• Kakan1976

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

isglass3 skrev 2015-09-06 22:17:00 följande:

Är det nån mer än jag som är superuppsvälld? Mina fötter, ben och händer är helt groteska. Det värsta är att det inte lägger sig ett enda dugg ens på natten. Vaknar och får skölja händerna i kallvatten på nätterna och sen när jag går upp på morgonen är det nästan allra värst. Ska till bm imorgon, måste fråga henne om det verkligen ska vara såhär.

Nej usch, det låter väldigt jobbigt. Jag har den senaste veckan märkt av lite svullnad men det är minimalt. Bra att du kollar med BM.
  • Kakan1976
    Fröken Smilla skrev 2015-09-07 04:15:57 följande:

Kakan, jag känner igen mig, man får så dåligt samvete när man skällt på dem. Men oroa dig inte, du kommer bli en underbar mamma!

Vi hade vår gravidfotografering igår på en blåsig strand, och nu är vi så spända på att se bilderna! Förhandstitten gjorde att vi insåg att vi aldrig kommer hålla oss till budgeten vår fotograf är verkligen duktig och vi känner oss bekväma med henne.

Lillan hade ett riktigt gympapass innan fotograferingen... Hennes rörelser är väldigt tydliga och lite beroende på var hon bestämmer sig för att vara igång kan det ibland bli lite obehagligt. Hon tenderar till att gå hårt åt revbenen och lungan på höger sida och så ljumskarna. Men samtidigt är det så härligt att känna henne... Konstiga känslor trodde inte jag skulle kunna stå upprätt på alla bilder, men hon lugnade ner sig så fort jag var i rörelse.

Idag blir det bm, from nu går vi en gång i veckan. Det börjar verkligen närma sig! Imorgon blir det besök på sjukhuset, och på onsdag skulle jag egentligen börja med yogan igen men har insett att kroppen inte håller. Tråkigt för jag hade stor behållning av det.

Jag blir inte så jättesvullen om fötter och ben längre, men mina ringar har jag fått ta av mig för längesen (tvingade på en ring till fotograferingen eftersom det är så mycket fokus kring händerna, fick av den med hjälp av tvål sen). Sen får jag grymt ont i lederna i fingrarna. På natten och morgonen är det som värst och även jag går upp och sköljer händerna i kallt vatten. Bm pratade om karpaltunnel men jag testade en skena några nätter och det blev inte bättre. Tror det är vätska som trycker på.

Jag har återigen börjat vara vaken om nätterna. Är det någon annan som har samma problem? Är hur trött som helst men kan inte somna. Inte så kul nu när klockan är 4.15 och alarmet snart ringer... Tur väl så är det bara 8 arbetsdagar kvar (iiiih)!
    Hoppas det! :)

Åh vad spännande med gravidfotografering, hoppas att du vill dela med dig av något foto sen!

Jag sover bra just nu och hoppas att det håller i sig men det verkar vara vanligare med sömnproblem. Hoppas för din skull att det blir bättre!
  • Kakan1976

Verkligen lovande Smilla! Jättefin bild!

Isglass: jag låg på 110/60 sist och hade sjunkit lite sedan sist men inte mycket. Och jobbigt med järnvärdet :(. Känner du av det?

• Kakan1976

Jag är lite frustrerad här på jobbet. Jag har redan lämnat över i princip allt till min vikarie och har därför inget att göra så nu sitter jag av tiden här i fyra veckor vilket känns så jäkla onödigt. Jag hade kunnat vara hemma och tvättat babykläder, monterat ihop bebissäng, tagit promenader och vilat istället. Jag har dessvärre ingen mer ledighet att plocka ut och vill inte ta mina föräldradagar så det är bara till att bita i det sura äpplet. Det kunde ha varit värre antar jag men det är så attans tråkigt att inte ha något att göra... mer än att kolla om något hänt i den här tråden stup i kvarten ;)

Var för övrigt på första tillfället av den förlossningsförberedande kursen igår men gick efter halva då jag insåg att jag faktiskt visste nästan allt hon berättade om. Jag får gå nästa vecka istället när BM ska prata om kejsarsnitt och sugklocka med mera...En sak som hon sa blev jag lite irriterad över. Hon sa att man absolut inte ska googla eller läsa på Familjeliv. Jag är medveten om att det finns mycket skit på den här siten men är så himla glad att jag har er att bolla med!

• Kakan1976

Där sa du något Sinderella! Jag tog precis ut en ledig dag, hade faktiskt 3  dagar att plocka ut, i samband med att vi ska kika på förlossningsavdelningen i Varberg och så tar vi en tur till Ullared! Passade dessutom på att boka in oss på Varbergs kurort över natten så nu har jag det att se framemot :)

Verkar vara segt för oss alla nu att jobba, tur att vi kan ventilera här. Och jag håller med dig Smilla. Känner också att jag fått mkt hjälp av Familjeliv. BM sa dessutom också att profylaxen var meningslös vilket inte kändes så kul när jag betalat mer än 2000 för att gå den. Hon var inte så smidig helt klart. Och dessutom var det ju hennes föreläsning som kändes såpass meningslös att vi gick hem...

• Kakan1976
    isglass3 skrev 2015-09-10 18:49:39 följande:

nu har vi fått snittdatum, den 12 oktober ska vår lilla bebis titta ut . Läkaren sa att 15% dock blir akuta för att förlossningen startar tidigare, men vi satsar på att det blir den 12:e! Är då 39+1.

För min del lutar det just nu åt att det är en Lovis eller Liv. Det är så kul med namn tycker jag! Ni har så fina förslag allihop!

