• Josefinehej

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Jag spydde senast imorse. Jag har nog spytt säkert 15 gånger totalt. (om man inte räknar med de dygnet jag spydde 25-30 gånger)

Som jag sa till min sambo imorse när jag hängde över toasitsen hulkande, jag lääängtar efter att inte må illa, men det är så värt det!

<3<3<3

• Josefinehej
    Kakan1976 skrev 2015-04-21 12:44:08 följande:

Nu blev det snabba ryck! Östra ringde och de hade en tid för KUB idag kl. 14 så det blir till att rusa iväg strax. De hade inte fått resultaten från blodproven ännu så jag får inga absoluta resultat idag, det skulle dem ringa med på fredag men blev nervös ändå. Men det kommer att gå bra det här!

det kommer gå bra! :)
    Kul att få se bebisen!
  • Josefinehej
    Kakan1976 skrev 2015-04-21 14:44:20 följande:

De hade fått blodprovssvaren så jag fick resultaten redan nu! 1:1405 på Downs och 1:20000 på de andra läskiga trisomerna. Det känns jättebra! Tjoho!

skönt!
    Nu får du koppla av på riktigt! ;) 
  • Josefinehej
    Etta skrev 2015-04-21 17:45:50 följande:
    Sahlgrenska har alltså inte ändrat utan 2/11 var det datum jag fick när vi var där på VUL i v7, det var ju jag som räknat ut 1/11 på egen hand så tänkte jag räknat fel, men lustigt att du har 1/11 då! Kan det vara Sahlgrenska som räknat fel?! Spelar ju kanske inte så stor roll dock...;)
    ja alltså jag har fått olika datum varje gång för så tidigt kan det ju skilja flera dagar på mätningarna! Så jag kör vidare på 1/11 :)
  • Josefinehej
    Fröken Smilla skrev 2015-04-22 12:55:43 följande:
    När man gjort IVF så ska man inte kunna ändra bf eftersom man vet exakt när ägget befruktades. Man ska räkna ÄP som v 2+0 och därifrån räkna ut bf, inte efter hur stort fostret är.
    ja precis. Drf har jag alltid gått efter det datumet jag vet och aldrig tänkt mer på att kontrollerna säger något annat. :) 
  • Josefinehej
    Etta skrev 2015-04-27 19:23:04 följande:

Åh så roligt med vagn! Har inte alls tänkt på det än, men ska bli roligt att börja fundera! Jag tänker nog att vi också väntar till efter RUL. Fick tid 10 juni, en evighet dit! Då är jag i vecka 20 så rätt sent också tyckte jag. Jag var inte så orolig för RUL innan jag såg en film hos bm om allt man kan upptäcka då..;) typiskt! Ja, föräldraledigeten undrar jag också hur ni andra tänker kring!

jag fick också tid 10 juni och det känns såååå fruktansvärt långt fram! :)
  • Josefinehej
    lisodan skrev 2015-04-29 15:17:33 följande:

Jag har också en bra dag idag. Flyter på med jobbet. Hjärnan börjar kännas normal.

Samtidigt ett litet lätt illamående som smög sig på innan lunch. Konstigt det där, mår bäst när jag får vara lite illamående...även det är såklart är skönt att slippa också.

Har börjat fundera igen på att skaffa en doppler. Hur tänker ni? För och emot?

Emot för de kan vara svårt att hitta hjärtat har jag förstått och då skapar det bara onödig oro. Plus att man nog blir lite besatt :P
  • Josefinehej
    Fröken Smilla skrev 2015-05-07 10:17:23 följande:

Nu har vi varit på ultraljudet och vi väntar en perfekt liten flicka <3

Grattis! Åh vad underbart!
  • Josefinehej

HEJ! Kan inte alla som vet kön göra bikarbonat testet? Vet ni vad de är?

Man tar 1-2 tsk bikarbonat i en plastmugg och kissar sen en skvätt på och rör om hastigt

Fräser de och skummar är de en kille, är det tyst och stilla så är det en tjej.

Bara en kul grej många verkar göra :)

Kram

• Josefinehej

Okej! Jag fick också tjej så vi får se om de stämmer då :)

Fröken Smilla skrev 2015-05-08 15:51:02 följande:

Jag gjorde testet i v 13, då visade det flicka, så mitt blev rätt vi tänkte göra testet snart igen för att dubbelkolla.

Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015