Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015
Är förresten säker att jag precis kände några buffar från lillan! Det var definitivt inte tarmarna helt sjukt mysigt! <3
Shit vad grejer man behöver!
Är förresten säker att jag precis kände några buffar från lillan! Det var definitivt inte tarmarna helt sjukt mysigt! <3
Fick hem lite gravidkläder från Lindex igår. Kan tipsa om att de är väldigt stora i storleken så om ni funderar på vilken storlek ni behöver skulle jag rekommendera en mindre än vanligt.
Jösses vad många RUL den närmsta tiden! Lycka till Asams5 och Isglass! jag har mitt nästa torsdag och det känns som att tiden står stilla...
Vad härligt med riktiga sparkar Lisodan! Och vad skönt att allt såg bra ut Asams!
Längtar massor efter lyckat RUL och sparkar. Jag tyckte att jag kände något i går kväll men kom fram till att det nog var mina egna hjärtslag som liksom ekade ut i kroppen. Får nog ge mig till tåls några veckor.
Ja usch Lisodan. Hoppas det känns bättre idag. Tror också på magsjuka och att det känns värre om man är gravid pga. tarmar mm.
Hoppsan Asams! Jag försöker köra lite knipövningar varje dag, på bussen är ett ypperligt tillfälle till exempel. Eller just nu när jag sitter i videomöte hela dagen.
Hej alla! Var på Rul idag och allt ser bra ut. Hon ville flytta fram mig men efter att jag förklarat för henne tre gånger att det var en Ivf bebis så gav hon med sig. Vi väntar en liten son!!!! Mängder med tårar rullade längs kinderna och vilken magisk stund det blev.
Solskenskramar!
Hur tänker ni förresten kring det här med att äta ostar som mozzarella och halloumi som ska vara "nyförpackade"? Tidigare idag var jag på en tapasrestaurang o ät då halloumi, men blev jättenojig sen för hur ska jag veta hur resturangen förvarat osten? Den var iofs "grillad" men känns mer som nån kört en brännare över den o frågan är då om den upphettats till 70 grader? Nu när jag har kommit hem har jag börjat noja massor om listeria o känns som en onödig chansning även om jag förstår att risken är väldigt liten att drabbas..
Det var förmodligen inte magsjuka eller matförgiftning. Men förstoppningsdiarre. (Ursäktar detaljer). De skickade mig till akuten igå, eftersom det även kom blod i avföringen. Lite läskigt. Men alla test såg bra ut. Jävla järntabletter som förmodligen är grunden till det. Nu gäller det att hålla koll på magen för detta vill jag ej uppleva igen!
Har sedan middag igår fått behålla mat o dryck så nu mår jag bra igen. Bara lite matt och bubblig i magen. Lillan sparkar på, så det känns skönt! Sparkarna är ju bättre än alla ultraljud i världen för att stilla oron! Jag har nog tur också som känner det mycket. Säkert 20-30 buffar per dag redan. Otroligt tycker jag med tanke på att första buffen jag kände inte är så många dagar sen.
Igår var det dock rätt stilla på dagen, men hon var säkert trött efter de nattliga strapatserna!
Nu gör det inte längre ont att ligga på rygg eller höger sida. Bara ett litet tryck. Det var alltså en rejäl förstoppning som tryckte på och gjorde ont. Helt otroligt!