• lisodan

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Grattis MaryoMary!

Blä, ikväll känner jag mig riktigt illamående. Mått dåligt på olika sätt hela dagen. Imorse kallsvettig och askgrå i ansiktet också. Skulle kanske inte klagat över försvunna symtom för några dagar sen... :-/ hehe....

• lisodan
    Fröken Smilla skrev 2015-03-06 06:35:19 följande:

Exakt så hade jag också det igår

Tog en postafen till slut igår kväll (love it!). Nu slapp jag dock oroa mig för symtomlöshet...

Haha, jag med. Det blev en Postafen. Första gången jag sovit igenom hela natten på flera veckor. Nu känner jag mig lite som en zombie...:)
  • lisodan
    Kingston skrev 2015-03-06 08:48:18 följande:

Börjar på riktigt tvivla på att det finns något där inne. Jag har verkligen inte ett enda symptom. Är så rädd för att min kropp bara spelar mig ett spratt... Tog t.o.m ett nytt test häromdagen bara för att kolla så att jag inte bara hittar på allt =|

Förstår hur det känns! Såg testet bra ut och när har du UL?
  • lisodan
    Fröken Smilla skrev 2015-03-07 14:05:09 följande:

Hur är det med er tjejer idag?

Jag har mycket molvärk igen, lite obehagligt ibland, men det känns iaf att nåt händer fick så himla ont i mina skinkor innan, kunde knappt böja mig framåt när jag skulle fylla diskmaskinen. Hoppas verkligen det bara är tillfälligt. Har en nyköpt koloni som måste renoveras nu till våren, och en NY-resa och vill gärna kunna göra så mycket som möjligt innan magen kommer i vägen. Det kan ju bero på min soffställning idag ;) mannen jobbar och jag passar på att vila!

Hur har det förresten gått för er som hade sömnproblem om nätterna? Jag känner att det har blivit lite bättre för min del. Vaknade förvisso kl 5 imorse, men då somnade jag också 19.45 igår

Mer molvärk igen här också. Sen 3-4 dagar tillbaka kanske. Känns som mensvärk, så lite läskigt. Varför kommer det tillbaka liksom? Men det är väl så det ska vara? Har också haft lite värk i skinkorna, som träningsvärk ungefär. Roligt att du också haft kännimgr där. Lite mer Illamående också vissa dagar. En annan sak som jag märkt är att magen börjar få en ny form. Först var den väl mest svullen och för 1-2 veckor sen var som att den blev mindre igen. Men nu är den större igen, men lite mer rund på nåt sätt och känns mer hård. På kvällarna ser jag inte ut att snart gå in i vecka 11. Snarare 4 mån kanske. :)

Också börjat sova något bättre. :) Om jag inte som i morse vaknade av huvudvärk.

Trots alla dessa symtom är jag ju knäpp- går runt och inbillar mig själv att det är tomt därinne. Alla dessa år, detta kämpande, IVF:erna, missfallet förra året har satt sina spår. Jag tror inte riktigt på att jag är gravid. Är väl så van att alltid vara "den som inte kan bli gravid".
  • lisodan

Våra närmsta visste om IVF:n. Detta var andra försöket så nu visste de om det tidigare än sist. Så ganska många visste om det så snart vi visste om det. De hade stenkoll på runt vilken dag vi hade testdag. Jag/vi tycker det är skönt att berätta. Förra året när vi fick missfall var det lättare att berätta om detta för dem som redan visste att vi var gravida. Och jag är mycket tacksam att vi slapp gå igenom det själva känslomässigt. Men nu är jag också en sån som mår bra av att prata av mig. Vi är alla olika. Sen är de såklart vissa som fortfarande inte vet. Vi berättar när det känns naturligt förutom för dem som vi vill ska veta och som vi är nära. Vi har inte gått ut på Facebook eller så, det får komma senare.

Ett tips om ni vill hålla det hemligt och ska på fest. Säg att ni har fått bakteriell vaginos (kan man få av hormonbehandlingar tex) och måste ta Flagyl. Flagyl är ett antibiotika som har antabuseffekter så med dem får man ABSOLUT inte dricka alkohol samtidigt. En sju dagars kur. Sen brukar skiten (bakteriell vaginos) komma tillbaka också så ni kanske "måste ta en kur till"- om det är flera gånger ni behöver hålla det hemligt

• lisodan

Kan tilläggas att det har varit ett rent helvete att ha bakteriell vaginos. Kom tillbaka igen och igen. Men nu verkar det som om hormonerna i graviditeten äntligen håller den borta. Tjo ho!

• lisodan
    Fröken Smilla skrev 2015-03-10 12:41:13 följande:

Idag är jag så väldigt glad för mina sea-band!

Fick ett samtal från barnmorskemottagningen vi går till. Inskrivningen sker med en annan barnmorska än den vi hade hälsosamtalet med pga sjukdom. Är glad, för den vi får nu är den jag egentligen ville ha! Har träffat henne en gång tidigare och hon är helt underbar. Ibland faller bitarna på plats på måndag smäller det!

Gött! Hehe, jag har ej vågat ta av mina seabands på säker fyra veckor... :)
  • lisodan
    Kakan1976 skrev 2015-03-11 06:53:47 följande:

Idag får ni hålla tummarna för mig tjejer! Klockan 9 är det dags för vårt första UL. Jag är hemskt nervös men hoppas på det bästa.

Hoppas det gick bra!!!!
  • lisodan

På väg till mvc för andra gången. Idag är det lite provtagning som gäller. Kolla antikroppar för Röda hund, järnvärde, sköldkörtel (finns i familjen) och blodprov inför KUB om 2,5 veckor. Herregud hur har jag kommit så här långt?

Ska även göra cellprov för det är tre år sen. Lite läskigt att man kan blöda efter.

Har annars nojat lite mindre senaste dagarna och trott lite mer på graviditeten. Även om brösten fortfarande inte är lika spända som i början har de i stället liksom tagit en ny form. Bröstvårten börjar få en mörkare ring i kanten och blodådror syns tydligare. Har även börjat få en vedervärdig halsbränna. Mest på sen eftermiddag, kväll som tur är. Och magen blir väldigt spänd och stor efter en arbetsdag.

Efter mvc tänkte jag gå o shoppa lite kläder. Unna mig. Har inte mkt kvar som passar. Haha. Redan gått upp 4 kilo! Oups! Och för mig är det MYCKET. Är smal från början. Men det är såklart inräknat med IVFn också...

Välkommen Siri och lycka till idag Utflykt i verkligheten!

Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015