktig med fysisk belastning till de är åtminstone året fyllda.

Men tanken är att vi ska bli trogna springkompisar såsmåningom! :)

Ja body pump brukar kännas. Körde ett par förra veckan och hade träningsvärk som släppte lagom till nya passet igår typ, hehe.

Är du ledig idag? Idag ska jag till läkaren efter lunch. Lite pirrig!

Har du pratat med din läkare?

Usch vad hemskt för din moster och resten av familjen. Var det olyckan som skedde i våras?

Önskar dig en härlig dag.

Kramar
    Hej tjejen.
    Vill börja säga att jag är glad du fick underbara besked idag, nu är det bara på det och hoppas på det bästa. =)

Idag har jag varit ledig, har varit i skogen halva dagen med syrran och kört löpträning sen tog vi en mysig lunch vid en trevlig uteservering mitt i skogen, så min dag har varit helt underbar, fick mysa med systerdottern ett tag också och man blir helt glad i själen när man ser hennes leende.

Min läkare ringde faktiskt igår och frågade hur det hade gått för mig, blev jätte glad. Jag sa att jag börjar på pergotime och fick tid till ultraljud på tisdag nästa vecka, känns både spännande och nervöst på samma gång.
    Han tyckte vi skulle köra på 3 kurer om vi inte blir gravida, blir vi inte gravida sätter han oss i kö till IVF, men prognoserna ser ganska goda ut säger han, vilket ger mig ännu mer hopp.

Jag har faktiskt börjat känna enormt illamående, trodde nästan jag skulle spy innan, sen har jag ganska mycket lust också, vet ej om det är pergo biverkning?
    Psykisk känner jag mig stabil, inga större förändringar där, haha.
    Hur mår du nu? Känner du fortfarande av dina biverkningar?
    Detta kommer bli en spännande månad känns det som, nu håller vi tummarna.

Ha en trevlig kväll, kramar
  • Tess1984
    chbw skrev 2015-08-18 08:00:59 följande:
    Ja =) Okej! Så härligt det låter =) 
    Ja, de är ju så fantastiska, hästarna!! =) 

Okej =) Ja, väldigt bekvämt är det =) 

JO, haha. Vi är ju ett gäng nu =) Kanske vi ska köra en äl/bim-lista? Fast det kanske blir för rörigt?? =) 
    Gulle =) Håller tummarna för att du får en fin ägglossning den här gången! Åh låter som en bra läkare =) O spännande med ultraljudet nästa vecka! Du får uppdatera hur det går :D 

Idag har det inte hunnit hända så mycket än ;) haha. Men igår var en trevlig dag =) Väldigt trött på slutet bara :P 

massor med kramar
    Hallå tjejen

Haft en bra dag idag? Själv mår ja faktiskt bra men har nog börjat känna av lite biverkningar från pergotime, känner mig illamående och ja höll på att spy innan. Det har lagt sig lite nu, drack lite granatäppeljuice innan och sen dess har det släppt.

Ja vi kanske skulle göra en sådan lista, man glömmer ju lätt vilken dag vi är på men det blir kanske lite rörigt. hehe. =))

Hoppas du haft en bra dag och att du får en fortsatt bra kväll =)

Nu ska jag slappa, har varit i skogen idag och tränat sen har jag tvättat och nu känner jag för lite lugn och ro. =)

kramar
  • Tess1984
    chbw skrev 2015-08-18 20:58:20 följande:
    Hej där =) 

Haft en helt okej dag, vaknade för tidigt igen (0730) så funderar på o sova en timme nu haha. Jobbar imorgon natt så behöver sova till minst 14-15! =) Har mycket mindre ont i kroppen idag, men det ilar i höger äggstock (?) och moler lite i livmodern (som vanlgit då haha). Blev åksjuk på bussen idag på väg till frans-tjejen, o det sitter i fortfarande. Ska försöka peta i mig lite mat sen =) 
    Så skönt att illamåendet släppte för dig! 

Ja =) 

Detsamma till dig! Oh så härligt det låter o va i skogen =) Jag promenerade faktiskt från tåget istället för o ta bussen, var rätt skönt, precis när det börjat skymma o inte var lika hett ute längre =) 
    Lugn o ro låter som en alldeles utmärkt ide! =) 

många kramar
    Hej där =)

fy vad jobbigt med sådan smärta, har du alltid ont från ägglossning fram till mens, eller det kan variera? Låter sjukt jobbigt i alla fall. Jag har lite illamående idag också men inte som igår. Kan ju vara joggingrundan som tog ut som rätt igår också, haha. Jag har ju inte joggat på flera år.

