• lisodan

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Undrar också hur sammandragningar känns. Har haft väldigt ont i ljumskarna idag. Pulserande molvärk som kommer o går. Gick kanske lite för mycket igår?. Skönt med lite svalare väder idag, har slappat framför teven och kollat serier idag. :)

Lilltjejen har sparkat MYCKET idag! Så mysigt! Imorgon tid hos läkaren för att kolla trycket som jag känt. Även kolla järnvärdet! Har senaste veckorna bara kört med blutsaft o järnrik kost. Mår som en prinsessa i magen av det :) Nu återstår det att se hur värdena ligger.

• lisodan

Har nog ej sammandragningar då utan mer ont pga livmodern växer samt foglossning.

Allt såg bra ut hos läkaren. Fick ännu ett ultraljud och nu är det 100% säkert att det är en tjej. Han visade oss blygdläppar tom :)

Hon ligger dock med rumpan ner och måste vända sig innan förlossning. Känns bra att de har koll på det redan nu så inget missas.

Så allt var bra, men mitt järnvärde (hb 95)var inget bra och jag måste börja ta tabletter igen :( Nu ska jag testa Durofen varannan dag o Hemofer varannan dag. Blev tom sjukskriven i tre veckor. Snopet, men bra att spara semestern. Känner mig otroligt matt och idag även illamående.

Vilken fin mage Etta!

Och inget sex här inte...Som tur är känner vi båda likadant. Det får vänta...Är dock lite nyfiken på hur det är att ha sex som gravid.

• lisodan

shop.alltforforaldrar.se/brio-wall-vaggskotbord

Vi tänker oss ett sånt här, bor ju också smått. Vi vill ha det på badrummet för att ha nära till vatten.

För att vara mig har jag också shoppat mer kläder än.vanligt. Men mest har det blivit second hand. Dock investerat i nya bra och dyra skor. Men de kan man ju ha sen också såklart.

Jag känner också att jag vill börja bli klar. Ha första bebiskläderna färdiga. Tvättgrejer, blöjor och amningssaker m.m. inköpta/hämtade hos syster.

• lisodan

Jag kommer försöka få tag på det som danska föräldrar brukar använda till kräk, som skydd för sol i barnvagn etc etc. (har själv bott i Köpenhamn i en massa år). "Stofbleer" kallas det på danska. Mjuka, sköna om bebis är intresserad även som snuttefilt.
    www.bilka.dk/motion-og-velvaere/personlig-pleje/pusle-og-pleje/stofbleer/pl/stofbleer

Hur mår ni andra? Jag känner mig så otroligt gravid just nu. Stor, tung- och det gör ont lite varstans. Ibland mår jag illa. Och så himla trött- men verkar bli lite bättre med det iaf. Har faktiskt (peppar, peppar) gått bra med Duroferon så inga fler magkramper eller hård mage! Hoppas det håller i sig och att järnet får lov att komma upp nu!

På tisdag går jag in i vecka 29. Ännu ett av våra delmål. Har läst att efter vecka 28 så klarar de flesta bebisar som föds för tidigt sig väl. Då ska jag även på akupunktur mot foglossning - hoppas det går bra.

Annars sparkas det på här i magen. I torsdags och fredags var hon väldigt lugn mot vad hon brukar och hann bli lite orolig- men nu är hon back on track! Min lilla älskling! <3

• lisodan

Lyckades inte lägga upp någon bild. Men magen är stor nu!
    28+2 och 12 kilo plus. Och det är EN bebis därinne! Min syster gick upp 21-22 kilo men nu när hennes dotter är 5 månader har hon nästan gått ner allt igen. Ingen idé att noja.

För mig funkade Niferex tabletter katastrofalt! Niferex droppar lite bättre men ändå jättedåligt. Magkramper och hård mage.

Nu har jag ätit Duroferon i 9 dagar och peppar peppar funkar det bra! Känner mig piggare så hoppas att järnvärdet har gått upp nu.

• lisodan

Tråkigt att du också fått såna problem med Niferex Etta! Men testa Duroferon! Järnbrist är verkligen ingen höjdare det heller. Jag börjar kunna gå i uppförsbackar nu utan av avlida...och är ej så yr och allmänt tagen längre...puh! Hoppas på bra värden på torsdag hos bm.

Måste fråga hur magmåttet ligger i förhållande till medel. Och min man ska få höra hjärtljud för första gången.

Igår hade jag 40 årsfest och jag bara mös från första till sista sekund. Utan bebis i magen hade det nog inte blivit något firande alls. Flera vänner fick känna sparkar och jag är den stoltaste som finns känns det som. Ska se om jag hittar en bild så får ni se klänningen som även är min bröllopsklänning från förra året (5 juli).

Blir så sugen på att boa när jag ser alla era bilder. Vi har ju mycket, men en del i stugan och en del hos syster. Nu har vi sagt att vi snart ska få allt till lägenheten. Rensa i en garderob och i en byrå för att få plats. Och tvätta det som ska tvättas. Och så köpa det sista. Ska bli så roligt!

• lisodan

Och hoppas det känns bättre nu när du kommit en bit i graviditeten, Isglass. Låter tufft!

• lisodan

När jag hade 105 mådde jag ganska dåligt. 95 började det verkligen kännas!

se till att ta tillräckligt med Hemofer bara!

Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015