• lisodan

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Fröken Smilla skrev 2015-03-19 03:04:31 följande:

Japp, är vaken just nu... Dock är det inte bara toalettbesök för min del utan även en vaken period på minst en timme... Inte kul alls men jag har nästan vant mig ;)

Oh yes, i natt mellan 5-7...Som tur var somnade jag ändå om en timma innan jag skulle upp nu. Vad lika symtom vi verkar ha! Är väl också bara några dagar emellan.
  • lisodan
    Josefinehej skrev 2015-03-19 08:15:54 följande:

Dem flesta är trötta och illamående. Men jag har åkt på världen förkylning nu! Känns verkligen som jag har feber! och mår även lite illa. Men när jag tar tempen så visar den ingen feber, Skumt.

någon som känt liknande? Känslan att vara så himla sjuka typ.

Jag har känt mig lite halvfebrig ibland. Som om en förkylning är på gång. Men sen försvinner det igen. Var megaförkyld i början av graviditeten men det är längesen.
  • lisodan
    hean123 skrev 2015-03-19 11:05:33 följande:

Hej! Jag hoppar gärna in här, har följt er ett tag men inte vågat bli medlem förrän nu. Vi fick MA för ett år sedan på vårt första ET och efter det gjort fem misslyckade fet. Nu har vi gjort vårt andra ET och idag var vi på vårt andra vul. Vårt första vul gjorde vi förra tisdagen när vi var i v 5+4 och såg då två hinnsäckar, idag fick vi se två hinnsäckar och två tickande hjärtan i storlek för 7+0. Vi är i v 6+6. Vi fick tillbaka ett fyrcelligt och ett tvåcelligt embryo så jag trodde aldrig bägge skulle ta sig :) är ett tag kvar, men vi har kommit mycket längre än förra året, är rädd hela tiden men vi är ju faktiskt gravid. BF borde vara 5/11.

Hej hean, kommer ihåg dig från en annan tråd. Jag fick också MA den gången. Visst är det fantastiskt att ha kommit längre denna gång! Grattis! Häftigt med två!
  • lisodan
    Etta skrev 2015-03-19 13:20:40 följande:

Välkommen hean123 och grattis till graviditeten! Spännande med två! :)

Nu har även jag varit på ul och fått se ett 12 mm stort embryo med pickande hjärta. Känns helt fantastiskt!

Grattis Etta! Vi blir fler och fler, härligt!
  • lisodan
    MaryoMary skrev 2015-03-20 08:47:02 följande:

Hej alla! Vad kul att vi blir fler:) 9+2 idag och inskrivning för mig. Ska bli spännande. Jag ska försöka få ett ul och hoppas få se bebis en gång till. Därefter direkt och köpa mamabrallor och berätta för familjen. Vilken dag, va!

Härligt! Köp med mudd- de är supersköna. Jag har från HM and I love them!
  • lisodan
    hean123 skrev 2015-03-20 22:53:11 följande:

Tack fröken Smilla:)

Tack tack :)

Kommer ihåg dig jag oxå <3 jag tror vi fick våra besked med en veckas mellanrum eller så:/ det är ju helt otroligt fantastiskt att vi fått se våra hjärtan, jag har haft en fruktansvärd ångest över allt den här gången, men "peppar peppar" har allt flytit på..

Ja, vi är lite småchockade men självklart jätte glada över tvillingbeskedet :)

Jag haft också haft ångest, känt ibland att jag håller på att tappa förståndet. Redan hunnit med 2 besök på gynakuten och två på vanliga akuten. Men det börjar vända nu. Samtidigt som jag har svårt att bara glädjas och tro på detta. När kroppen har lurats så en gång känner jag av minsta lilla förändring och blir rädd att det ska betyda något.

10 dagar till KUB och när vi får se den lille igen. Om allt går bra då hoppas jag ännu mer oro släpper!
  • lisodan

Har också drömt det där Smilla, flera gånger. Riktigt jobbigt när man vaknar. Som tur är har jag också drömt positiva drömmar om att jag är gravid. Att allt ska gå bra! Natten till igår drömde jag att det började rinna mjölk ur brösten. Och när jag vaknade hade de liksom tagit en ny form igen.

Dock är de inte alls ömma och har inte varit på säkert 3-4 veckor, bara när katterna trampar på dem. Men de förändrar! Ju sig på annat sätt så känner mig ej så orolig just för det.

Har en otrolig molvärk den senaste veckan. Så att jag vaknar av det. Så var det också i början, men sen försvann det. Men så har magen verkligen växt också. nu. Ska se om jag kan lägga upp en bild snart.

• lisodan
    Etta skrev 2015-03-21 20:09:49 följande:

Tack tjejer, så goa ni är! Men vilket omtumlande dygn jag har haft! Efter en eftermiddag igår med kraftiga blödningar, en natt fylld av gråt o knappt någon sömn och sju timmar idag på gynakuten fick vi till sist komma in och får se att vårt lilla embryo lever och pickar med hjärtat som det ska! Helt otroligt! Var så säker på att allt var kört. Dock fortfarande orolig då jag efter undersökningen fått en ny kraftig blödning , vilket gynekologen iofs tror beror på själva undersökningen men känns ju inte roligt att blöda! Nu ska jag försöka smälta allt som hänt... Puh.

Åh, vad skönt att det såg bra ut! Så glad för er skull!
  • lisodan
    Kakan1976 skrev 2015-03-21 10:20:45 följande:

Är det någon som har huvudvärk? Haft ont de senaste dagarna och Alvedon hjälper inte :(

Oh ja!! För några veckor sen ganska mycket. Fick även migränanfall. Alvdeon funkade inte heller på mig så fick Panacod utskrivet, men tyckte det var lite läskigt för jag kände mig lite snurrig av den så tog bara en, en gång. Har kommit tillbaka nån dag då och då, men nu funkar Alvedon. Hoppas det är övergående, och även för dig!
  • lisodan
    Fröken Smilla skrev 2015-03-22 19:11:44 följande:

Nu tar jag första steget och lägger ut en magbild på min lilla bula. Missta nu inte valken för babymagen bulan är där trosorna är nu är vinkeln något skev, bulan är lite större på riktigt.

Ni får ursäkta min pluffsiga mage...

Fin mage! Men den är ju inte det minsta pluffsig! Syns att det är en vanligtvis smal mage, som nu är lite gravid

Ska se om jag kan lägga upp en bra morgonmage bild. Kvällarna ser jag ut som jag är i 5-6 månaden men har också lite mer pluffs än du... :) Och förmodligen har jag endometrios (eller/och ibs) så den kan svullna annars också!
Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015