Idag ska jag jobba hela dagen men imorgon är jag ledig och den ska spenderas med min bästa kompis som bor i Halland.

Nu ska jag ta en pilla av pergotime och hoppas på det bästa.

Hoppas du får en bra dag, kramar i massor
  • Tess1984
    varningsljus skrev 2015-08-19 20:51:27 följande:
    Hej tjejen!

Tack för peppen! Idsg känner jag mig lite nere. Vet inte varför. Så less på hela den här karusellen tror jag... igår tog jag två ältest (digitala), negativa. Idag har jag också tagit två, också negativa. Gått och hållt mig från att kissa typ hela dagen, eftersom man ska hålla sig minst 4 timmar innan man tar ältest... vilket typ är omöjligt för mig. Kunde inte hålla mig mer än 3,5 timmar. Undrar om det är därför de är negativa eller att ägget inte släppt ännu?

Det borde ju typ ha släppt eller åtminstone visa positivt ältest, iofs så sa läkaren att ägget kan släppa något senare när man äter pergotime. Aaaah jag blir helt knäpp.

Hur kan det vara så jäkla svårt ska det vara att bli gravid?

Låter som en härlig dag igår! Du och din syster verkar ha en väldigt fin relation. Mysigt att få gosa med din systerdotter! Hur gammal är hon nu?

Vad spännande!!

Skönt med en optimistisk läkare. Det behövs verkligen när man är mitt uppe i allt detta! Kommer din sambo följa med på vul?

Intressant (men så klart jobbigt) med ditt illamåendee. Jag hade ju samma denna kuren pergotime. Berättade det för min lökare igår men hon sa att det inte är någon vanlig biverkning. Men både du och jag har ju haft det nu...

Jag har haft lite ont i magen idag och lite klistriga flytningar. Vilket också borde tyda på äl??! Men ändå neg ältest? Jag blir inte klok!!!!

Hur har din dag varit?

Många kramar
    Hej tjejen.

Vad tråkigt att du känner dig nere, det är ju en himla känslomässig karusell allt vi får gå igenom som barnlösa, man blir ju påmind hela tiden också, när mensen kommer, förlorade förhoppningar, PMS, längtan, ovisshet, under ägglossningen kan man bli lite känsligare och där måste man prestera, ja det är jäkligt jobbigt ibland men jag försöker leva upp i hoppet, för när man känner hopp och tänker sig in i den känslan så mår jag mycket bättre men sen ibland så kommer dom där dipparna och då måste man få vara lessen, jag hoppas snart du känner dig gladare igen....
    Jag tror definitivt du har ägglossning på gång snart, sådan klistriga flytningar har jag dagarna innan ägglossning och de ska ju vara bra för spermierna, flytningarna underlätta färden upp i väntan på ägget. Hoppas det blir positivt för dig imorgon, vilken dag är du på nu?

Ja jag undrar också hur det kan vara så svårt att bli gravid, man gör ju allt och allt ser bra ut och vi har rätta förutsättningar men ändå tar det sig inte, man blir sjukt less ibland och man känner en sådan längtan, men vi kommer också få våra bebisar till slut, jag försöker tänka att det inte är många som INTE lyckas.

Bebisen är nu 3 månader så det går undan. Jag och syrran har alltid haft bra kontakt, det är hon som är ljuset för mig när jag har deppdagar, hon finns alltid där och har alltid gjort. Vet ej om relationen blir sådan när man är tvillingar, men hon är en speciell för mig. Eftersom jag och syrran är lika säger många att jag är väldigt lik hennes tös och faktiskt när jag ser den lille bebisen, ser jag lite mig själv och det känns så underbart.

Idag har jag jobbat sen får jag på ett möte angående starta eget, jag har lite små planer nu i höst att dra igång något. Hoppas du kände dig något bättre senare under dagen...Vad har du själv gjort idag?

