• chbw

Fertilitetsutredning

Tess1984 skrev 2015-07-21 09:18:30 följande:

Ah den appen ska jag kolla upp, är det den man kan skicka pengar via bankkonto bara genom att skaka telefonen? Hehe jag är lite efter när det gäller appar till telefonen, får aldrig ro till att leta efter bra appar.

Åh vilken lyx, kanske har jag någon i familjen som kan gå in som borgen men jag vet inte om jag vill det, får se hur vi gör. Det är egentligen inte panik än men för att snabbare kunna spara ihop pengar vore det bäst om vi flyttade till något billigare men hade varit enklare om man inte hade trivts i lägenheten. :P

Ja idag är det naprapaten som gäller, hoppas verkligen att det släpper, idag känns det bättre men igår var det katastrof, kom knappt upp ur soffan efter att jag tittat på film, stel som en pinne och varje rörelse hugger ryggen till.

Denna veckan har jag inte så mycket planerat faktiskt, skulle träffat min kusin idag men det blir nog inget eftersom jag ska till naprapaten, ska i alla fall snart ut en runda med syrran och hennes vovve, vi ska gå till en hundgård där vovven kan springa fritt...

Annars är jag ledig i helgen och mår ryggen bättre blir det kanske en runda ut till simhallen för att pass i vattnet, där finns även bubbelbad som kanske gynnar min stela rygg... =)

Vad har du själv för planer?

Hoppas gårdagens test gick bra, eller idag. Ja alla dessa symtom gör en smått galen, veckan innan mens är nog det värsta tiden i månaden, för mig i alla fall....nu kan jag nästan se framför hur glad jag kommer bli när jag får plus på stickan igen, tyvärr vet man ju inte när det blir av, men troligtvis blir det någon gång och det känns som en liten trygghet men ibland känns det som om att tålamodet tar slut.

Nu ska jag käka upp frukosten sen bege mig mot syrran, ha en bra dag. Kramar

Ja gör det! Nej den appen du tänker på heter swish :)

Okej! Ja är ju lättare att flytta om man inte trivs!

Håller tummarna att naprapaten kan fixa till det åt dig
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-07-21 09:18:30 följande:

Ah den appen ska jag kolla upp, är det den man kan skicka pengar via bankkonto bara genom att skaka telefonen? Hehe jag är lite efter när det gäller appar till telefonen, får aldrig ro till att leta efter bra appar.

Åh vilken lyx, kanske har jag någon i familjen som kan gå in som borgen men jag vet inte om jag vill det, får se hur vi gör. Det är egentligen inte panik än men för att snabbare kunna spara ihop pengar vore det bäst om vi flyttade till något billigare men hade varit enklare om man inte hade trivts i lägenheten. :P

Ja idag är det naprapaten som gäller, hoppas verkligen att det släpper, idag känns det bättre men igår var det katastrof, kom knappt upp ur soffan efter att jag tittat på film, stel som en pinne och varje rörelse hugger ryggen till.

Denna veckan har jag inte så mycket planerat faktiskt, skulle träffat min kusin idag men det blir nog inget eftersom jag ska till naprapaten, ska i alla fall snart ut en runda med syrran och hennes vovve, vi ska gå till en hundgård där vovven kan springa fritt...

Annars är jag ledig i helgen och mår ryggen bättre blir det kanske en runda ut till simhallen för att pass i vattnet, där finns även bubbelbad som kanske gynnar min stela rygg... =)

Vad har du själv för planer?

Hoppas gårdagens test gick bra, eller idag. Ja alla dessa symtom gör en smått galen, veckan innan mens är nog det värsta tiden i månaden, för mig i alla fall....nu kan jag nästan se framför hur glad jag kommer bli när jag får plus på stickan igen, tyvärr vet man ju inte när det blir av, men troligtvis blir det någon gång och det känns som en liten trygghet men ibland känns det som om att tålamodet tar slut.

