• Kakan1976

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

MaryoMary skrev 2015-07-14 12:29:43 följande:

Akupunkturen har hjälpt ni endel mot foglossningen så det var guld värt! Snart ska jag våga mig på en magbilder också:)

Vad skönt! Klart du ska våga dig på en magbild!
  • Kakan1976
    Fröken Smilla skrev 2015-07-14 13:35:40 följande:
    Skönt att höra! Jag fick lite tips på akupunktörer av min naprapat igår. Ibland är det riktigt jobbigt att gå så jag bokar nog snart in en tid.
    Gör det. Tror det är bra att ta tag i det så fort som möjligt.
  • Kakan1976
    Fröken Smilla skrev 2015-07-15 08:08:08 följande:

Måste bara skriva om ett par som satt i väntrummet när jag kom in. Visar sig att de är här på sin inskrivning och ser jättespända ut. Jag blev nästan tårögd, och kom ihåg känslorna man hade då. Oron ihop med den enorma glädjen... Så underbart!

Jag är inte helt med på vilka som gör den här glukosbelastningen? Vet du det? Jag har inte hört något om det alls. Ska ju iofs till BM imorgon så kan kolla med henne då.

Mysigt för paret! Jag har haft ett par stycken "efter" mig i vår IVF-grupp som blivit gravida och följt dem genom samma hopp och oro som jag själv gått igenom. Vi är sju stycken i gruppen och nu är alla utom en (som inte gjort något mer försök sedan förra sommaren) gravida. Underbart!
  • Kakan1976

Vecka 26 och barnmorskebesök idag. Allt såg bra ut :) förutom järnvärdet dessvärre. Jag ska ta 100mg var tredje dag. Jag har redan problem med trög mage så känner mig inte helt glad över detta... Vad rekommenderar ni? Vilken sort tror ni har minst påverkan på magen?

• Kakan1976

Tack! BM sa att Niferex kunde ha motsatt effekt också så jag testar och ser. Det hade ju vart nåt! Hoppas på det bästa. Annars får det bli Durofen.

• Kakan1976
    Asams5 skrev 2015-07-16 21:06:23 följande:

Idag fick vi sista liggdelen till vagnen. Så nu har jag pysslat klart den. phpdwqpF525294.jpg

Tjusigt!
  • Kakan1976
    Fröken Smilla skrev 2015-07-16 21:24:14 följande:
    Så fint det blev med den gula väskan! Vi får inte vår vagn förrän några veckor innan bf. Babyproffsen har kvar den på sitt lager tills dess. Känns lite konstigt, hade också velat pyssla med den (risken är dock att katten hade tagit över vagnen haha)!

Nån här som köpt babyskydd ännu? Jag skulle låna en kollegas men funderar nu på att köpa en istället. Funderar bara på vad som är bra och vad som är dåligt?
    Vi har köpt begagnat som passar vår Stokke-vagn. Har förstått att det inte ska vara mer än 7 (eller om det var 5) år gammalt. Man kan också hyra. Nytt är ju bra men man verkar inte använda det särskilt länge så det blir ju rätt dyrt.
  • Kakan1976
    Etta skrev 2015-07-19 13:29:37 följande:

Så fin din mage är Smilla! :)

Jag har haft en hemsk natt som jag skyller på Niferex! Tar tillbaka allt jag tidigare sagt om att jag mått relativt bra med dem. Började med magknip kl 22 och blev bara värre och värre, sov inte en blund mellan 22-04, hade dessutom halsbrännan från hell och var illamående, spydde två gånger. Vid fyra ringde jag 1177 som trodde det berodde på järntabletterna men tyckte jag skulle ringa förlossningen för säkerhets skull, där blev jag tack och lov lugnad med att det lät som matförgiftning/magsjuka och inte som något som hade med bebisen att göra, och att jag skulle avvakta till morgonen. Lyckades halvslumra mellan 4-6 då det äntligen gav med sig och sov sen till 12. Nu är jag bara öm i magen, men usch så jobbigt det var! Kan såklart ha varit något jag ätit, men har svårt att komma på vad det skulle varit, samt att jag hela tiden varit väldigt trög i magen, vilket ju känns snarare som förstoppning än magsjuka... Tänker inte ta någon mer järntablett innan bm-besöket på onsdag iaf!

Fy sjutton! Jag vågar inte ta mer Niferex nu, tog en torsdags och ska eg. ta en idag men hade ont igår och inatt och har inte gått på toa trots dubbel dos Inolaxol. Sicken skit att det ska behöva bli så här!

Min BM tipsade om Hemofer som ska vara skonsam. Någon som testat det? Jag hade 105 i värde tror jag, vad har ni andra som behöver ta järn?

Fin mage Lisodan! Och grattis på 40-årsdagen!
  • Kakan1976
    isglass3 skrev 2015-07-19 13:24:45 följande:

Fin mage smilla????

Sjukskrivningen beror på psykiska orsaker. Hade en väldigt dramatisk förra graviditet med IVA- vård etc i samband med förlossningen och tiden efter. Dessutom prematurt. Så den här graviditeten har varit/är väldigt tuff mentalt. Detta ihop med den typen av jobb jag har, med stor psykisk press och möten med mkt msk i svåra situationer gjorde att läkaren tyckte det var befogat med delvis sjukskrivning. Viktigt att inte flippa ur helt innan förlossningen????eller att riskera prematur förlossning igen.

Usch vad jobbigt det lät. Skönt att läkaren tagit det på allvar så du får ta det lite lugnt inför den här förlossningen. Kram
  • Kakan1976

Min BM sa att man borde ligga över 110 så isf är det ju många av er som enligt henne inte borde behöva ta extra järn. Fast depåerna kanske kan variera och spela roll?

Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015