• Kakan1976

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Vi har också bokat gravidfotografering nu! Fast till dess får min sambo ta bilderna och gjorde ett rätt bra jobb med det här fotot tycker jag. Vi åkte till Mölle idag och ska ta det lugnt här en natt. Så mysigt!

• Kakan1976

Jättefin mage Asams!

Stort lycka till med bröllopet Utflykt! Vad roligt.

Välkommen Anna McKenzie. Känns skönt att bo i Sverige när man läser om skillnaderna men man anpassar sig klart (och det finns
    nackdelar med Sverige också).

Vi har tänkt att föda i Varberg och ska försöka oss på ett besök dit. Om inte annat för att hitta dit när det är dags. Jag tror att jag kommer vilja stanna kvar till allt sitter med amning med mera. De ska ha familjerum och mannen får stanna lika länge som mamman på Varberg vilket känns bra.

Vi är ju många som har katter i den här gruppen. Hur gör ni med lådan? Min sambo har hittills tagit den men nu ska han vara borta en vecka. Dessutom är min katt sjuk, har haft urinstopp och dåliga njurvärden och ska opereras nästa vecka. Men tills dess är han hemma och får massa mediciner (är helt hög och ramlar runt här stackarn) och han går på toa massor eftersom han också har UI, vilket innebär att han sprider runt massa kattsand (han är långhårig). Jag känner mig orolig över att det sprids runt toxiplasmosbakterier. Vad ska jag göra? Han behöver ju vara hemma under uppsikt så att det inte blir stopp igen som ju är extremt farligt.

• Kakan1976

Tack! Köpte handskar idag och mamma och kompis får också hjälpa till. Och dammsugaren får stå framme så det är lätt att suga upp sanden. Katten mår okej just nu, eller ja, han är hög på Stesolid och andra mediciner så han beter sig lite märkligt och somnar stup i kvarten. Liten. Men det verkar inte vara nåt nytt stopp på G iaf, hoppas det håller sig så till onsdag. Och hoppas verkligen att operationen går bra. Jösses vilken oro man kan känna för sitt husdjur. Tänk då ens egna bebis!

Min kramp i vaderna har snarare avtagit de senaste veckorna så jag har inget behov av strumpor. Trycket verkar ha gått upp också för jag håller inte längre på att svimma när jag reser mig snabbt. Däremot känns det i ryggen när jag står upp så nog är jag tyngre alltid.

• Kakan1976

Ja vi kör Varberg. Om det går. Ska boka in besök så småningom...

Jag har ingen svullnad eller så men igår ilade det till i vänster sida på magen så att jag nästan blev rädd. Det ilade till kanske 5 ggr och sen inte mer...

Katten mår så där. Kräktes igen idag. På onsdag ska han in på operation. En penisamputation! För att förhindra stopp i den sväng som urinröret tar i snoppen. Galet. Men det är vad som rekommenderas. Håll tummarna.

Jag kan de dagar som du nämner Lisodan förutom den 5:e. Då har jag bjudit in mina vänner på begagnatkalas ist för babyshower. Nu har jag dock samlat på mig så mkt kläder och grejer att det känns mer än nog. Men set blir mysigt att träffa alla på fika.

Har haft min gravidfotografering idag! Kändes lite pinsamt men ändå skoj. Får se bilderna om ca 2 veckor. Spännande!

• Kakan1976

Jag är kissnödig mest hela tiden men främst när jag står eller går och flytningar har jag en del också. Urk.

Har behövt sova på eftermiddagen för jösses vad trött jag är, även om jag tycker att jag fått mina timmar på natten.

Jättefin bild! Känner mig också väldigt fin nu till skillnad från annars. Måtte känslan hålla i sig.

Nisse tackar för den fina hälsningen! Han får nu specialfoder för njurarna och som ska motverka urinsten. Han har alltid fått bra foder som vi köpt hos veterinär så vet inte varför han plötsligt drabbats av detta. Han är 8. Hittills idag är han pigg men brukar sega till sig efter att jag gett honom all medicin, 4 sorter! Lillkissen...

Imorgon åker sambon och bonussonen till Spanien en vecka. Det ska bli skönt att ro om sig själv men lite ensamt kanske.

• Kakan1976
    Sindyrella1983 skrev 2015-08-11 08:45:55 följande:

Pratade precis med förlossningen. Dom var inte så sugna på att göra en koll, dom vill att jag ringer när det är som värst, alltså mitt i natten. Så jag ska avvakta lite och även avvakta så att det inte är en UVI som spökar. 
    Hon trodde inte att det var någon fara eftersom det inte kommer på dagarna så mycket och att jag inte har ökade flytningar. 

Känns som att dom är sådär lagom sugna på att ha dit patienter. 

Men åh vad jobbigt. Men ändå skönt att de inte verkar oroliga. Ring igen om det blir samma inatt tycker jag. Beror ju dessvärre på vem som tar samtalet ibland...
  • Kakan1976
    Fröken Smilla skrev 2015-08-11 09:01:27 följande:

Kakan, så märkligt, det var samma med vår katt. Frisk som en nötkärna (eller ja om hjärtfelet är medfött så har hon ju haft det alltid) till hon var 7, sen kom hjärtfelet, epilepsin och foderallergin allt inom ett år. Plus vad de trodde var FORL men tackolov så visade det sig bara vara tandsten. Innan hade vi inga problem med att åka till veterinären, nu blir hon skitstressad. Stackars små katter... Vi har iaf koll på läget och än så länge slipper hon mediciner. Nästa vår kommer de avgöra om hjärtfelet är medfött och är det så behöver hon inte återkomma för fler undersökningar så vi håller tummarna att det är så.

Nu hickar min lilla för andra gången idag... Hon dricker nog lite för mycket fostervatten smile5.gif

Ja fast det är bara första gången han får problem med urinsten, han har dessvärre haft väldigt mycket andra problem. Vi har opererat båda hans ögon för entropi och han måste regelbundet få antibiotika för återkommande ögoninfektioner. Han har varit halt två gånger och för 1,5 år sen höll han på att dö i lymfkörtelinflammation. Helt galet vad han råkar ut för. Han är ett litet måndagsexemplar min Nisse och jag är väldigt glad att han har försäkring. Han är en perser och jag tror att det blir så här pga att rasen är så hårt adlad dessvärre.

Hur gör ni med löjrom förresten? Äter ni det? Jag har gjort det men någon sa att man inte skulle göra det och jag hänger inte riktigt med på vad Livsmedelsverket säger om just löjrom.
  • Kakan1976

Ok bra, då fortsätter jag äta löjrom :)

Har ni tänkt nåt på vad för blöjor ni ska köpa att ha i början?

• Kakan1976
    Sindyrella1983 skrev 2015-08-12 06:29:47 följande:

Kul med ny bil smile1.gif

jag har haft en likadan natt med sammandragningar så jag ringde förlossningeniigen och ska vara där ca 8:00 så att dom kollar livmodertappen. Hon trodde inte att det var någon fara men förstod att jag är lite orolig och gärna vill försäkra mig om att allt är bra.

Bra att du får komma in. Lycka till!
Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015