Nu ska jag käka upp frukosten sen bege mig mot syrran, ha en bra dag. Kramar

Telefonen tyckte det var en bra ide o skicka innan jag skrivit klart :p

Låter härligt med ledig helg och hundgård o bad osv :)

Vi ska till sambons morfar på torsdag,sen på lördag vidare på sambons kusins bröllop och en hotellövernattning :) så jag är laddad!

Igår var det - igen och nu nyss med. Får se hur det ser ut imorgon då jag troligen har bim :)

Det blir snart tror jag, för oss båda!! :) jag kommer nog inte tro på det förrns jag får se krypet, men oh som jag längtar tills den dag jag får två streck på stickan istället för ett!

Hoppas ni får en fin dag! Här blir det sova strax, helt slut :)

Många kramar
  • chbw
    varningsljus skrev 2015-07-21 16:43:27 följande:
    Hej tjejen!

Jag har varit lite frånvarande nu några dagar. Har precis börjat min semester och det är så skönt! Lessnar lite på familjeliv också för det strular ofta när jag ska skicka. Hela sidan är så seg liksom!

Jag scrollade igenom tråden och såg att du testar negativt ännu. Hur mår du och så? Du har bim imorgon om jag förstod det rätt?

Japp nästa cykel blir det pergo om det inte tagit sig denna, vilket jag inte tror. Min blödning/bruna flytning har iallafall slutat sedan ett antal dagar. Skönt! Men jag undrar just när min ägglossning var denna månaden, om jag ens haft någon eftersom jag aldrig fick något utslag på älstaven.

Hur är det annars? Har du semester eller ska du/har haft?

Vi är förlovade sen två år tillbaka och planerar väl så smått att gifta oss till nästa år, beroende på om lyckas bli gravida eller ej. Förut var jag helt bestämd på att absolut inte gifta mig som gravid men nu kan jag ändå tänka mig det. Det är ju så vackert! Dock vill jag inte vara i slutskedet av graviditeten eller precis nyförlöst. Vi får se! :)

Kramar till dig
    Hej! 
    Okej, jag förstår! Skönt med semester :D mindre skönt att familjeliv strular haha =) 

Jo, negativt idag igen. Har flera symtom som kan bero både på det och på mens.. 
    bl.a. ömma/kliande/större bröst/bröstvårtor, molvärk/ömmande i livmodern, ovanligt trött, tydligare blodådror, flytningar (vattniga, o rätt mkt, haha fräsch info, sorry Flört), magknas, vart illamående ett par dagar till o från.. O så känslan om att något är annorlunda än tidigare.. Får se om det är inbillning eller om det stämmer =) har ju inte haft lika mkt koll på kroppen innan,det enda jag minns från innan jag blev sjuk o mensen börja strula var att jag hade mensvärk alltid (värre vid äl o mens) och ont i brösten innan mens. Det andra är vad jag minns nytt. Har också mindre ont i livmodern än jag brukade ha.. 

Okej ! =) lustigt med den där blödningen.. Håller tummarna för att det tar sig snart nu! 

Det är rätt lugnt annars, väldigt trött. Har ett pass kvar nu inatt, sen går jag på semester imorgon 830, och är ledig i 14 dagar! =) Sen jobbar jag 8 pass utspritt på 3 v innan det är dags för semester nr 2 i 20 dagar! :D
    Hur är det själv annars? har ni några semesterplaner? =)

okej! Ja, om man ska vara gravid då vill man ju att det syns =) Mysigt med bröllop. Ska på två st nu i sommar, ett på lördag och ett om ca en månad =) 

många kramar
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-07-21 18:07:27 följande:
    Hej tjejen

Nu är jag hemma både från hundgård och naprapat men jag fick lite väl tråkiga besked hos naprapaten, hon misstänker att jag fått en spricka på kotan, eller var det disken, haha minns ej, jaja ont gör det i alla fall... kunde ta tre månader innan allt var läkt. Nu blir det lätta promenader och stretching som gäller en tid framöver.

Åh vad roligt med bröllop, längtar tills jag själv gifter mig eller någon annans, älskar att gå på bröllop, det är så himla vackert.