Sänder sig massa kramar

• Tess1984
    chbw skrev 2015-08-19 18:32:01 följande:
    Hallå =) Hoppas du fått ha en bra dag?? =) 

Äggstockar o livmoder gör mer eller mindre ont varje dag, men ofta på en nivå att det mest är störande (typ 3-5 på skala 1-10), men vid ÄL och vid mens är smärtivån på 7-10. Värken i kroppen lever sitt egna liv, och iomed att det blev en tuff helg fick jag smällen de tre dagarna jag var ledig. Men nu känns det bättre, och jag har äntligen sovit ut! Så inatt blir det inget svårt o vara vaken på jobbet! :D 
    Okej! haha. Duktigt o springa :) Det är något jag INTE gillar haha. Ska försöka komma igång med promenader ordentligt, vi ska försöka promenera så mycket som möjligt på sardinien, så kanske man kan behålla det även hemma sen =) 

Så härligt med ledig dag o kompishäng! Här har det sovits hela dagen fram till 18. Två nätter jobb, sen är jag äntligen ledig i 20 dagar! :) 

Ih, det är så spännande! Haha :D 
    detsamma till dig! Massor med kramar! 
    Hallå tjejen =)

Allt bra med dig?

Låter fruktansvärt med den smärtan, den skulle jag aldrig vilja ha. Jag känner mig lyckligt lottad att inte ha någon värk alls, de gånger jag känt riktigt mensvärk måste vara när jag fick mina missfall, då hade jag sjukt ont.

haha, bra att få betalt när man sover, får ni betalt hela nätter eller hur delar man upp det?

Ja det tycker jag att ni ska, idag promenerade jag nere i stranden och såg solnedgången, tror säkerligen att ni kommer få sådan fina stunder nere i Sardinien. ska ni göra några utflykter? Där finns säkerligen mycket att titta på där nere.

Nu ska jag försöka sova lite, är smått sliten idag känner jag. Lite skallebank och stel i nacken, får se om mannen här vill massera lite. =)

Kramar i massor till dig.

• Tess1984
    chbw skrev 2015-08-19 22:53:07 följande:
    Hej tjejen =) 
    Lite småtrött, men vaknar nog till snart! Förutom lite ömmande kring äggstockar o livmoder har kroppen återhämtat sig över förväntan efter helgen! Bara lite ont i ryggen, vilket är underbart i jämförelse medhur det var i söndags o måndags! :D 

Nej, den önskar jag inte på någon! Så himla glad jag blir att du sluppit värk!! =) Ja, det kan jag tänka mig gör ont :( /skickarkramar

Eftersom jag har vaken natt så får jag full lön inklusive ob hela passet =) Ob-tilläget varierar beroende på om det är helg eller vardag-natt =) Vet inte riktigt hur det fungerar vid sovande jour dock, men då vet jag att man får inte full timlön! Men det är skönt o jobba på nätterna, ofta är det lugnt o när jag är färdig med sysslor så kan jag kika på film/serie/läsa eller skriva som jag börjat nu nyligen =)

Oh, så härligt det låter! :) Ja, vi har två bestämda utflykter, den ena är till grotta di nettuno, som ser riktigt häftigt ut på bild, så dit ska vi nog åka båt! Och så ska vi åka till la pelosa beach vid stintino, vilket ska vara en av medelhavets finaste stränder + en james bond-film har spelats in där =) Vi har funderat lite på en dagstur till korsika, men får se. Beror lite på vad det kostar o hur lång restid det blir, eftersom färjan över är i en annan stad =) Mest blir det nog slapp på terassen, stranden o promenader vid strand o i gamla stan =)

Låter bra o sova isåfall! Hoppas nacken o huvudet ger med sig o det är borta tills du vaknar!
    Massor med kramar =)
    Hallå tjejen =)

Kom precis hem, har flytt Skåne idag och besökt en vän i Halland. =)
    Vi var på stranden och mös med hennes två gullungar. Hon hade också svårt att bli gravid och blev gravid via IVF, känns extra skönt att prata med henne om vår barnlöshet, skönt att prata med någon som inte säger "sluta tänk på det eller det sitter i ditt huvud" =)

Ah på det viset, men kan du verkligen hålla dig vaken hela natten utan att somna? Eller man slumrar till kanske? =)
    Tror min kusin har sovande natt och får kanske bara betalt halva natten, tror hon har berättat det innan.

Åh det låter som att ni kommer få en fantastisk resa, finns säkert mycket att se.

Jag hade tyvärr fortfarande ont i huvudet i morse så var tvungen att ta panodil fast att jag ogillar smärtstillande, imorgon ska jag till sjukgymnasten igen och jag hoppas han kan rätta till nacken och ryggen. Har fått lite stretching övningar som jag ska göra, kan väl erkänna att jag varit lite slarvig. Syrran brukar skälla på mig ibland när vi tränat, jag smiter snabbt iväg när vi ska stretcha. =)

Hoppas du haft en bra dag. =)

Kramar

• Tess1984
    varningsljus skrev 2015-08-20 08:45:58 följande:
    Godmorgon!

