Tess1984 skrev 2015-07-13 09:37:44 följande:
Ja jag håller med om att det är elakt sagt, nog därför jag slutat prata med människor om min barnlöshet för att slippa dessa onödiga kommentarer.
Jag har väl några i min närhet jag kan prata med utan att bli anklagad att jag stressar eller tänker på det för mycket (därför blir jag inte gravid) men dom är väldigt få och man vill inte älta sönder sina vänner...
Idag känner jag mig riktigt trött precis som det brukar några dagar innan mens, vill bara sova och orkar knappt gå upp på morgonen. Vet ej om det är tidsomställningen eller PMS som tar överstyr men igår sov jag någon timme på dagen och sen gick jag och la mig strax innan 12 inatt och vaknade nu vid halv 8 på morgonen men orkade knappt gå upp, känner igen detta mönster varje satans månad, känner även mensvärk som kommer smygandes så jag är säkerligen inte gravid denna månaden heller.
Skönt att du känner dig positiv man får försöka se det positiva i allt fast att det kan vara svårt ibland, håller tummar och tår för att det är er tur nu, vore kul om vi får vårt första plus i tråden denna månaden, det sporrar en själv att man också kan lyckas en vacker dag.
Sorry men jag förstår mig inte alls på ägglossningsstickor och hur många dagar man kan ha positiv eller inte, de gångerna jag har använt ägglossningstest har jag använt digitala, när man fått glad gubbe har jag slutat testa, visst är de testerna lite dyrare men man slipper analysera streck, men det låter som du haft en fin ägglossning denna gånger, jag håller tummarna.. =)
Nu ska jag träffa syrran och hennes lilla bebis igen, är så glad att jag blivit moster, vet att jag får passa och låna henne när jag vill, känns underbart att hålla henne i mina armar, det lilla livet. Köpte jätte mycket kläder till henne i USA, var så kul att lämna allt igår...såg hur glad syrran blev också.
Jag önskar dig en fin dag, många kramar
Ja! Att sluta tänka på det när man verkligen önskar det går ju typ inte. Och att sluta tänka på det gör ju inte automatiskt att ett ägg lossar, blir befruktat och fäster. Och det är skuldbeläggande dessutom. Nästan säker på att det ska kräva rejält mycket med stress för att störa ut ägglossning.
Nä.. Är ju så. Jag pratar med några få. Mina systrar vet, min farmor vet att vi genomgått utredningen. Två kollegor och en nätkompis. Min ena kollega är superpositiv, så henne är det skönt att prata med, man känner sig verkligen laddad efter =) Skulle vara kul att få ge sambons mamma beskedet i bröllopspresent när hon ska gifta sig också.. Här hemma har vi bytt om lite haha. Jag positiv, sambon försöker tona ner det. Tidigare har jag varit helt negativ.. Och han positiv.. :p
Åh så jobbigt o va trött! Fick sova ut idag, äntligen. Och imorgon jobbar jag natt, så börjar bli lite piggare än jag varit veckan som gått.
Kan nog vara både och :/ men såna symtom kan ju även vara symtom på bäbis.. Men man vill ju inte hoppas för mycket, när det inte blivit något tidigare. Tror inte jag kommer tro på det, när jag väl får ett plus, förrns vi får se bäbisen på ultraljud..
Ja! Skulle ju vara toppenkul, vem det än blir! Som du säger, det gör det lättare att tro att det även kommer hända för en själv!
Haha okej =) Jag tycker de är lite knöliga, men har fattat som så att LH stegras och då lossar ägget inom 24-48 timmar. Och på rfsu-stickorna så ska testlinjen vara lika stark som, eller starkare än kontrollstrecket för att vara positivt. Och egentligen ska man sluta testa när man fått positivt, men jag fortsatte. Tror LH ska sjunka rätt snabbt egentligen. Idag var mitt med hundra procents säkerhet negativt i alla fall.
Har också kommit fram till att fertilitetsmottagningen gjort fel som låter mig vänta tills i höst med behandling. Jag fick ju tid efter sex månader pga att jag ska slippa ha så ont för länge. Så hon borde låtit mig få behandling direkt när sköldkörteln var bra igen, inte vänta tre månader till för att se om det kan fungera. För funkar det inte (och vid eventuell ägglossning) får jag ju så himlans ont. Så ska ringa o ifrågasätta när de öppnar igen... Men själva anledningen till att jag kom dit så tidigt var ju just att få hjälp och behandling fort.
Åh så mysigt! O vad härligt för dig att få vara moster =) Tror jag det att hon blev glad =) Själv är jag helt galen i barnkläder, speciellt bäbiskläder! haha. Ska försöka sy lite mer ikväll! Kanske kanske att jag ska våga mig på att sy en body.. Får se =)
Längtar själv tills jag får syskonbarn, men förhoppningsvis dröjer det iallafall några år tills dess haha. Mina syskon är bara 18, 17, 16, 10, 9 och 7 år :P
Detsamma till dig!! många stora kramar!