Nu håller jag tummarna för dig imorgon, berätta gärna hur det gick. Nu måste jag kila ut i köket och hjälpa sambon med maten, han är gullig som är huslig nu när jag inte är frisk i ryggen.

Ha en fin kväll, massa kramar

Hej!

Men nej usch :/ Vad trist. Blir du sjukskriven också, eller får du jobba? =) 

Ja, längtar verkigen till båda bröloppen =) och lite tills vi gifter oss haha. Fast det dröjer nog x antal år! Sambon tycker han är för ung (22) haha :P Men vi kommer nog köra ensamma, bara vi, och sen ha nån bröllopsfest =) Har ni planer på o gifta er?? =) 

Tack! Det ska jag göra! =)  Åh, låter mysigt =) inatt blir det sista natten sen semester! Börjar med o ha fullt upp av o fixa fransar inför helgen och handla mat/städa så min syster kan bo här när vi är borta haha :P  

många kramar! 

• chbw
    Tess1984 skrev 2015-07-22 08:33:17 följande:

Hej

Jag får jobba men inte göra något ansträngande. Inga tunga lyft och sånt som kan belasta ryggen för mycket. Idag får vi varor till jobb och jag får se hur jag gör, kanske sparar till nästa som jobbar imorgon.

Ja ska jag gifta mig så blir det nog inget avancerat. Jag kan tänka mig att gifta mig på en strand och sen ha festen för alla nära och kära i en trevlig lokal. Enkel, mysigt och trevligt. =)

Just nu väntar jag först på frieri, trodde faktiskt att sambon skulle fria (förlova oss) i USA men icke sa nicke. Han brukar i alla fall kalla mig blivande fru så gifta sig vill han nog men det är inget vi pratar om jätte ofta. Först vill jag ha barn och sen vill jag gifta mig men vi får se hur det blir.

Nu har du väl börjat din semester? Hur känns det?  Njut nu av semestern och kommande bröllop. =)

Kramar

Ja okej! Låter som en bra ide o spara så ryggen inte blir värre :/

Låter bra :)

Okej! :o vi pratade bara en dag så bestämde vi oss för att förlova oss,o åkte o kollade på ringar nästa dag :p får se hur det blir med resten :)

Ja äntligen! Känns helt underbart! Längtar tills vi åker till dalarna imorgon :) hade velat ha katterna med, men de får det bättre hemma med min syster :)

Verkar inte bli nått plus idag heller. Tog ett "testa tidigt" som jag tolkar som negativ då jag ingenting ser. Kanske ge upp o vänta på mensen bara.. Men något gnager.. Får se har veckan ut på mig, kommer inget plus o ingen mens ringer jag o rådfrågar någon.. :)

Hoppas du får en fin dag! Kramar
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-07-22 21:10:05 följande:

Hej =)

Idag mår jag sådär, har både ont i ryggen och i huvudet, hoppas snart det känns bättre.

Ja det kan man också göra, komma från till en gemensam förlovning men jag har väl tänkt att han ska gå ner på knä, hehe...fast jag har inte jätte bråttom...just nu har jag bara bebis i huvudet.

Ha det nu så underbart i dalarna och jag hoppas att mensen håller sig borta och att ett plus snart dyker upp. =)

Vi hörs snart igen, kramar i massor

Hej :) usch låter inge kul alls :( hoppas det blir bättre snart!

Jo! Haha okej :) hade sambon gått ner på knä hade jag gått iväg :p jag är tydligen inte så romantisk av mig :p

Blev inget den här månaden :/ mensen kom imorse. Så nu blir det värktabletter o värme o hoppas det värsta gått över till bröllopet på lördag! Riktig deppdag idag. Pms kanske. Jaja. Ska ringa fertilitetskliniken o ifrågasätta om behandlingen. Blir nog tyvärr inte förrns efter resan nu, så i september.

Hoppas du får en bra dag trots rygg o huvud! Många kramar.
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-07-23 18:54:59 följande:

Hej fina.

