• lisodan

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Kakan1976 skrev 2015-02-24 10:30:45 följande:

Hej!

Ni som mår illa, har det blir värre och värre successivt eller mådde ni illa på samma sätt rakt från start?

Har mått illa sen igår eftermiddag men det är hanterbart och hoppas att det inte blir värre...

Det har susccesivt blivit mer illamående. Men har kommit och gått lite. Rejält illamående i helgen. Men nu nästan ingenting. 8+0 idag. Hoppas jag bara har tur att jag inte kommer ha illamående hela tiden. Har du testat seaband?
  • lisodan
    Utflykt i verkligheten skrev 2015-02-24 08:31:15 följande:

Symptom just är:

- Illamående Småätande är "det nya svarta" 

- Något ömma och tunga bröst Heja sport-BH

- Jättekänsliga bröstvårtor Mannen ser ut som en ledsen hundvalp då han får hålla sig på behörigt avstånd

- Svullen mage Jodå, men ser att några st på jobbet sneglar på magen

- Trög mage Blev överlycklig i morse för att jag lyckades bajsa lite. När hände det senast liksom?

- Gasig mage När man inte kan vara kvar i rummet själv så är det illa!

- TRÖTT Städning, socialt liv och intressen? Haha!

Haha, ja tror aldrig vi har haft så stökigt eller smutsigt. Mannen gör allt, men hans gränser för när det behöver göras är lite senare än jag. Men jag bryr mig inte enns. Bara jag får ligga i soffan när jag är trött och vi ser till att det finns mat till mig varannann timma cirka så är jag nöjd. :) Angående det sociala hoppas jag snart jag orkar mer. Annars får vänner börja komma hem till oss. Orkar inte mer än att ta mig till jobbet just nu, och det orkar jag egentligen inte heller. Och då kan jag ändå jobba hemifrån 2 dagar i veckan. Hur klarar ni andra det som måste vara på jobbet?
  • lisodan
    EmyJ skrev 2015-02-25 06:04:36 följande:

Det var det.. Missfallet är ett faktum. Minus på stickan idag, positivt igår.. Har hela tiden varit lite orolig över att det har varit svaga plus, som igår tex stod det "gravid 1-2" på Clearblue digital, det borde ha stått 2-3..

Beklagar! Ta hand om varann!
  • lisodan
    Kingston skrev 2015-02-25 05:52:55 följande:

Jaha då har nojan krupit över mig också....

Ont på vänster sida av "tjejmagen" sedan igår kväll.

Jag som har erfarit ett utomkveds tänker direkt att "nu är det kört"! Hur fanken ska jag orka gå runt och undra till i slutet på mars?

Hoppas det går över snart :(

Jag hade också så, och åkte in till gynakuten. Dag 6+0. Men det visade sig vara rejäl molvärk...Plus gaser....fniss....
  • lisodan
    Kingston skrev 2015-02-25 12:07:43 följande:

Jag pratade med dom idag ang. min oro...

Hon tyckte inte den var obefogad men att det borde vara alldeles för tidigt för att känna av ett eventuellt "x" och att det förmodligen skulle vara omöjligt att kunna se något på ett ul.

Men så sa dom sist också när jag råkade ut för det. Att det var alldeles för tidigt (vecka 5+3) och att jag borde ha en blödning om det var så...

Men jag stod på mig och ansåg att nåt var galet och jag hade tyvärr rätt.

Börjar blir riktigt nojig nu. Värken började igår kväll, satt i hela natten (sov 4 timmar) och sitter fortf. i...

Skulle önska att jag åtmn. fick komma in och lämna ett hcg-prov!

Ibland önskar jag att jag var läkare...

Kan du åka till en gynakut? Tycker de borde lyssna på dig när du haft det tidigare. Vi fick se ett hjärta pulsera 6+0 så tänker att de borde kunna se nånting på dig nu iaf? Men jag har kanske fel.
  • lisodan
    Kingston skrev 2015-02-25 12:20:12 följande:

Jag tror tyvärr inte ett ul/vul kan påvisa något alls... Däremot kan man ju kolla om hcg:t ligger som det ska och även hur det ökar (om man kommer in på flera test, det skall öka med det dubbla varje dag för att vara normalt).

Jag får nog ge mig till tåls oavsett... Åtmn. en vecka till :(

Hoppas smärtan försvinner. För mig var det skönt att smärtan hoppade över till andra sidan efter ett tag. Men ändå fortsatte jag vara nojig. Det var när jag också vaknade yr och genomsvett mitt i natten som vi åkte in. Hur kommer det sig att du ska vänta så länge på första VUL?
  • lisodan

Verkar som jag ska få en släng av alla gravidsymtom som finns. Började just blöda näsblod...det bara började rinna när jag satt i soffan...

Har någon annan än jag konstig smak i munnen? Kan ej helt definiera smaken men den är obehaglig. Är värst från eftermiddagen.

• lisodan
    Kingston skrev 2015-02-25 12:52:56 följande:
    Ja jag önskar också att molandet liksom flyttade runt lite så jag slapp den här oron.

Jag har varit genomsvettig och klarvaken den senaste veckans nätter och så även inatt så på den fronten är det ingen skillnad...

Till mig sa dom att man gör första kollen efter ca 3 veckor? Jag ifrågasatte inte det då jag inte vet hur det brukar vara...

Men hur har ni andra gjort? Hur lång tid efter plus ska/var ni på första vul?
    Officiella första VUL var 7+2 för oss. Första möjliga dagen tror jag på Sahlgrenska.
  • lisodan
    Utflykt i verkligheten skrev 2015-02-25 13:07:50 följande:
    Metallsmak? Det ska vara vanligt under graviditet.
    Tycker inte det smakar metall, men är lite osäker. Har väldigt svårt att beskriva smaken... Och det är liksom inte bara en smak- det är obehagligt. Och den känslan är ännu svårare att förklara...hmmm...
  • lisodan
    Kakan1976 skrev 2015-02-25 13:24:56 följande:
    Förstår vilken smak du menar. Man känner sig inte fräsch direkt och jag dricker gärna mkt vatten för att försöka bli av med smaken.
    Utflykt i verkligheten skrev 2015-02-25 13:41:54 följande:
    Har nog samma som dig. Det smakar som en blandning av metall och ofräscht. Kan inte beskriva det bättre än så tyvärr...

Jamen kanske typ så... Har märkt att vattnet smakar metall faktiskt nu när jag tänker efter...I början av grav kunde jag inte dricka vatten alls. Bara juicer. Men nu funkar det igen- trots metallsmak... Undrar om man kan göra något åt denna hemska smak?
Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015