varningsljus skrev 2015-08-19 20:51:27 följande:
Hej tjejen!
Tack för peppen! Idsg känner jag mig lite nere. Vet inte varför. Så less på hela den här karusellen tror jag... igår tog jag två ältest (digitala), negativa. Idag har jag också tagit två, också negativa. Gått och hållt mig från att kissa typ hela dagen, eftersom man ska hålla sig minst 4 timmar innan man tar ältest... vilket typ är omöjligt för mig. Kunde inte hålla mig mer än 3,5 timmar. Undrar om det är därför de är negativa eller att ägget inte släppt ännu?
Det borde ju typ ha släppt eller åtminstone visa positivt ältest, iofs så sa läkaren att ägget kan släppa något senare när man äter pergotime. Aaaah jag blir helt knäpp.
Hur kan det vara så jäkla svårt ska det vara att bli gravid?
Låter som en härlig dag igår! Du och din syster verkar ha en väldigt fin relation. Mysigt att få gosa med din systerdotter! Hur gammal är hon nu?
Vad spännande!!
Skönt med en optimistisk läkare. Det behövs verkligen när man är mitt uppe i allt detta! Kommer din sambo följa med på vul?
Intressant (men så klart jobbigt) med ditt illamåendee. Jag hade ju samma denna kuren pergotime. Berättade det för min lökare igår men hon sa att det inte är någon vanlig biverkning. Men både du och jag har ju haft det nu...
Jag har haft lite ont i magen idag och lite klistriga flytningar. Vilket också borde tyda på äl??! Men ändå neg ältest? Jag blir inte klok!!!!
Hur har din dag varit?
Många kramar
Hej tjejen.
Vad tråkigt att du känner dig nere, det är ju en himla känslomässig karusell allt vi får gå igenom som barnlösa, man blir ju påmind hela tiden också, när mensen kommer, förlorade förhoppningar, PMS, längtan, ovisshet, under ägglossningen kan man bli lite känsligare och där måste man prestera, ja det är jäkligt jobbigt ibland men jag försöker leva upp i hoppet, för när man känner hopp och tänker sig in i den känslan så mår jag mycket bättre men sen ibland så kommer dom där dipparna och då måste man få vara lessen, jag hoppas snart du känner dig gladare igen....
Jag tror definitivt du har ägglossning på gång snart, sådan klistriga flytningar har jag dagarna innan ägglossning och de ska ju vara bra för spermierna, flytningarna underlätta färden upp i väntan på ägget. Hoppas det blir positivt för dig imorgon, vilken dag är du på nu?
Ja jag undrar också hur det kan vara så svårt att bli gravid, man gör ju allt och allt ser bra ut och vi har rätta förutsättningar men ändå tar det sig inte, man blir sjukt less ibland och man känner en sådan längtan, men vi kommer också få våra bebisar till slut, jag försöker tänka att det inte är många som INTE lyckas.
Bebisen är nu 3 månader så det går undan. Jag och syrran har alltid haft bra kontakt, det är hon som är ljuset för mig när jag har deppdagar, hon finns alltid där och har alltid gjort. Vet ej om relationen blir sådan när man är tvillingar, men hon är en speciell för mig. Eftersom jag och syrran är lika säger många att jag är väldigt lik hennes tös och faktiskt när jag ser den lille bebisen, ser jag lite mig själv och det känns så underbart.
Idag har jag jobbat sen får jag på ett möte angående starta eget, jag har lite små planer nu i höst att dra igång något. Hoppas du kände dig något bättre senare under dagen...Vad har du själv gjort idag?
Sänder sig massa kramar