Ja men det är bara så himla känslomässigt jobbigt. Gjorde nytt ältest idag igen som visar negativt. Jag fattar ingenting.
    Känns som jag snart ger upp... jag skiter i det. Så less på att hela vardagen kretsar kring att bli gravid, att maximera chanserna osv...
    Nu är jag ju på cd 16. Och när jag var hos läkaren i förrgår så var ju äggblåsan 20,8 och hon sa att den brukar släppa kring 22 cm, möjligen något senare när man ätit pergotime.
    Jag blir liksom inte klok. Nu har vi verkligen kämpat för att orka "få till det" två dagar i rad men igår var det så mycket känslor. Det går knappt för vare sig mig eller karln "på beställning".

Hur mår du idag? Några mer biverkningar?
    Vilken tablett är du på?

Åh vad mysigt. Det låter verkligen som ni har en toppenrelation. Jag antar att hon vet vad du går igenom?

Vad spännande! Vad vill du starta för egen verksamhet? Hoppas mötet var givande! :)

Igår jobbade jag och tog det lugnt på em/kvällen. Hade tänkt träna men kände mig så trött och deppig. Vet att jag ofta brukar må bättre av att träna men jag kunde inte förmå mig att gå till gymmet. Tog en promenad med hunden iallafall.

Idag är det jobb för hela slanten och sen packning inför helgens lilla tripp söderut.

Önskar dig en härlig dag!

Många kramar
    Hej fina

Hur mår du idag? Hoppas verkligen du mår bättre idag? Gjort fler ägglossningstest idag? Jag är ganska säker på att den borde vara på väg eftersom du har sådana flytningar igår. Ja det är verkligen ett helvete ibland, fattar ibland inte hur man orkar med denna jobbiga press. Allt kommer vara värt det i slutändan, tänk när vi har våra små gryn i famnen för första gången. Vi kommer vara där en vacker dag.

Idag mår jag bättre faktiskt, hade ont i huvudet när jag vaknade men jag tror inte det är biverkning utan det är nacken som spökar, jag har väldigt ofta spänningshuvudvärk och det kommer i samband med stress och oro. Har märkt att jag ofta får spända muskler efter träning och tänkte fråga sjukgymnasten om det imorgon.

Jag ska starta ett kostrådgivningsföretag, tänkte dra igång med detta projektet i höst på allvar, har haft några privata klienter men inte dragit igång på allvar än.

Hoppas du för en härlig tripp söderut, när är ni hemma igen? Njut nu och ta hand om dig, sänder dig massa kramar
  • Tess1984
    Maaliin2015 skrev 2015-08-20 11:06:49 följande:

Hejsan tjejer ! Har varit väldigt dålig på att vara inne här på familjeliv nu under veckan pga att man börjat jobba efter semestern, är ju ej van att stiga upp innan tuppen Har iallafall läst igenom allt här som jag missat och ni verkar både ha det bra och mindre bra men så är det även för mig. Vissa dagar är man jätteglad och andra dagar vill man bara lägga sig under sängen och försvinna !

Igår på posten kom både kallelse till en läkare för att jag och min man ska dit och prata om ifall vi vill fortsätta att kämpa själva eller om vi ska ta en tid till ivf. Det är en svår fråga men eftersom vi försökt så länge nu så tror jag att vi väljer IVF ! Och sen har vi även fått tid för att ta blodprover igen inför läkarbesöket där dom ska kolla hepatit,syfilis,och några andra ( minns ej vilka det var ) . Så det känns iallafall att det är på gång nu

Massa sooliga kramar från västkusten ?

Hallå =)

Spännande att allt drar igång på allvar nu, känns bra att man blir behandlad nu för det känns både spännande och så händer det något men samtidigt kan man känna lite rädsla men jag tror i slutändan så blir allt bra, man får hoppas det i alla fall...

All lycka =)

kramar
  • Tess1984
    JennyNG skrev 2015-08-20 09:11:23 följande:

Vi måste vänta med spermaprovet ända till den 22/9 :(
    den läkaren var bara i huddik en gång i månaden.
    jag Gjorde blodprov i tisdags så vi vet inte när vi får tid än
    antar att det är när spermaprovet e inne. 

Åh vad segt med väntan, ja det med att lämna provsvar är ju olika från olika kliniker verkar det som, vissa skickar brev, andra ringer men oftast kan jag tänka mig att man bokar in ett läkarbesök i samband med alla provsvar.

Nu ska jag sova. =)

Godnatt
Svar på tråden Fertilitetsutredning