Siri74 skrev 2015-05-29 11:02:58 följande:
Hej alla ni också som kollat in könet. Det är ju helt klart praktiskt att veta innan men med vår förra bäbis tog vi inte reda på könet. Den kallades sonika för bäbisen under hela graviditeten. Men vi och många med oss gissade stensäkert på att det skulle bli en pojke. Nu var det inte det utan en liten flicka och vi blev verkligen häpna. Men den där känslan av överraskning var SÅ häftig tycker jag.
Trodde starkt att jag denna gång skulle vilja veta könet av praktiska skäl, men det var innan jag de facto var gravid. Nu vill jag inte alls veta utan bli överraskad vid förlossningen igen.
Vi var på ultraljud i måndags och då skulle mannen få veta. (Han är analytisk och oerhört planerande och praktisk) Men jag sa till bm att jag INTE ville veta.
Och vad gör barnmorskan då??? Jo medan jag håller för både öron och ögon, visar hon mannen om, och om, och om, och om, och om, igen. Och några ggr till för säkerhets skull, och frågar 15 ggr: -Ser du? Förstår du nu?
Och jag är ärligt talat grymt besviken. Jag ville ju inget veta, men det är väl klart att om pappan förväntas kunna se tydligt vad det är (Jag bad henne skriva en lapp) så kan det ju inte vara så mycket annat än en kille eller hur!!!?
Jag är inte besviken över att få en son, men jag VILLE verkligen inte veta. Alls!
Jag var ledsen i stället för glad när jag gick därifrån. Jättefånigt ju, eftersom allt såg så bra ut annars. Tror pappan också blev lite ledsen eftersom han visste att jag inte ville veta något.
Nu är det som det är. Jag får väl gilla läget, men det var INTE så här jag hade velat ha det. Även om jag kanske så småningom förstått av pappans beteende att vi väntade en som behövde nya och andra kläder. (Vi har dock släkt som vi kommer ärva av, och därför kan jag oansvarigt säga att det ordnar sig ändå även om jag inte vet)
Nu är det dock så att jag inte VET om det blir en kille. Och jag tänker inte fråga honom, men ja...det är inte som jag hade velat ha det. Och jg klan väl verkligen inte skylla på bm heller. Hon gjorde väl bara som hon brukar. Men om jag skulle ha ett tredje barn skulle jag definitivt säga ifrån och förklara hur jag INTE vill att informationen skall delges pappan.
Hoppsan. Det där lät ju inget vidare. Väldigt osmidigt av BM kan jag tycka.