• Josefinehej

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Dem flesta är trötta och illamående. Men jag har åkt på världen förkylning nu! Känns verkligen som jag har feber! och mår även lite illa. Men när jag tar tempen så visar den ingen feber, Skumt.

någon som känt liknande? Känslan att vara så himla sjuka typ.

• Josefinehej

Gud vad skönt! Grattis! Kram

Etta skrev 2015-03-19 13:20:40 följande:

Välkommen hean123 och grattis till graviditeten! Spännande med två! :)

Nu har även jag varit på ul och fått se ett 12 mm stort embryo med pickande hjärta. Känns helt fantastiskt!

• Josefinehej

Nej... Nu vill jag höra hur det gått för dig. Kram

Hoppas allt är bra <3

Etta skrev 2015-03-21 10:35:58 följande:

Usch så snabbt allt kan förändras... :( Sitter på gynakuten efter att ha haft blödningar sen i går em. Känns som det är rätt kört...

• Josefinehej

Fin mage Smillan! :) 

Idag 10,30 har jag första VUL hos kliniken på 8+0 och håller tummarna att allt är som det ska! 

• Josefinehej

Kul att ni lägger upp bilder!! :) än är jag för tidig för sånt. Idag var larven 17 mm och hjärtat slog så de kändes riktigt bra! Bara vänta till vecka 12 nu då! Ska ni andra göra KUB?

• Josefinehej
    Fröken Smilla skrev 2015-03-23 13:00:57 följande:
    Åh så skönt!

Vi har tackat nej till KUB av samma anledning som kakan. Vi vill inte göra fvp och hade bara blivit oroliga för gränsvärde. Vi är inte oroliga för Downs syndrom, har kompisar med underbara DS-barn. Sen visst, det finns ju de andra kromosomerna också men vi får ta det senare om det kommer. Den risken har vi valt att ta. Jag har dock full förståelse för de som väljer att göra KUB.
    okej! Ja jag är verkligen inte 100 med hur jag vill göra kring KUB. Ska fundera lite till så får vi se. Vet inte riktigt varför jag skulle vilja göra det heller. Får fundera lite till.
  • Josefinehej

Hej alla som mår illa. Är ni duktiga på att äta regelbundet? Äter frukost osv? Jag känner verkligen att mitt illamående (som pågått 1,5 vecka nu) är mycket bättre när jag äter regelbundet och så

Fort jag mår illa och äter direkt (vadsomhelst, frukt/nötter) så släpper de värsta.

Hoppas du mår bättre nu lisodan!!

• Josefinehej

Jag arbetar på en byggarbetsplats, delvis som fysiskt arbetande, delvis sittande/lugn chefsroll så jag förstår vad du menar. Jag har försökt att "komma undan" dem hårdaste delarna och tagit extra lång tid på mig för att inte bli allt för andfådd men det är svårt när det alltid är bråttom. Så bäst är nog att lyssna på kroppen och andra på jobbet kanske förstår och kan hjälpa?

isglass3 skrev 2015-03-29 07:13:23 följande:

Jag är bara i vecka 12 men för mig minskade illamåendet och tröttheten men sen kom det tillbaka med full kraft igen. Nu kommer dock illamåendet bara ibland men jag somnar kl 20 varje kväll och tar mig knappt igenom vissa dagar min mage är helt enorm, det undgår knappast nån vad som finns därinne är täppt i näsan oxå.

Jag funderar oxå mkt på hur jag ska göra med mina studier. Pluggar till ssk och har klinisk termin med mkt VFU. Funderar på om jag borde göra ett tidigare uppehåll och gå tillbaka till mitt jobb och tryggheten med sjukpenning etc. Men vill ju samtidigt inget hellre än att vara kvar. Men att springa runt på en vårdavdelning kan vara ganska tungt och jag har ju återkommande blödningar och vill helst ta det lugnare. Svårt...har ni andra fysiskt krävande jobb?

• Josefinehej
    lisodan skrev 2015-03-31 12:37:45 följande:
    Sötast i världen! <3
    åh vad fin! Stort grattis fina du! :) Njut nu! :)
Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015