• Blanche Blanco

Det mest irriterande någon sagt när de fick reda på att du har svårt att få barn?

Folk menar nog inget illa, men ibland tänker de sig verkligen inte för. Ni andra har säkert som jag fått höra en hel del irriterande kommentarer när folk i er omgivning fått reda på att ni har svårt att få barn. Tänkte vi kunde fnissa lite åt eländet.

Ok, jag börjar:
    - Är ni verkligen säkra på att ni vill ha barn? Det är nämligen ganska jobbigt.
    - Ni kanske inte passar ihop bara.
    - Har ni tänkt på att man måste ha koll på ägglossning? (efter 3 ivf...)
    - Vi hade också jättesvårt att få barn, det tog säkert ett halvår.

Har ni några praktexempel att dela med er av?

• Svar på tråden Det mest irriterande någon sagt när de fick reda på att du har svårt att få barn?
  • MissDreamer
    trina skrev 2015-02-19 22:25:12 följande:

"Men du är ju så ung, det är för tidigt. Lev livet först"

"Det löser sig nog ska du se"

"Slappna av och tänk inte på det"

25 iår, gjort två ivf och tvi FET. Tredje året nu vi försöker med hjälp av läkare och behandlingar....

Även vi får konstant höra saker som att vi är ju unga och har all tid i världen. Att vi ska passa på och njuta av att vara barnfria. Eller favoriten, slappna av så löser det sig nog... Jag var 24 år när vi aktivt började försöka och är nu 27 år och kämpar på med IVF och hade det räckt med att slappna av hade jag mer än gärna sluppit alla sprutor och hormoner! :)
  • Sandi

Det värsta som någon har sagt till mig var "Infertilitet är alltid kvinnans fel"... Det sa den första läkaren jag och min man träffade när vi påbörjade vår fertilitetsutredning. Och då hade vi inte tagit några prover än.

• Jag är bara jag
    Sandi skrev 2015-02-20 17:00:34 följande:
    Det värsta som någon har sagt till mig var "Infertilitet är alltid kvinnans fel"... Det sa den första läkaren jag och min man träffade när vi påbörjade vår fertilitetsutredning. Och då hade vi inte tagit några prover än.
    Han borde ju ha anmälts ju! Sicket stolpskott! Förvånad
  • monn

Nej men fy!!! Det borde du anmäla. Fruktansvärt!!

Sandi skrev 2015-02-20 17:00:34 följande:

• Sandi
    Jag är bara jag skrev 2015-02-20 18:00:03 följande:
    Han borde ju ha anmälts ju! Sicket stolpskott! Förvånad
    Ja det borde jag kanske ha gjort. Men det här var i USA och jag visste inte hur jag skulle gå tillväga. Vi bytte läkare istället. Kände verkligen inget förtroende för en läkare som säger så.
  • Jag är bara jag
    Sandi skrev 2015-02-23 07:44:04 följande:
    Ja det borde jag kanske ha gjort. Men det här var i USA och jag visste inte hur jag skulle gå tillväga. Vi bytte läkare istället. Kände verkligen inget förtroende för en läkare som säger så.
    Hoppas den nya var bättre!  Glad  Fast sämre är ju omöjligt!
  • Andje

Jag har en kompis som blivit gravid på första försöket med båda sina barn. På en tjejmiddag tillsammans med mig och en annan tjej som också kämpat skitlänge för att få barn har hon mage att beklaga sig att det gått så lätt för henne att bli gravid. Hon tyckte att hon hade gått miste om längtan efter barn, att få vänta några månader på det efterlängtade plusset.

Jo, stackars jävla dig tänkte jag....

• Gweny
    Andje skrev 2015-03-08 19:15:04 följande:

Jag har en kompis som blivit gravid på första försöket med båda sina barn. På en tjejmiddag tillsammans med mig och en annan tjej som också kämpat skitlänge för att få barn har hon mage att beklaga sig att det gått så lätt för henne att bli gravid. Hon tyckte att hon hade gått miste om längtan efter barn, att få vänta några månader på det efterlängtade plusset.

Jo, stackars jävla dig tänkte jag....

Öhh vilket sätt att gnälla ur sig något sånt!! Suck
  • zooägaren

"Om man bestämmer sig för att "nu ska vi skaffa barn" så blir man ju stressad och besviken varje gång man får mens. Det är ju bättre att bara bestämma sig för att sluta skydda sig så blir man gravid på en gång".. Sagt av en kompis med ett oplanerat barn...
    Som tur var så var vi tre personer närvarande när hon hävde ur sig detta, så jag behövde inte ens försöka förklara hur korkad hon är. 
    hon fortsatte: 
    "men ja, det är ju bara att göra IVF om det inte skulle funka, så är det ju klart sen."
    Bara....just det ja... det är "bara" att göra en IVF.....

Jag är hård , men ärlig!
  • Jag är bara jag

"Bara" göra IVF... Jo,tjena,jag har påbörjat min 12.e i förrgår!! Folk vet inget,fattar inget och kan inte konsten att knipa käft när de borde!

Svar på tråden Det mest irriterande någon sagt när de fick reda på att du har svårt att få barn?