Jag arbetar på en byggarbetsplats, delvis som fysiskt arbetande, delvis sittande/lugn chefsroll så jag förstår vad du menar. Jag har försökt att "komma undan" dem hårdaste delarna och tagit extra lång tid på mig för att inte bli allt för andfådd men det är svårt när det alltid är bråttom. Så bäst är nog att lyssna på kroppen och andra på jobbet kanske förstår och kan hjälpa?
isglass3 skrev 2015-03-29 07:13:23 följande:
Jag är bara i vecka 12 men för mig minskade illamåendet och tröttheten men sen kom det tillbaka med full kraft igen. Nu kommer dock illamåendet bara ibland men jag somnar kl 20 varje kväll och tar mig knappt igenom vissa dagar min mage är helt enorm, det undgår knappast nån vad som finns därinne är täppt i näsan oxå.
Jag funderar oxå mkt på hur jag ska göra med mina studier. Pluggar till ssk och har klinisk termin med mkt VFU. Funderar på om jag borde göra ett tidigare uppehåll och gå tillbaka till mitt jobb och tryggheten med sjukpenning etc. Men vill ju samtidigt inget hellre än att vara kvar. Men att springa runt på en vårdavdelning kan vara ganska tungt och jag har ju återkommande blödningar och vill helst ta det lugnare. Svårt...har ni andra fysiskt krävande jobb?