• lisodan

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Kakan1976 skrev 2015-04-17 21:17:57 följande:

Jag fick tid för provtagning hos BM och de skickade en remiss till Östra så nu verkar det bli KUB ändå. Jösses. Men jag kunde verkligen inte släppa det och är nog sådan att jag oroar mig tills jag får bevisat för mig att oron är obefogad och hoppas jag gör rätt val nu...

Förstår att det känns oroligt. Kanske du som jag kan tänka att om siffrorna visar hög sannolikhet så kan du först göra NIPT test- och inte fostervattensprov eller moderkaksprov? Om du har råd att betala för det? Förhoppningsvis får du bra siffror och en bonus i att se din knodd på ultraljudet
  • lisodan

När jag kollade tror jag det var runt 6-7000 kr. Ska ändå vara billigast i landet.

• lisodan

Själv har jag haft en vecka då jag mått bra. Eller rättare sagt jag har ju mått sämre- men det betyder att jag mått bra för jag har känt mig gravid! Illamåendet tillbaka, mycket molvärk och lite allmän yrsel osv. Magen som kändes liten förra veckan gör INTE det längre. Det är som den har poppat ut senaste två dagarna. Mysigt!

Vi vågar inte heller köpa bebiskläder men har världens bästa systerdotter som jag kan handla grejer till och då kan man ju bara kika lite extra iallafall i affärerna och det är kul! I går köpte vi en liten mössa till henne. Sen kommer vi få ärva allt så det är lite smart tycker vi

Har ni andra funderat på om ni vill veta kön på barnet? Vi ska kolla det, vilket vi inte trodde att vi skulle vilja. Men jag tror så starkt att det är en liten pojke att vi har börjat kalla hen för han... Nu är vi nyfikna på att se om jag/vi har rätt.

Grattis Etta till lyckat ultraljud!

• lisodan
    Asams5 skrev 2015-04-14 17:10:23 följande:

Smilla: Vad roligt med bebis-shopping i NY! Glöm inte handla till dig själv och växande magen bara?

Usch! Skulle behöva ett gäng nya BH! Jäklar vad dom vuxit.

Lisodan: vilken lättnad! Ultraljud kan man inte få nog så ofta! Och hjärtljud! Vad mysigt! Fick inte jag lyssna på idag. Men vi fick två hjärtan slå. Shit vad nervös jag var innan. Men båda bebisarna såg fina ut och rätt storlek och så. Troligtvis två pojkar! Gick liksom inte blunda för det där mellan benen. :)

Men vilken otrolig lättnad och lycka!

Nu kommer detta gå vägen för oss allihop! Massa fina bebisar i höst blir det. :)

Sååå fina! Grattis!

Ja! En massa bebisar i höst! Så ska det bli! (Säger supernojerskan No.1. )
  • lisodan

Ett tips förresten. Fick överta en massa gravidkläder av min syster. Hon hade gjort så att hon köpte kläder från vanliga avdelningen, men tajta kläder. För första gången på säkert 10-15 år känner jag mig bekväm med helt tajta kläder. Ska lägga upp en bild sen så ska ni få se hur magen verkligen poppat ut nu senaste dagarna.

• lisodan

Ja, utbudet på mammaavdelningen är superttråk! Fick ärva en blåvit randig tshirt av syster och köpte en blåvit randig klänning på Emmaus. Så nu känns det som jag ej kan köpa nåt, mer nytt. Är allt blåvit randigt?

• lisodan

Nöjd, lycklig och stolt!

Ikväll blir det middag med vännerna och funderar på att ha denna på mig... :)
  • lisodan
    Kakan1976 skrev 2015-04-18 10:24:13 följande:

Jag ska på min väns bebis dop idag. Jag ska ha på mig en klänning som outar min mage. Läskigt men roligt. Min sambo hejade på mig och tyckte inte alls att jag skulle sätta på något annars så nu jäklar!

Ni verkar ha det underbart Smilla!

Denna veckan var första veckan för mig, in public så att säga. Och det är så härligt att få visa fram magen. Och att vilja visa :) Du kommer gilla det!
  • lisodan

Ja, va härligt att gifta sig Asams5! Det gjorde vi också förra året. Vill du bära vitt? Du kommer vara jättefin med stor mage?

Ska ni ha stor fest? Vi hade borgerligt med middag för närmsta familjen. Jag ville egentligen ha en stor fest, men mådde inte illräckligt bra för det. I år fyller jag 40, vet inte om jag orkar stor fest nu heller...Ett tag funderade jag på om jag skulle lura min man, att vi planerar för 40 års fest. Men det är istället bröllopsfest....:) Hmmm...

• lisodan
    Asams5 skrev 2015-04-18 13:26:53 följande:

Min sambo har redan gått igenom det där med kyrkbröllop och stor fest, så det är han emot. Och jag är inte den typen heller egentligen.

Det blir borgligt med endast våra föräldrar och middag med dom efteråt. Sen var tanken att ha en stor fest för vänner senare under sommaren. Men det skippar vi nu. Kanske blir nåt ihop med namngivning eller nåt. Vi får se.

När gifte ni er då?

Vi gifte oss 5 juli och jag valde en mintgrön klänning. En fin dag! Funderar också lite på att slå ihop med namngivning. Vi får se, ingen stress!

Lite av min mage är väl också det överflöd jag hade innan. Smal i övrigt, så nu ser den nog större ut än vad den annars skulle vara, men jag är nöjd!
Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015