• Kakan1976

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

isglass3 skrev 2015-06-21 07:18:28 följande:

Hur gör ni andra med bad nu när det börjar bli sommar? Och simhall med för den delen. Jag har blivit så sjukt nojjig den här graviditeten så jag har tex inte simmat som jag brukar göra annars. Men nu är jag i sjukt stort behov av att röra på mig i nån skonsam form. Det kan väl inte vara farligt på nåt sätt att bada, varken ute eller inne?

Det är väl främst om man har lätt för att få infektioner, typ urinvägsinfektion, som man ska undvika bassänger? Annars borde inte vattengympa för gravida anses bra tänker jag.
  • Kakan1976

Någon mer som får träsmak i baken? Märkligt men det känns som att jag får mer träsmak nu än innan jag blev gravid. Som nu till exempel, på kontorsstolen, och igår i bilen.

Jag lyssnar på en podd då och då om förlossningar och graviditeter, som heter Vattnet går. Varnar dock lite för att vissa som berättar om sina erfarenheter inte haft så roliga förlossningar. Jag är inte rädd. Än. Jag har en känsla av att det kommer att gå bra så försöker behålla den känslan. Men tänker att om det behövs så tar jag all smärtlindring jag kan få, förutom kvaddlar som verkar skitläskiga. Och om det går så försöker vi ta oss till Varbergs förlossning. 

• Kakan1976
    Sindyrella1983 skrev 2015-06-22 15:16:09 följande:

Jag har inte riktigt funderat på det där med förlossning än, vet inte riktigt hur jag ställer mig till alla alternativ. Är på något sätt inte emot smärtstillande och antar att jag kommer vilja ha allt Glad men det är ändå svårt när man inte har upplevt det än. 

Äntligen börjar jag känna vår bebis lite oftare, igår flera gånger under dagen. Min man längtar till han kan känna utanpå magen. Tog det lång tid från att ni kände tydliga buffar till era respektive kunde känna utanpå? 

Jag började känna vecka 19 och jag tror att min sambo kunde känna utanpå vecka 21. Nu i slutet på vecka 22 (23 imorgon) så lyckades jag filma när han buffade runt så att det syns på video. Det blir mer och kraftigare buffar för varje dag nästan  så håll ut! :)
  • Kakan1976

Vad ledsamt med din mamma Lisodan. Hoppas att det hittar någon medicin som fungerar för henne.

Och fin kalaskula!

Igår var det verkligen disko i magen, nästan så det blev obekvämt vid några tillfällen. Men ändå helt underbart :)

Någon som vet varför man får träsmak?

• Kakan1976
    Sindyrella1983 skrev 2015-06-23 15:04:12 följande:

Skönt att allt såg bra ut Solig Det är lika skönt varje gång man är hos barnmorskan och får dessa lugnande besked. 

Här räknar jag ner till semestern, ska jobba denna och nästa vecka. Sedan 4 veckor semester och efter det jobbar jag 9 eller 10 veckor innan jag går hem. 

Ska ni jobba nära inpå BF? Jag kommer gå hem senast 9 oktober och har BF 3 november. Så då hinner jag förhoppningsvis ta det lite lugnt och försöka vila någon/några veckor innan bebis kommer. 

Jag tänkte gå hem 2:e oktober och har BF den 26:e. Så samma som du då. Det blir nog bra!
  • Kakan1976
    Fröken Smilla skrev 2015-06-24 17:50:15 följande:

Nu har vi också varit hos bm. Alla värden såg jättebra ut, slipper fortsatt järn. Dock blev hon lite bekymrad över min huvudvärk, men den verkar ha börjat släppa taget idag så vi avvaktar. SF-måttet låg på 25 cm och lillan var som vanligt väldigt aktiv när vi skulle lyssna på hjärtat smile1.gif fick känna på hennes huvud! Ca 140 slag i minuten, och allt är som det ska. Nästa gång 15 juli blir det glukosbelastning... Ser inte fram emot det!

Gör alla glukosbelastning? Varför gör man det?

Jag har också haft mkt huvudvärk, suttit i upp till 4-5 dagar. Alvedon hjälpte inte i början men nu verkar det funka och huvudvärken har dessutom minskat. Hoppas det blir samma för dig, att det blir bättre och bättre.
  • Kakan1976

Jag börjar bli jäkligt trött på de här flytningarna jag har för jämnan. Hur gör ni andra? Använder ni trosskydd, om ni nu också upplever en ökad mängd sedan ni blev gravida? Känns skitofräscht tycker jag men försöker tänka att det är för att hålla livmodern med mera rent för bebisens skull.

Glad fredag på er förresten! I Göteborg skiner solen!

• Kakan1976

Får börja ha med mig extratrosor i väskan tror jag och trosskydd ibland...

Jag har märkt att knodden gärna håller sig på magens högra sida. Han trivs nog där. Just nu ser det ut så här:

• Kakan1976
    lisodan skrev 2015-06-27 08:49:35 följande:

Gulligt! Sista dagarna har lilltjejen legat mest på vänster sida. Min mage e också lite sne. Men inte så mycket som din. Blir det en Mio?

Vi börjar mer och mer återgå till det namn vi haft i flera år. Hittar liksom inget annat och alla verkar gilla det. Ester. Känns fint, enkelt och funkar även på min mans föräldrars ursprungsfolk språk.

Jag tror det men vill inte säga helt hundra innan jag har sett honom.

Ester är ett jättefint namn.

Magen är bara sned då och då som tur är :)
Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015