• Kakan1976

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Ok jag har tydligen bra depåer men då är det ju märkligt att kroppen inte använder sig av järnet i dem kan jag tycka...

Jag har inte kunnat gå på toa sen i fredags, tog min första och ända järntablett då, inte tagit någon sedan dess. Förutom ACO gravid som ju innehåller järn och jag har ätit leverpastej. Men jag pallar inte att ta någon mer innan jag klarar av att gå på toa.

Blir Hemofer ist och tänker att även om jag inte blir 100 mg var tredje dag så är det bättre än inget. Jag mår ju trots allt bra, förutom gaser och svullen mage nu.

Jäkla mäck det här!

• Kakan1976
    Fröken Smilla skrev 2015-07-20 11:04:50 följande:

Usch ja det är tråkigt med järn. Ät jordgubbar i massor, nu är de ju ganska billiga också! Massor av järn smile1.gif tror det var de som gjorde att mitt järn förhöjdes till 124 en gång, då hade jag ätit en liter jordgubbar varje dag i tre dagar innan testet hehe.

BM sa att det knappt är nåt järn i jordgubbar alls! Men hon var lite märklig, hade en annan än jag brukar pga semester. Älskar jordgubbar så det blir en del ändå :)
  • Kakan1976
    Asams5 skrev 2015-07-21 14:46:35 följande:

Tog fram och jämförde bilder tagna med en veckas mellanrum. Snacka om att det är tillväxtveckor nu. Hur ska det sluta. Ska bli intressant att se hur FS-måttet ändrats också när jag ska till BM imorgon. Dock så vet jag ju att det inte är nåt att gå efter när det är två. php5kawXI12840.jpg

Ja jösses! Din mage växer så det knakar! Härligt!
  • Kakan1976
    Etta skrev 2015-07-22 19:58:01 följande:

På MVC idag och mätte magen för första gången, bm tyckte den växte på bra, o jag kan inte annat än hålla med, känns som den blivit enorm sista veckan. Har gått upp 9,5 kg dessutom! Bm sa dock det var helt okej... Det bästa var dock att jag låg precis över på järnvärdet, hade 112 och minimi för att jag måste ta järntabletter är 110 så fick en lista över järnrik kost och ska köra på den istället för järntabletter till nästa gång. Känns otroligt skönt då min mage fortfarande inte hämtat sig.

Ni andra som går hos bmg i Gbg, ska ni gå i mammagrupp? Jag anmälde mig till den som var 20/8.

Skönt att det såg bra ut och att du slipper järn!

Då kanske jag också tar den 20/8, fast vilken tid är det?
  • Kakan1976
    Etta skrev 2015-07-22 22:00:41 följande:
    Ja, gör det, vore roligt! :) Tyvärr var det en helt hopplös tid, kl 14-15.30, men jag fick för mig alla träffarna låg på såna dagtider, för bm frågade bara vilket datum som passade.
    Ok, det blir nog lite svårt för mig. Har tid hos BM på morgonen och kan nog inte med att vara borta två ggr samma dag. Det är dessutom min andra arbetsdag efter semestern så får hitta en annan dag som passar. Synd!
  • Kakan1976

Vi köpte ny bil i höstas, innan vi visste om graviditeten, en Nissan Qashqai som ju är en SUV men vår vagn, en Stokke Trailz, tar upp hela bagageutrymmet! Blir bättre dock när det är dags för sittdelen. Vi ville ha en hög vagn så därför blev det en Stokke. Fick den 20% billigare pga utgående färg vilken är marinblå så passar oss super.

Endast en person (!) av alla som tar sig friheten att klappa mig på magen har frågat innan. Gravidmagar är verkligen klappmagneter. Brydde mig mer i början än nu iofs.

Apropå vikt så har jag gått ner ett kilo sen jag började med järntabletter eftersom magen krånglat så. Sammanlagt gått upp 4,3 kg nu då. Vecka 27. Men är lite bättre i magen sen ett par dagar förutom ett toabesök i dag som kändes som om jag skulle svimma! Fy sjutton vad hård jag är i magen! Gjorde ont som sjutton. Känns inte helt otippat om jag får hemorrojder nu pga det. Urk.

Ska få en manuell pump av en kompis. Testar och ser om den funkar och behövs...

Kommer också ha en liten säng, en bedside crib, pga litet sovrum. Och för att det känns bra att ha bebisen så nära.

• Kakan1976

Jag ser ingen skillnad alls på magen på fotot vecka 24 och vecka 27. Känns lite märkligt.

• Kakan1976
    Siri74 skrev 2015-07-26 08:46:17 följande:
    Med vår förra bäbis satte vi henne på höger sida. Bra om man MÅSTE kunna nå dit fast man kör. Mindre praktiskt när man som ensam chaufför måste gå runt bilen när man ska in och ut förstås. Men jättebra att KUNNA sticka dit en tappad napp eller annat.
    Menar du höger sida i baksätet? Vår bil har bara Isofix-grejer i baksätet vilket kanske är bästa platsen men många sätter ju barnstolen i framsätet. Vad tänker ni om detta?
  • Kakan1976
    Sindyrella1983 skrev 2015-07-27 10:22:24 följande:

Jag var hos barnmorskan idag. Bebis växer och mår bra! Hon tyckte att jag har en exemplarisk graviditet smile1.gif mitt blodtryck har ökat lite, men är fortfarande normalt då jag har lågt i normala fall.

Första gången dom mätte magen, 26 cm och jag är på 25 + 5 idag. ligger inom kurvorna men lite över snittet såg det ut som. Hjärtslagen var 145 per minut och lät så fina <3

Härligt!
Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015