• Fröken Smilla

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Nu på morgonen har jag och lillan haft kul! Jag tror jag hittade hennes rumpa och varje gång jag buffade på henne buffade hon tillbaka genom att sparka Så jäkla mysigt! Hon är verkligen igång både dagar och nätter, moderkakan i framvägg har verkligen inte verkat stötdämpande här haha

• Fröken Smilla
    lisodan skrev 2015-06-12 15:24:40 följande:

Vad mysigt! Jag får också för mig att hon buffar tillbaka om jag trycker lite lätt ibland. Har dock ej lyckats lokalisera några kroppsdelar ännu mer kanske att det ibland känns som "krafs" och då tror jag hon gör nåt med händerna (ofta nära urinblåsan vilket ej är så skönt) och ibland kommer det ordentliga stötar som också kan synas utanpå och då måste det vara från någon annan kroppsdel. Huvud, rumpa eller ben. Här är det också full rulle under dygnets alla timmar. Som tur var ej så mkt på natten ml kl. 00-05 iaf. Och det kan vara en del vilopauser in i mellan.

Ja ibland har hon riktig cirkusshow som man kan se utifrån. Extra kul för min man skönt att han också får lite känsla för barnet!
  • Fröken Smilla

Lite sent, men här kommer utlovat foto på fynden! Till höger på liggfåtöljen ligger lite mammakläder (eller ja, ett par byxor var vanliga med gummiband i midjan).

• Fröken Smilla

Haha just nu mår jag bättre av att röra mig än att vara stilla. Jag blir lätt svullen (händer, fötter och anklar) och det blir bara värre när jag är stilla. Får se hur länge jag kan ha kvar mina ringar, jag får inte av eller på dem under dagen... Jag blir trött i rygg och höfter men först efter ganska länge. Dock måste jag akta mig för att böja mig ner och lyfta tungt. Känner att det går på ryggen direkt.

Det var ju en himla massa bra saker du fick med dig! Spjälsängen ska svärföräldrarna köpa till oss, och då tar vi också skötbordet på en gång, sen har vi också det mesta. Har redan fyllt tre plastlådor med kläder och diverse annat haha! Men det är ju sååå roligt att shoppa! Nu är ju lillfisen så stor att hon klarar ett liv utanför livmodern om hon skulle behöva komma ut. Så det känns skönt att vara förberedd.

Har ni börjat tänka på namn?

• Fröken Smilla

Alltså, Newbie-kollektionen på Kappahl... *love*

Jättefina kläder allihopa! Vi har köpt mössor i massor haha! Hittade sötaste hjälmmössan på Åhléns idag har tyvärr ingen bild dock. Jag försöker också köpa lite större storlekar nu, känns som det blir för mycket 50/56 som de tydligen snabbt växer ur

• Fröken Smilla

Lisodan, vi har samma problem här jag gillar korta klassiska namn, och mannen är mer för de moderna. Hade också ett namn som växte men som ingen annan gillat, nämligen Juni. Vi dumpade det efter att nästan alla rynkat på näsan när vi sa det... I toppen nu ligger Maja, vi får se om det håller hela vägen jag hade gärna tagit Signe men mannen har sagt nej till det.

Jobbigt att vakna så. Jag vaknar ofta och är kissnödig men kan somna om efteråt. Däremot vaknar jag galet tidigt varje morgon, mellan 5-6. Kan inte somna om då, men jag är glad att jag slipper vara vaken om nätterna, hade ju det så innan, och det är väldigt frustrerande.

• Fröken Smilla

Så gulligt Kakan!

Jag tog detta fotot för några veckor sen, från sidan liggandes i sängen. Nu är magen rundare men då kunde man verkligen se hela livmodern

och uppifrån:

• Fröken Smilla
    lisodan skrev 2015-06-16 10:40:09 följande:

Vad skönt med magen! Hoppas verkligen du slipper järntillskott! Blä för dem! Och härligt att din sambo fick känna buffar utanpå.

Här sparkas det på hej vilt och vi kan se hur magen rör sig nu! Det har vissa dagar börjat kännas lite obehagligt som när hon i 2-3 dagar höll på nere vid urinblåsan. Men trots obehag är sparkar och rörelser i magen det bästa jag vet!

Skönt att höra att nån annan känt obehag! Jag har ibland fått dåligt samvete... Men min lilla tjej gillar då och då att sparka långt nere i magen, mot tarmarna, och då känns det lite som att man är riktigt dålig i magen
  • Fröken Smilla
    lisodan skrev 2015-06-16 10:57:53 följande:

Vilka fina magbilder ni lagt upp!!

Är så irriterad över att min mobil gått sönder och mitt i flytt till stugan så har inga nya bilder alls. Har inte orkat leta fram den gamla kameran Måste be min man ta med sin mobil snart. Men hans mobil har inte lika bra kamera...Har lite magbilder med kläder på men inte så man ser skillnaden. Ska se om jag kan lägga upp en sån iaf. MIn mage är väldigt rund- inte så toppig som era?

Min är (eller var) bara så toppig när jag ligger ner och alla tarmar och fettet trillat åt sidorna haha. Stående är den väldigt rund

Jag måste bara tipsa er alla om gravidtrosor! Har på mig för första gången idag och det är så skönt! Jag har inte de höga som går över magen utan hipsters från HM. Så skönt att inte ha nåt som spänner!
Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015