Fröken Smilla skrev 2015-08-11 09:01:27 följande:
Kakan, så märkligt, det var samma med vår katt. Frisk som en nötkärna (eller ja om hjärtfelet är medfött så har hon ju haft det alltid) till hon var 7, sen kom hjärtfelet, epilepsin och foderallergin allt inom ett år. Plus vad de trodde var FORL men tackolov så visade det sig bara vara tandsten. Innan hade vi inga problem med att åka till veterinären, nu blir hon skitstressad. Stackars små katter... Vi har iaf koll på läget och än så länge slipper hon mediciner. Nästa vår kommer de avgöra om hjärtfelet är medfött och är det så behöver hon inte återkomma för fler undersökningar så vi håller tummarna att det är så.
Nu hickar min lilla för andra gången idag... Hon dricker nog lite för mycket fostervatten
Ja fast det är bara första gången han får problem med urinsten, han har dessvärre haft väldigt mycket andra problem. Vi har opererat båda hans ögon för entropi och han måste regelbundet få antibiotika för återkommande ögoninfektioner. Han har varit halt två gånger och för 1,5 år sen höll han på att dö i lymfkörtelinflammation. Helt galet vad han råkar ut för. Han är ett litet måndagsexemplar min Nisse och jag är väldigt glad att han har försäkring. Han är en perser och jag tror att det blir så här pga att rasen är så hårt adlad dessvärre.
Hur gör ni med löjrom förresten? Äter ni det? Jag har gjort det men någon sa att man inte skulle göra det och jag hänger inte riktigt med på vad Livsmedelsverket säger om just löjrom.