Nej stackars dig, du som hade hoppats så...förstår din deppighet.

Hoppas nu smärtan snart släpper så du slipper det värsta nu när det är bröllop på lördag, sen är det bara se till att samla nytt hopp inför nästa ägglossning, nu är din kropp i balans med sköldkörtel och hormoner så snart kommer ni att lyckas.

Hann du ringa fertilitetskliniken och ifrågasätta om behandlingen?

Idag känns min rygg bättre, var ute och gick med syrran i morse och våra promenader ger mig så mycket energi, min syster betyder mycket för mig, hon är min bästa vän och jag får alltid kraft och energi från henne, hon peppar mig och får mig mer positiv.

Jag hoppas du har en fin vistelse i dalarna och ha det så skoj på bröllopet.

Nu ska jag och sambon äta en hemmagjord snabb cheesecake med svenska jordgubbar *dregel*

Kramar

Hej tjejen!

Jo :/ känns bättre idag som tur är! :) lyckats hålla smärtan på en okej nivå med värktabletter regelbundet. Fortsätter så idag o hoppas slippa ta imorgon :) nu när det inte är nån bäbis därinne vill jag ju kunna skåla för brudparet i annat än vatten :)

Nej, har inte ringt än. De öppnar den tionde :/

Härligt att det känns bättre och underbart med en sån syster!! :)

Tack! Är skönt här iallafall, soligt!

Oh så gott!!! :) hoppas du får en fin helg :)

Många kramar!!
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-07-26 19:58:21 följande:

Hallå tjejen

Hoppas ni hade det trevligt på bröllopet? Jobbigt med sådan mensvärk men hoppas du skonades från det på bröllopet.

Hehe, självklart ska det skålas. Jag brukar bara hålla mig borta från alkoholen mellan ägglossning och fram till dess annars lever jag som vanligt. hihi

Dricker förvisso nästan aldrig men nu under sommaren kan det vara gott med lite vin.

Är ni hemma från Dalarna nu eller skulle ni stanna där några nätter till?

Denna veckan känns spännande, ska både dricka lite vin med en kompis som precis slutat amma sen ska jag och sambon till Diggiloo där vi kommer vara VIP gäster med mat och hela köret, längtar tills dess..

Hoppas nu ni har det bra och njut ordentligt. så hörs vi snart igen. kram

Hej fina :)

Ja det var toppentrevligt! Slapp den värsta smärtan
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-07-26 19:58:21 följande:

Hallå tjejen

Hoppas ni hade det trevligt på bröllopet? Jobbigt med sådan mensvärk men hoppas du skonades från det på bröllopet.

Hehe, självklart ska det skålas. Jag brukar bara hålla mig borta från alkoholen mellan ägglossning och fram till dess annars lever jag som vanligt. hihi

Dricker förvisso nästan aldrig men nu under sommaren kan det vara gott med lite vin.

Är ni hemma från Dalarna nu eller skulle ni stanna där några nätter till?

Denna veckan känns spännande, ska både dricka lite vin med en kompis som precis slutat amma sen ska jag och sambon till Diggiloo där vi kommer vara VIP gäster med mat och hela köret, längtar tills dess..

Hoppas nu ni har det bra och njut ordentligt. så hörs vi snart igen. kram

Och där valde telefonen o skicka av sig själv igen :p

Slapp den värsta smärtan så kunde bara ha kul :) lite småjobbigt var se o få veta att sambons kusins tjej väntar barn nr2, men blev mest glad för dem :) vi umgås inte jättemycket med dem ändå. Kanske skicka nått par bäbisbyxor när det närmar sig :)

Jo, efter äl har jag låtit bli nu. Eftersom jag ändå blödde kändes det säkert :) men oj som det blödde. länge sen det var så mycket. Sambon råkade se lite och trodde jag skulle blöda ihjäl haha. Mer bevis på att cykeln börjar bmi normal igen iallafall! :)

