Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015
Så fin mage Asams5! Jag tycker också att min rumpa blivit platt. Vet ej om det är proportionerna eller om något händer med musklerna kanske? Har ju rätt ont i dem av och till...
Tack för alla grattis och lovord om fin klänning. Tycker själv att jag hittade precis den rätta för mig och jag älskar färgen ;)
Det kan säkert vara så att depåerna spelar stor roll men sen tror jag också olika barnmorskor kör efter olika riktlinjer. Mina depåer är också låga.
Jag fick en lista sist på vad som innehåller mycket järn. Typ denna: matkalkyl.se/naringsamnen55.php Någonstans har jag hört att värdet i jordgubbar ej är så högt i sig men det är sammansättningen av andra saker (säkert c-vitamin) som gör att kroppen tar till sig järnet i jordgubbarna väl.
Ni vet väl alla att ni ska ta järnet med c-vitamin och undvika kaffe och mjölkprodukter (kalcium) 2 timmar innan och efter intag av järn. Då tar kroppen upp det bäst. Jag har köpt mjölkfritt smör för att kunna äta en smörgås eller så till järnet.
Duroferon funkar fortfarande bra här (peppar, peppar). Tar dem med mat nu och magen sköter sig! Ska bli spännande att se om järnvärdet är bättre för jag känner mig MYCKET piggare!
Idag ska mannen och jag gå igenom listor för vad vi behöver tvätta, fixa och handla till lilla bebisen!