Måste man avstå från....Jag
Jag försöker gå ner i vikt. Går inte ner så mycket, ändå äter jag på veckorna aldrig godis, fikabröd eller sötdricka. På helgerna tar jag lite vin eller så och ytterst lite godis. Vi äter väldigt lite godis här, hela familjen. Vi kan tex ha en 200 g chokladkaka i 3 - 4 helger...och då är vi 4 st som äter. Så jag äter inte mycket godis. Jag tränar ca 2 gånger i veckan, då är det styrketräning. Och så försöker jag komma ut 2 gånger på en vecka på en promenad.
Mat, jag äter vanlig husmanskost...pizzor och annan sån skräpmat äter jag kanske 2 gånger på ett halvår. Så varför går jag inte ner i vikt??? Många säger till mig att jag ska skippa allt vad potatis, pasta, ris och bröd heter. Måste man verkligen det för att gå ner i vikt? Jag har vid två tillfällen provat lchf men jag mådde inte bra av det. Klarade nån vecka, men mådde bara illa av det. Så nä.....det är inget för mig. Så hur ska jag göra? Jag är inte ute efter att rasa i vikt, utan vill hellre kunna unna mig nåt litet på helgerna och gå ner långsammare. Men kanske inte så här långsamt. Har sen nyår gått ner 1,5 kg...