Nej, idag kom vi hem. Superskönt! Imorgon ska mina två yngsta syskon (6&8 år) sova över,så blie myskväll med pizza o film har jag tänkt. Ska också få hem ny klätterställning till katterna, så det blir kul. På tisdag ska jag på bio med min kusin, missar hennes 18årsfest pga jobb, så bjuder ut henne istället haha :) annars blir det bara o slappa, sy o läsa tror jag :) ligger efter med böckerna. Har som mål o läsa mer än förra året ;) iof inte svårt då jag läste ovanligt lite då :p

Vad spännande det låter med Diggiloo ! Och kul med kompiahäng!! :) hoppas du får det toppenbra! Många kramar!
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-07-27 21:06:40 följande:

Hehe, det har man varit med om ibland. =)

Vad skönt att höra, ja man blir samtidigt glad och samtidigt lite avundsjuk men det är inte fel att känna så. Fint att ge en gåva till bebisen, bebisbyxorna blir ju hur bra som helst. Snart är det vår tur, vi får försöka tänka så....

Oj, det verkar ju jobbigt att blöda så mycket, jag blöder väldigt lite, ovanligt lite.

Blöder bara en dag och då är det inte överdrivet mycket, sen brukar jag blöda halva dagen efter sen avtar allt och går över till bruna blödningar, hehe känner verkligen att jag har tur där....jag har vänner som alltid blöder 5 -8 dagar...

Hur många dagar brukar du ha mens?

Åh vad mysigt med syskon mys, vilka filmer blev det och vilken film ska du se på bio? =)

Hoppas du fick en trevlig stund med syskonen, min lillasyster är 13 år idag men under alla åren som hon växt upp, har jag passat henne väldigt ofta....hon älskade att komma hem till mig i 6 - 8 års åldern, härliga minnen sånt får man ta vara på.

Känns som jag har ägglossning på gång nu, flytningar börjar ändras och jag har mer lust, blir jag inte gravid denna månaden får vi piller nästa, så nu får vi bara hoppas....

Nu ska jag vila efter jobb, ha en bra kväll....kramar i massor

Jo, det blir ju så! Ja jag tänkte det kan va kul :) de ska få i januari om jag fattat rätt,så har ett tag på mig o välja tyger iallafall ;)

Ja, snart är det våra bäbisar som bakas!!

Ja. Ellee jag har ju blödit mycket alltid,förutom nu senaste året, så är väl van. Förut blödde jag igenom super-tampongerna på bara ett par timmar. Så illa ör det inte nu som tur är, men kör alltid dubbelt skydd för säkerhets skull :p okej, vad skönt! Jag blöder 3-6 dagar, oftast 3.5. Konstiga är att först kommer nån droppe, några timmar senare myyyycket o så blöder det mycket o sen slutar tvärt haha.

Jo, lite småmysigt, de tjattrar ihjäl oss dock ;) blev många filmer: draktränaren 2, horton och som hund och katt. Lite strul när de skulle sova, men nu sover de sen några timmar iallafall!

På bio blir det magic mike xxl på begäran av kusinen haha. Jag hade hoppats på o slippa den :p iallafall glad att hon inte ville se 50shades of Grey. Hu. Då hade jag sagt ifrån :p

Okej :) mysigt! De tre minsta syskonen (6, 8 o 10) har jag passat mycket sen minsta var liten bäbis. Fick separationsångest när jag åkte ifrån dem haha. O yngsta säger att jag blir hans mamma om vår mamma skulle dö.. :p däremot har han lite svårt att greppa att deras mamma är min mamma också :p varje gång vi ses får vi reda ut det ;) tror det beror på att jag är så mkt äldre (17 år äldre) och bara var hos dem max varannan helg efter han föddes. Nog svårt för honom eftersom jag är vuxen nu :p

Okej! Hoppas hoppas ni får plussa nu!! :)

Här väntar vi in äl som borde komma nån gång mellan 10-15 :) 10 ska jag ringa kliniken också..

Hoppas du fick en lugn kväll!! :)

Massor med kramar
Svar på tråden Fertilitetsutredning