• Josefinehej

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Fröken Smilla skrev 2015-02-25 14:39:50 följande:

Så aktiva ni är tjejer!

Jag ska på VUL på fredag, då är jag i v 8+0, så ganska sent jämfört med er andra.

Min molvärk är mycket mildare nu, och då nojar man för det man blir aldrig lugn...

åh vad spännande! :) längtar tills jag kommit så långt som dig :)
    lycka till på fredag!
  • Josefinehej
    Kingston skrev 2015-02-26 06:00:18 följande:
    Jag äter inte bröd... Händer att jag äter knäckebröd om jag nu absolut måste ha bröd.

Men ska köra på katrinplommon och sedan ska jag nog sätta i mig en och annan paprika. Det brukar vara rena dunderkuren för min mage ;)

Nu har jag äntligen fått berättat för sambon! Känns bra och han blev glad även om han, liksom jag inte vågar ta ut något i förskott.
    vad kul!! SKönt att ha berättat! :)

alla här ovan har så mycket symtom, du verkar inte fått illamående än? Eftersom du och jag är så lika i tid så känns de lite bättre. jag borde vara 4+3 idag. du?
    kommer ångra att jag sa de men jag vill också må illa :P hahaha..

har lite stickningar i brösten (inte ömma), molvärk och trött (kan man ju va ändå)
    Har du fått tid för första UL?
  • Josefinehej
    Kingston skrev 2015-02-26 08:24:15 följande:
    Haha ska jag vara ärlig så har jag inte den blekaste aning om hur man räknar? Räknar man ifrån äggplock eller senaste mens? I don't know :P

Har fått tid till ul 23/3. Du?

Jag har inte ett enda symptom (bortsett från krånglande mage) men så var det när jag var gravid 2011 också.

Jag mår inte illa (kan typ inte ens kräkas om jag så kör ner fingrarna i halsen...) och kände inte av mina bröst förrän efter förlossningen.

Däremot fick jag foglossning redan i vecka 20 och en grym halsbränna efter ca vecka 27.

Så jag förväntar mig något liknande denna gång.

Däremot önskar jag att nästa barn behagar att stanna några veckor längre än sin föregångare ;) Förra gången drog förlossningen igång i vecka 34.
    ja äggplock räknas som 2+0! Så när hade du ÄP ? :)
    Jag har inte fått tid till UL än eftersom jag har TD imorgon och ska ringa då :)
    Okej spännande då, kan ju bli helt annat också :) Man får inse att alla är olika också så det blir kanske fel och jämföra sig med andra :)
  • Josefinehej
    Etta skrev 2015-02-26 07:49:53 följande:

Tack för alla välkomnanden! Svårt fatta det är på riktigt och nojjar ganska ordentligt! Josefinhej: jag tror att jag är på 4+3 också, om jag räknat rätt, hade ÄP 9/2. Känner absolut inget illamående o de symtomen jag har är molvärk och lite ( men inte så mycket) ömma bröst. Längtar också tills jag får mer symtom! ( fast det lär jag väl få äta upp att jag sagt..;)

ja jag hade också ÄP 9/2 så då har du och jag räknat lika :)
    Ja det där låter precis som mig så det känns väl bra att man är fler :) Hur gammal är du och vart bor du?
  • Josefinehej
    Kingston skrev 2015-02-26 09:56:02 följande:
    Vi hade äggplock samma dag alla 3 då :) 9/2 så då bör jag ju vara på 4+3 också.

Ja alla är olika och alla graviditeter är olika så det är bara hänga med på karusellen och se vart det leder.

Idag har jag äntligen fått göra nr 2 på toaletten. Minns inte när det hände senast och nu känns magen mycket bättre *phu*

Lite nyfiken... Har ni knåpat ihop några namnförslag? Man har ju haft en massa tid på sig att tänka på sånt!

Jag har några flicknamn (men dom ska ju planteras hos sambon också...) men det är värre med pojknamn. Kommer inte på ett enda :O
    skönt! Jag har inte haft några problem med 2an men de kanske kommer :)

Gaah planera barnnamn? Det känns ju helt sjukt, får man göra de? Jag har ingen aning faktiskt, har alltid haft favoritnamn genom åren som kommit och gått. Nu har jag inga favoriter alls :) Men alltid kul att inspireras av andra :) 
  • Josefinehej

alltså... lutinus är verkligen så jävla jobbigt. Den skrämmer upp mig varje gång den rinner ut. Det känns som att man börjar blöda och man blir lika nervös VARJE gång och måste springa på toa. När slutar ni med lutinus???

• Josefinehej
    Kingston skrev 2015-02-26 11:01:18 följande:
    Det är klart man kan börja fundera lite!

Vi hade ett fasligt sjå med att få till ett namn på varan nuvarande dotter... Det är ju det här med att komma överens som ställer till det lite :P

Hur tänker ni?

Klassiska namn?

"Gamla" namn

Ovanliga namn?

Ärva namn?

Korta eller långa?

Tankarna är många :D
    ja det är ju såå svårt. Jag vet verkligen inte vad jag vill ha :P  Jag gillar för många namn! Jag kan gilla gamla, klassiska och ovanliga namn.. hmm. återkommer ;)
  • Josefinehej
    Etta skrev 2015-02-26 21:50:28 följande:
    Spännande att vi ligger helt lika! :) Jag försökte räkna ut BF förut, var ju lite krångligt men hittade en uträknare där man skulle skriva in datum för ägglossningen, vilket jag tog som ÄP-datumet, fick då fram 1/11. Är det så ni andra också räknat?

Pratade med Sahlgrenska idag och ska på UL 19/3. Var faktiskt tidigare än jag trodde, så känns skönt!
    jag har också fått 1/11 när jag räknat så det verkar stämma! :) haha komiskt med 3 stycken på samma dag. Jag är 25 år från Stockholm! 
    Idag har jag fått "Gravid, 2-3 veckor" på den officiella testdagen! Så nu väntar jag på att klockan ska bli lite mer, sen ringa till kliniken :) Ikväll blir det ut på restaurang och äta gott och fira att ett delmål är avklarat! :) 
    Kram allihopa
  • Josefinehej
    Fröken Smilla skrev 2015-02-27 10:28:44 följande:

Nu har vi äntligen fått se vår lilla ärta på ultraljud! Allt såg jättefint ut, det lilla hjärtat tickande på som det skulle <3

underbart! skönt för er :) kram
  • Josefinehej

Äsch! Ta omega 3 tillskott?? :) imorgon är jag 5+0 och fick första ultraljud på 8+1, är de ungefär vad ni andra hade också? Känns ju som en hel evighet dit...

Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015