• lisodan

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Fröken Smilla skrev 2015-02-25 14:39:50 följande:

Så aktiva ni är tjejer!

Jag ska på VUL på fredag, då är jag i v 8+0, så ganska sent jämfört med er andra.

Min molvärk är mycket mildare nu, och då nojar man för det man blir aldrig lugn...

Spännande! Ska hålla alla tummar!
  • lisodan

Ja, testa katrinplommon först. Eller mitt tips är att testa att byta ut vanligt bröd mot glutenfritt. Verkar som många gravida äter mkt bröd, för det är det vi pallar....

• lisodan
    Fröken Smilla skrev 2015-02-25 21:09:28 följande:

Ni som ätit Postafen, hur illa mår ni? Har ni kräkts eller är det ett konstant illamående?

Jag har liksom som åksjuka ibland, där jag känner mig blä men är inte direkt i närheten att kräkas. Frågan är om Postafen hjälper mot den typen av illamående eller om det endast funkar om man har det värre?

Jag tror det hjälper, men hör med barnmorskan om de tycker du ska ta den. Bäst är väl så lite medicin som möjligt, men man ska ju kunna fungera också. Jag har tagit Postafen några ggr och det har funkat bra. Jag menar, känner du att du klarar dig utan är det kanske bäst? Har du testat seaband?
  • lisodan
    Etta skrev 2015-02-25 19:37:49 följande:

Hej! Jag kikar försiktigt in till er efter att ha plussat i förrgår på RD12... Kan fortfarande inte fatta riktigt att det faktiskt gått vägen, äntligen! Har en del molvärk så var skönt att läsa att flera av er också har det!

Härligt med fler pluss. Välkommen!
  • lisodan
    Josefinehej skrev 2015-02-26 07:21:04 följande:

vad kul!! SKönt att ha berättat! :)

alla här ovan har så mycket symtom, du verkar inte fått illamående än? Eftersom du och jag är så lika i tid så känns de lite bättre. jag borde vara 4+3 idag. du?

kommer ångra att jag sa de men jag vill också må illa :P hahaha..

har lite stickningar i brösten (inte ömma), molvärk och trött (kan man ju va ändå)

Har du fått tid för första UL?

Mitt illamående kom senare, så det är nog inget konstigt. Sen är vi ju alla så olika också. :)
  • lisodan
    Josefinehej skrev 2015-02-26 15:04:20 följande:

alltså... lutinus är verkligen så jävla jobbigt. Den skrämmer upp mig varje gång den rinner ut. Det känns som att man börjar blöda och man blir lika nervös VARJE gång och måste springa på toa. När slutar ni med lutinus???

Ja, skitjobbigt! Jag slutade veckan efter jag plussade. Trappade ut lite. Nu har jag fått gravidflytningar som också känns lite på samma sätt. Inte lika mycket men kan bli rädd fortfarande. Men vanligt tydligen...
  • lisodan

Nu börjar jag tro på att jag är gravid på riktigt. En månad efter första plusset. Efter tredje VUL idag där allt fortfarande ser bra ut...Och efter en massa symtom såklart! 8+2 idag. Inskrivning hos barnmorskan i morse, en konstig känsla att börja planera inför KUB, rutinultraljud osv... Men får kanske försöka börja tänka att det ska gå bra det här! En härlig dag för oss, och våren verkar vara här!!!

• lisodan

Nu börjar jag tro på att jag är gravid på riktigt. En månad efter första plusset. Efter tredje VUL idag där allt fortfarande ser bra ut...Och efter en massa symtom såklart! 8+2 idag. Inskrivning hos barnmorskan i morse, en konstig känsla att börja planera inför KUB, rutinultraljud osv... Men får kanske försöka börja tänka att det ska gå bra det här! En härlig dag för oss, och våren verkar vara här!!!

• lisodan
    Fröken Smilla skrev 2015-02-26 15:45:40 följande:

Hur kommer det sig att ni fick göra ett tredje VUL idag?

Förstår att det börjar kännas på riktigt! Jag hoppas att lite av den känslan infinner sig imorgon efter VUL:et om nu allt går väl. Sen inskrivning den 16/3. Är så spänd!

Första VUL var på gynakuten pga smärtor, yrsel och kallsvettningar i vecka 6. Sen hade vi standard VUL på kliniken i vecka 8 och idag var det inskrivning hos barnmorskan och då var det visserligen vanligt ultraljud. Vi blev erbjudna och fick betala 250 kr för det. Mest för min oros skull pga mindre symtom denna vecka. Vi hade ett MA förra året då det just var försvunna symtom som var första tecknet. Har insett att jag blivit smått traumatiserad av detta. MAt ledde även till komplikationer, livmodersinfektion, sjukhusvistelse, längre sjukskrivning och 6 månaders återhämtning. SÅ rädd att detta ska hända igen. Men sån otur borde man ju verkligen inte ha. Men nu hoppas jag att jag kan lugna mig lite. Känns bra med val av barnmorska och det är skönt!
  • lisodan
    Kingston skrev 2015-02-26 17:01:25 följande:

Ja det är verkligen en milstolpe att få bli inskriven och börja planera!

Dit kom jag aldrig sist jag var gravid så dit längtar jag!

Varför skall ni göra KUB? Är det pga ålder?

Yes, 39 år. Blir 40 i sommar.
Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015