• Kakan1976

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Fröken Smilla skrev 2015-08-12 06:09:25 följande:

Igår hämtade vi hem vår nya bil! Den är helt gigantisk jämfört med den gamla och kommer sluka barnvagnen smile5.gif vi är jättenöjda, det blev en Peugeot 308 sw.

Lite tråkigt är det däremot att jag verkar ha fått en ordentlig halsbränna som hindrar mig att sova på höger sida. Så nu vet jag inte hur jag ska ligga när det gör ont att ligga på vänster sida... Tur man ska till barnmorskan imorgon så man kan beklaga sig lite smile5.gif

Härligt!

Jag tar Novalucol och om det blir riktigt illa, Losec mot halsbränna. Helt okej enligt min BM.
  • Kakan1976

Jag lämnade Nisse på djursjukhuset imorse. Tyvärr upptäckte de ett blåsljud på hjärtat och efter ett UL bekräftades ett hjärtfel till råga på allt. Så nu ska han opereras för urinstenarna och sen ska han gå på hjärtmedicin resten av sitt liv och så får vi hålla tummarna för att inget mer händer med hjärtat. Ingen måtta på eländet.

Och sambon drog till Spanien idag så det känns lite ledsamt och ensamt. Lite för mkt jobbiga känslor och oro för en gravid kvinna att hantera ensam känner jag...

Men bebisen verkar på fint iaf <3

• Kakan1976
    Fröken Smilla skrev 2015-08-12 15:42:36 följande:

Där gick det lite fort...

Så tråkigt att höra Kakan. Det är samma hjärtfel som Smilla har. Var det ett kraftigt blåsljud? Smilla slipper ju medicin men kanske mest för att det verkar vara medfött. Vi har haft turen att få en veterinär med stor erfarenhet av just detta hjärtfelet. Jag var helt knäckt när jag fick det beskedet som du fick idag, så jag förstår att du är ledsen nu. Många kramar till dig!

Jag vet inte men han behöver medicin två gånger om dagen resten av livet nu. Får förhoppningsvis hämta honom idag och får se mer vad de säger då. Operationen ska ha gått bra i alla fall.

Tack alla för stödet!
  • Kakan1976

Ska kolla när sambon är tillbaka om vi kan kolla in Varberg när han är tillbaka från Spanien. Hade varit skoj att gå samtidigt Mary!

Jag är i vecka 30 nu och magen har börjat strejka igen även om jag inte tar järntabletter. Och så är jag hur hormonell som helst. Går och gråter över det mesta och över katten här hemma som är så skruttig och känner mig ensam som sjutton. Sover skitdåligt och har mkt oro i kroppen. Hoppas att det släpper snart och att tiden går snabbt till sambon kommer hem.

• Kakan1976

Vad är det ni planerar att inhandla på Ullared? Vad är bra att köpa på sig där? Kanske skulle ta mig en sväng.

Jag har inga problem ännu med att det gör ont men sover dåligt ändå. Har iofs varit mkt oro kring katten som inte hjälpt sömnen direkt. Hoppas att det lättar för er andra eller att kuddar hjälper!

Vecka 31 imorgon och på onsdag går jag tillbaka till jobbet vilket inte känns så lockande men ändå skönt att komma tillbaka lite till rutinerna.

Första vattenträningen på torsdag! Ska bli spännande. Och BM-besök. Får se om jag får skäll efter att ha skippat järnet.

Bokat profylax också, till vecka 34 eller om det var 35. Ska ni gå profylax?

• Kakan1976
    isglass3 skrev 2015-08-17 17:28:57 följande:

Jag har en gravidkudde! Köpte den på gekås för kanske 200:-. Just nu mitt bästa köp därifrån. Den är superbra, lång och full med små kulor så man kan forma den precis som man vill, superbra!

Idag har vi tagit gravidfoton med fotografen! Blev utomhus, är jättenöjd! Så nu väntar vi bara på att bilderna ska komma smile1.gif .

Roligt! Jag får nog se mina bilder nästa vecka. Hoppas de blir bra :)
  • Kakan1976
    Fröken Smilla skrev 2015-08-17 18:26:57 följande:

Etta - ja tycker också det är trist... Men jag kollar dagsformen när det närmar sig smile5.gif men ni har väl inte bestämt nåt datum än va?

Såhär ser lilla magen ut nu. Tycker det har hänt massor på några dagar!

phpZ3SiOU73945.jpg

Idag var det första dagen tillbaka på jobb. Känns lite i blygdbenet och fötterna svullnade upp men var iaf pigg och glad. Bara 19 arbetsdagar kvar nu smile5.gif

Ja det var verkligen skillnad! :)

Inget datum bestämt vad jag vet...
  • Kakan1976
    lisodan skrev 2015-08-18 10:16:29 följande:
    Ja det borde vara en mindre grupp då! Jag ska direkt till sjukgymnast/akupunktur efter- kanske du vill ses lite innan? Finns ett fik (bake off shop tror jag det heter) i närheten. Hur blir det för dig Kakan? Kommer du att gå?
    Låter som att du har det tufft Lisodan. Hoppas att det lättar snart.

Jag kommer inte gå på torsdag. Kände att det blev för stressigt. Men ni kan ju mötas upp vid ett senare tillfälle!
  • Kakan1976

Jag har haft rätt mkt "mensvärk" den senaste veckan. Vecka 31 nu. Är det sammandragningar eller förvärkar kanske? Eller är det livmodern som växer? Vad tror ni?

• Kakan1976
    lisodan skrev 2015-08-19 19:20:05 följande:
    Kan det vara foglossning? Om det gör ont?
    Det känns som tidigare i graviditeten. Antagligen växtvärk. Men tänkte att sammandragningar kanske känns likadant? Antagligen har jag inte haft några, borde väl känt att det var sammandragningar då.

Första dagen tillbaka på jobbet idag. Lite trötta ben och obehag i ryggen på eftermiddagen. För att inte tala om hur jäkla varmt och jobbigt det var på bussresan hem! De där guppen är inte sköna som du säger Lisodan!

När du säger att du mådde dåligt av järnbristen, på vilket sätt menar du då?
Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015