• Josefinehej

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Vi hade sex 1 vecka efter återinföring och sen har vi haft de ca. 3-4 gånger i veckan kanske så jag antar att det är helt olika hur man känner och vad man vill. Illamående/trötthet går ju så upp och ner och man får passa på när man är pigg :D

Lisodan, det var nog bra att du tog bort personnummer och märkte de själv! Din bild är så fin, längtar tills jag får se en sån :) 

• Josefinehej

Som Etta skrev så har sex varit på beställning och ett måste dem senaste åren och förstört mycket för både lust och diverse. Jag kunde bli så fruktansvärt frustrerad om jag låg där i sängen under ägglossning och min trötta sambo somnade! Svårt att förklara känslan i kroppen men det var ren frustration att neeeeeej ägget försvinner........ panik. haha därför blev då start av ivfen ett sätt att slappna av och bara ha sex när man känner för det eftersom vi nu "fick hjälp".

kram på er <3

• Josefinehej

Min vardag är vanligtvis 6 pass styrketräning/vecka och fysiskt arbete. Just nu orkar jag ingenting på gymmet och pulsen drar iväg av ett lätt lyft. Så märker galen skillnad! Bara acceptera läget och tränar idag 3 ggr i veckan lugnare och går mycket.

• Josefinehej

Skönt!' Njut nu fina du :)

Kakan1976 skrev 2015-04-08 12:44:02 följande:

Klara med UL nu. Allt såg bra ut! Hen var 45 mm och hjärtat slog för fullt och hen stökade runt därinne. Barnmorskan var grym. Inga Maj eller liknande hette hon och var bestämd med ändå mjuk. Hon sa att nu finns det inget mer att oroa mig för, allt ser bra ut och du är i vecka 12 så nu får du minsann slappna av :) Och det ska jag verkligen försöka göra!

Hon sa också att det är helt normalt att man får molvärk när det växer så mycket som det gör i magen och även om det kommer blod så är det sällan något att oroa sig över.

Jag träffas gärna!

• Josefinehej

haha.. känner igen det här med att bara vilja äta typ bröd, smör och ost. Är inte sugen på stekt mat alls. Köper sallader till lunch och bröd till. tråkigt för älskar vanligtvis mat och har ett stort matintresse. 
    har gått ner 1 kg ca.

I måndags totaltspydde jag ungefär 30 gånger under ett dygn och var helt slut! Låg på badrumsgolvet hela dagen och jämrade mig. Undrar om de var graviditeten eller något annat?  min sambo och jag hade ätit samma sak och han var inte dåligt så jag antar det. Känns bättre nu. :)

• Josefinehej
    Kakan1976 skrev 2015-04-10 09:42:33 följande:
    Åh fy sjutton, det där lät inget vidare. Skönt att det känns bättre.

Jag försökte berätta för några fler på jobbet igår. Jag sitter med i en ledningsgrupp varannan vecka, men det gick bara inte. Att det ska vara så svårt att berätta något så bra?!
    Varför har du så svårt att berätta? Att du fortfarande är orolig? Jobbigt. Men det är väl ingen stress att berätta heller om du känner såhär :) Jag väntar så länge jag kan och så länge inte magen syns :)
  • Josefinehej

Oj vilja fina magar alla har! Min är helt platt :P

Idag hade jag KUB! Det gick jättebra, bebisen sprattlade omkring och rörde sig vilket var helt underbart att se! :)
    fick 1:12 000 så är nöjd med det resultatet! :)

• Josefinehej
    Kakan1976 skrev 2015-04-20 12:53:29 följande:
    Åh gud så skönt att allt såg bra ut. Är det just på Downs som du menar att du fick 1:12 000? Vad säger de om de andra trisomierna när man är där?
    det glömde jag fråga!
    Det stod såhär:
    KUB-resultat: 1:12021

Vill inte söka på siffror eller tänka mer på detta för då blir man nog knäpp! :P 
  • Josefinehej
    lisodan skrev 2015-04-20 20:18:59 följande:
    Grattis! Hur många veckor är du nu?
    tack! :)
    13 (12+1) idag! :)
  • Josefinehej
    Etta skrev 2015-04-20 18:15:44 följande:

Angående BF-datum har jag visst glömt att ändra, fick datumet 2/11 av Sahlgrenska istället för som jag räknat ut själv 1/11. Är det samma för dig josefinehej?

nej jag har inte fått ändrat? Varför har du fått de? :)
Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015