Shit vad spännande med ett datum!

Jag gillar Lovis!
  • Kakan1976
    Fröken Smilla skrev 2015-09-10 16:10:38 följande:

Lycka i lilla familjen idag! Fick tillbaka provsvaren från vårdcentralen angående vattkoppor och det visar sig att jag har haft det och därmed inte kan bli smittad av min man som har bältros! Nu kan jag äntligen krama honom igen!

Det är ju även skönt att veta att jag inte kommer vara sjuk i vattkoppor under förlossningen.

Åh vad skönt!
  • Kakan1976
    Sindyrella1983 skrev 2015-09-10 18:26:13 följande:

Smilla, va skönt!

Jag har varit hos bm idag, mitt blodvärde hade gått upp till 118. Blodtrycket var fortfarande lågt 110/65 och SF-måttet hade ökat massor till 32. Men det visade sig att det berodde på att bebis tydligen har vänt sig och har nu huvudet ner. hjärtslagen låg på ca 142. Så allt verkar vara bra med liten.

Bra att allt såg så bra ut!
  • Kakan1976

Inatt sov jag som en kratta. Gaser i magen som gjorde ont och kramp i vaden. Får ni kramp? Tur att det är lördag så man kan soffhänga :)

Fin mage Asams! Ska du med imorgon? Kl. 12 på Posthotellet. Här är min mage 33+4, +8 kg.

• Kakan1976
    Sindyrella1983 skrev 2015-09-12 09:49:07 följande:

Så fin mage smile1.gif

äntligen har jag fått sova ut, vaknade ett par gånger under natten men fått sova många timmar! Så skönt smile1.gif

Vad skönt!
  • Kakan1976

Jag har också hört att det är vanligt med fler leverfläckar och att de befintliga kan växa en del. Jag har en som ser ut som en stor skalbagge och som ser rätt läskig ut.

Hoppas kramperna ger med sig för mig också. Känns ju sjukt onödigt att behöva vakna på grund av det mellan alla kisspauser..,

• Kakan1976

Är det någon som fått bristningar på magen? När tror ni att det är vanligast att man får det?

• Kakan1976
    Asams5 skrev 2015-09-13 00:06:50 följande:

Jag har fått bristningar. Inte så farligt ännu. Sitter snett nedanför naveln, mest höger sida, men lite vänster också. Kändes inte så farligt som jag trodde att upptäcka det. Nu vill jag bara få ut mina pojkar och få en sladdrig mage istället. Jag är så satans osmidig!

Kommer inte med imorgon. Fortfarande inte frisk och så har vi just flyttat kissarna till nya hemmet. Så nu ska jag rå om dom ordentligt innan vi föder barn. :)
    Men ha det så jättetrevligt. Hur många blir ni?

Ok skönt att det inte kändes så jobbigt. Hoppas att man på nåt sätt blir stolt över dem om de dyker upp.

Tror att vi blir tre, Lisodan, Etta och jag. Hade varit roligt om fler kom? Förstår att du inte kommer om du inte känner dig frisk, viktigt att du får må bra innan det är dags för bebisarna att komma!
  • Kakan1976
    Annamckenzie skrev 2015-09-13 11:23:20 följande:

I måndags kl 13.47 föddes vår lilla Elora Ann-Marie Mckenzie dock 5 veckor för tidigt. Vi mår bra hon behövde hjälp att andas den första dagen samt har fått hjälp att äta med sondmatning men andas nu för egen maskin :) jag förlöstes med akutsnitt sövdes då vattnet gick och det blev superbråttom då hennes hjärtljud sjönk. Vi får vara kvar på sjukhuset ett tag tills allt stabiliserat sig och att de ser att hon går upp som hon ska :) är helt överlycklig.

Stort grattis! Verkar varit turbulent men att det slutat bra. Första bebisen i tråden! :)

Hoppas att MaryoMary följer med. The more the merrier.
  • Kakan1976
    MaryoMary skrev 2015-09-13 16:37:02 följande:

Hej alla! Ja, min plan var att komma idag också men åkte in till sjukhuset i går. Hade enorma magsmärtor och liten blödning. Fick stanna på observation men ingen fara med mig o bebis! Antagligen stress och är nu sjukskriven på heltid. Trodde nästan det var dags för bebis:)

Hoppas ni haft kul idag på Post tjejer!

Ja fy vad läskigt!

Vi hade så trevligt så! Hoppas du (och flera som vill) hänger på nästa gång. Kanske blir det mammaträff ;)
  • Kakan1976

Lisodan: Katten, Nisse, verkar må bra! Vad gullig du är som frågar. Han går på toaletten oftare och ibland råkar han fortfarande kissa utanför men tror att det är en vanesak eftersom han kissar lite längre bak numer och inte på grund av att han mår dåligt. Han känns som vanligt :) Hoppas det går bra med din kisse.

Kan man göra den här tråden privat? Någon som vet hur man gör isf? Det hade ju varit det bästa annars känner jag.

• Kakan1976

Hej!

Vi har två trådar i nya forumet/gruppen och jag har märkt att man kan markera dem som favoriter så man slipper leta upp trådarna eller en av dem kanske vi kan fokusera på...

Och om jag nu förstått det hela rätt som är det bara medlemmarna i forumet/gruppen som kan läsa trådarna.

Ses där!

• Kakan1976
    isglass3 skrev 2015-09-15 18:34:04 följande:

Tror jag skickade en förfrågan nu, men är lite oteknisk smile1.gif

Yes, du är godkänd ;)
Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015