Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015
Asams5
Asams5
Usch, vaknade efter några timmars sömn vid 24tiden, kallsvettig, illamående och yr. Precis så här kändes det en gång i början av graviditeten och då åkte vi in till akuten. Nu tänkte jag att jag skulle avvakta och se, och mycket riktigt mår jag bättre nu. Men det tog några timmar. Nu har jag mest vanlig molvärk och kan inte somna om. Fick också som stickningar i fötterna när jag stod upp. Nån som haft samma att ni vaknar av detta? Vad kan det vara tecken på? Brist på något? Igår var jag otroligt trött, illamående och hade som mjölksyra i benen när vi gick en lätt promenad, och vilket flås! Ska ringa bm imorn, men osäkert jag får svar samma dag.
Fick aldrig tag på bm. Har mått bättre än i natt, men inte bra. Nog den jobbigaste jobbdagen hitill. SÅÅÅ trött och magen spände och hade sig mer än vanligt. Och så huvudvärk och illamående. Soffan är bara BÄST just nu! Tror jag ska sjukanmäla mig imorn om jag ej känner mig fräschare och så ringa bm igen. Har börjat med blutsaft o blodpudding senaste veckan iaf. :)
Tycker du ska ta en riktig slappedag imorgon!
Var också riktigt trött idag. Men har för första gången på länge ätit ordentligt med kvällsmat och faktiskt tyckte det var gott tom
Min mage var dock också i sitt esse... Typ dubbelt så stor som min kollegas som är i v 18. Kunde iaf inte dölja
Har ni fått magklappar ännu? Jag är ganska förvånad över hur många som varit framme och klappat min lilla mage iaf en 6-7 stycken!
Härligt! Gillade ni barnmorskan?
Nä, vi är nog lite bortskämda med VUL, syns ju mycket bättre! Åh, jag vill också titta in till den lille. Men får vänta snällt till KUBen på tisdag. Och det borde ju vara vaginalt också. Börjar bli mer nervös nu...
Funderar lite smått om de där veckorna när man inte alls känner sig gravid, kommer att komma för mig? Mer illamående, mer molvärk, större bröst och större/spändare mage senaste veckan (v.13). Känns som magen har ploppat ut på nåt sätt. Att den står mer ut. Samtidigt hård i magen igen och gasig. Känner mig sådär fräsch. :)
Ibland får jag konstiga tankar som att jag har en inre blödning och det är därför magen växer. Hahaha... Knäppskalle! 3 dagar kvar till KUB...Hur har ni andra det?
Jag skulle precis in och googla på hur länge det är normalt att brösten gör ont, för det är som om de fått sig en ny omgång gör ont som tusan på natten!
Mitt illamående verkar ha börjat släppa, och jag kan äta mer på kvällen. Tur det eftersom vi snart ska till New York. Hade inte varit så kul att ha kvällsillamående där. Jag ska dock för säkerhets skull ha med både postafen och lergigan comp dit.
Har blivit lite täppt i näsan jag med. Och humörsvängningarna är verkligen igång, stackars min man...
Ni som har så stora fina magar, hur långt ner känner ni livmodern när ni ligger på rygg? Jag känner min lilla bula ca 10 cm nedanför naveln, och några cm ovanför blygdbenet.
Här kommer veckans magbild med jämförelse med förra veckan jag har märkt att magen blivit större och hårdare, förmodligen har alla tarmar flyttats upp en bit
Skönt att de har extra koll på dig. Ja, jag fick till svars att de har fullt upp. Jag valde inte barnmorska utan de valde den som hade första bästa tid. Men vi har iaf varit på hälsosamtal förra veckan. Tycker att tiden går ganska snabbt så nu är det inte många veckor kvar innan vi ska dit :) Sen efter det så kan det inte vara många veckor kvar innan vi ska på ultraljud.