• lisodan

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Så var det ju för mig också. Mindre mage plötsligt. Samt att illamåendet försvann. Fick göra ultraljud för att jag var orolig (men hade egentligen bara bett om att få lyssna på hjärtljuden). Men nu har den verkligen börjat växa. Och det är senaste 4-5 dagarna bara. Kommer säkert bli så för dig med. Men ring barnmorskan om du är orolig! Vet precis hur det känns!

• lisodan

Och det med illamåendet har jag fått äta upp. Går in i vecka 17 imorgon och mer illamående igen. Nästan som i början av graviditeten. Urk!

• lisodan
    Josefinehej skrev 2015-04-20 11:31:56 följande:

Oj vilja fina magar alla har! Min är helt platt :P

Idag hade jag KUB! Det gick jättebra, bebisen sprattlade omkring och rörde sig vilket var helt underbart att se! :)

fick 1:12 000 så är nöjd med det resultatet! :)

Grattis! Hur många veckor är du nu?
  • lisodan
    Kakan1976 skrev 2015-04-19 15:47:56 följande:

Nu har jag anmält mig till vattenträning/Magplasket. Tydligen så tar platserna slut fort som attans därav min framförhållning. Träningen startar i slutet på augusti. Tror att det blir jätteskönt att få känna sig tyngdlös för en stund i slutet på graviditeten.

Åh, jag skulle också vilja gå. Men tyckte inte tiderna passade. Vill inte komma med pluttmage i april/maj och sen var det sommaruppehåll överallt. Vart har du hittat?
  • lisodan
    Kakan1976 skrev 2015-04-20 20:44:00 följande:
    Jag börjar den 20:e augusti och ska gå i Mölndal, Åby simhall. Hade ju vart skoj att gå tillsammans :)
    Vet inte om det känns lite för sent för mig. Har ju BF redan 6 okt. Hur många veckor är kursen?
  • lisodan
    Fröken Smilla skrev 2015-04-20 21:29:05 följande:

Tack för uppmuntran tjejer! Jag känner bebiskulan tydligare nu ikväll och det är som ni säger att den har flyttat uppåt. Nu är jag lugn igen 2,5 veckor kvar till RUL så nu ska jag bara hålla ut!

Lisodan - tråkigt med illamåendet. Mitt har helt försvunnit nu, det jag hade innan NY var endast resfeber, som släppte direkt när vi åkte iväg. Ta i trä det är verkligen en stor lättnad att kunna äta normalt igen. Funkar seabanden fortfarande för dig?

Isglass - det är verkligen en bergochdalbana det här. Oroa dig inte för molvärken, den verkligen kommer och går och gör riktigt ont ibland. Hoppas du mår bättre snart!

Seabanden funkar säkert lite grann. Jag har ju aldrig haft så mycket illamående att jag har spytt som tur är, men går runt och känner mig allmänt blä mest hela tiden. Å andra sidan gör det att jag känner mig mindre orolig. Så vet inte vad jag helst vill ha. Nästa gång illamåendet försvinner några dagar ska jag försöka njuta istället

Molvärk, ja denna molvärk. AJ! Jag vaknar av den på natten. Livmodern krampar innan och efter jag går på toa. Sen kan det komma hugg. Idag har det gjort ont ner för benen. Jag undrar om jag känner det mer för att jag har endometrios?
  • lisodan

Så fin bild Kakan! Och grattis! Skönt att ha det gjort nu när du blev osäker in i det sista. (Ska fundera på detta med bad). Ligger i lite fel ende av staden men kan vara kul att gå med ngn.

Angående molvärk. Oh ja, de har verkligen ändrat sig eller rättare sagt hade ganska mkt precis i början av grav men sen var det lugnt ett tag. Senaste veckorna vaknar jag tom av det på natten. Känns skönt att höra att fler av er har det!

Jag har äntligen fått bokat in en psykologtid. Blev om ett par veckor men känns bra att ha det bokat istället för att gå och fundera hela tiden. Oron kommer och går fortfarande och lär väl inte bli mindre med tiden, åren? Vill inte bli en mamma som inte vågar någonting så bäst att ta tjuren vid hornen och försöka förlösa lite av allt detta som vi gått igenom de senaste 3,5-4 åren!

I några veckor nu har jag tyckt att jag ej varit så känslig men märker att det är tillbaka igen. Jag älskar att bli så lättrörd. Det är nog det allra bästa med graviditeten hitintills. Jag känner mig så glad-ledsen lycklig på samma gång i dessa stunder. Mest är det när jag ser nåt fint på teve. Någon det går bra för och gärna lite djur eller barn med i bilden också...Hehehe...

• lisodan
    Etta skrev 2015-04-21 17:41:22 följande:

Åh vad härligt kakan! :) Jag är svinnervös för vårt kub imorgon...

Ang molvärk har jag de senaste dagarna haft liksom som det stuckit till då och då i livmodern, ganska kraftigt, känns inte alls som den molvärken jag haft innan som varit mer som mensvärk och gör mig jättenervös! Har ni haft något liknande?

Lycka till imorgon Etta!
  • lisodan

Underbart att höra!

Etta skrev 2015-04-22 17:01:24 följande:

Vi fick jättebra resultat på KUB-testet och vår lille parvel var mycket livlig till skillnad mot sist och studsade runt därinne och viftade på både armar och ben! Så nu känner jag mig ( för tillfället) lugn och försöker njuta! Tack för alla svar ang värk i magen också, känner mig lugnare att ni upplevt samma!

Grattis!! Skönt när det är överståndet, och det gått bra, när man nu bestämt sig för att ta testet.
Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015