• Zam96

Unga gravida med BF hösten 2015?

Hej! Jag är 18 år, har en son på ett år, gift sedan 8 månader tillbaka och plussade för några dagar sedan med vårat andra barn. BF 14 Oktober än så länge.

Finns det fler som vill följas åt till hösten? Glad Alla som vill är självklart välkomna, oavsett ålder! (Vi ser alla olika på vad som klassas som ungt)

• Svar på tråden Unga gravida med BF hösten 2015?
  • isabelless
    isabelless skrev 2015-02-20 10:38:02 följande:
    Allt är bra med mig. Trött men annars ok! Själv då? :)

Jag äter faktiskt inga kosttillskott alls. Alla värden var bra på senaste kontrollen så känner ingen brådska att börja med det faktiskt. Åt folsyra tidigare men min barnmorska sa att de inte har någon effekt efter vecka 12 så de har jag slutat med nu :)

Till magen har jag köpt oljan "Grow and glow" från Löwengrip Care & Color. Bara testat den en gång än så länge, kändes bra! Går in i vecka 14 imorgon så det kanske är dags att börja smörja lite mer regelbundet :)
    Haha skulle jag ha sagt något! Strax efter mitt inlägg om att jag inte äter några tillskott ringde min barnmorska upp mig efter senaste kontrollen då de tagit tid med provsvaren av någon anledning (?) och berättad att mitt järnvärde var jättelågt. Inte konstigt att jag är trött med andra ord! Så det blir järntabletter från och med nu..
  • Zam96
    isabelless skrev 2015-02-20 13:05:42 följande:
    Haha skulle jag ha sagt något! Strax efter mitt inlägg om att jag inte äter några tillskott ringde min barnmorska upp mig efter senaste kontrollen då de tagit tid med provsvaren av någon anledning (?) och berättad att mitt järnvärde var jättelågt. Inte konstigt att jag är trött med andra ord! Så det blir järntabletter från och med nu..
    Bra att du börjar då, jag hade lågt kärnvärden under tredje trimetern med sonen och klarade inte av tabletter, spydde av niferex-dropparna och fick en allergisk chock av det intravenösa järnet (kunde inte andas). Det slutade med att jag fick två påsar blod. Man vet ju inte hur kroppen reagerar och järn är svårt att ta upp i kroppen så jag kommer nog fortsätta med mina gravidtabletter till förlossningen :)
  • Zam96
    Zam96 skrev 2015-02-20 17:57:22 följande:
    Bra att du börjar då, jag hade lågt kärnvärden under tredje trimetern med sonen och klarade inte av tabletter, spydde av niferex-dropparna och fick en allergisk chock av det intravenösa järnet (kunde inte andas). Det slutade med att jag fick två påsar blod. Man vet ju inte hur kroppen reagerar och järn är svårt att ta upp i kroppen så jag kommer nog fortsätta med mina gravidtabletter till förlossningen :)
    Autocorrect... Järnvärde ska det ju stå
  • Ann1990

Hej!

Jag är 24 år och plussade i måndags :D

imorgon går jag in i vecka 6 o beräknat 24 okt 2015 :D jag har haft problem med att bli gravid pga att jag har endometrios och fick missfall med tvillingar när jag var 17 år så är duktigt nervös nu men också förväntansfull och håller alla tummar o tår för att det ska gå hela vägen denna gång :)

Har haft en otrolig molvärk och ibland kan de stråla ner mot antingen höger eller vänster äggstock så då blir man ganska orolig hmpf! :/ har även svullnat upp massor antagligen pga tarmarna någon annan som haft såhär? :)

• colalife

Är 17 år och gravid med mitt första barn, hinner fylla 18 tills bebisen kommer, är i vecka 26 och inte alls bf på hösten men hoppas att jag kan vara med ändå :)

• Dinahspaus
    Hejsan!

Mitt namn är Dinah Edberg.
    När jag var gravid var min högsta önskan att bara kunna ringa någon som kom hem till mig och gav mig massage. Då man ofta kände sig lite otymplig och orkeslös.

Jag har nu startat ett företag vid namnet PAUS.
    Jag kommer till företag eller hem till folk som bara behöver en paus.

Innan min mammaledighet arbetade jag på Yasuragi Hasseludden i fem års tid som Cidesco Diplomerad Hudterapeut. 

Under alla år har jag nu tagit vara på vad kunder uppskattat som mest i behandlingar.
    Huvudharmoni.
    Under Harmonistunden trycker jag på utsatta punkter (akupressur) som frigör stress och spänningar i Huvudet och i kroppen.

På gravida gör jag skalp, huvud nacke och hand massage.

Behandlingen är i 25 minuter och kostar 300kr ink moms

Är du intresserad eller vet någon som är?
    Slå en signal eller skicka ett mail.

Sist men inte minst, Stort lycka till!

Med vänlig hälsning Dinah.
    Tel: 0739940556
    mail: dinahspaus@gmail.com
  • Zam96
    Ann1990 skrev 2015-02-20 18:20:13 följande:

Hej!

Jag är 24 år och plussade i måndags :D

imorgon går jag in i vecka 6 o beräknat 24 okt 2015 :D jag har haft problem med att bli gravid pga att jag har endometrios och fick missfall med tvillingar när jag var 17 år så är duktigt nervös nu men också förväntansfull och håller alla tummar o tår för att det ska gå hela vägen denna gång :)

Har haft en otrolig molvärk och ibland kan de stråla ner mot antingen höger eller vänster äggstock så då blir man ganska orolig hmpf! :/ har även svullnat upp massor antagligen pga tarmarna någon annan som haft såhär? :)

Grattis! Åh vad jobbigt med missfall och problem med att bli gravid... Förstår din oro nu, jag var riktigt nervös när jag väntade sonen, när jag ett år innan fått missfall. 

Sådär har jag också känt ungefär, och hoppas ju att allt är som det ska... Jag är extremt svullen också, det kommer mot kvällen framförallt.
  • Zam96
    colalife skrev 2015-02-20 19:49:59 följande:

Är 17 år och gravid med mitt första barn, hinner fylla 18 tills bebisen kommer, är i vecka 26 och inte alls bf på hösten men hoppas att jag kan vara med ändå :)

Hej och grattis! :) Jag var 17 när jag väntade sonen, fyllde 18 fyra dagar innan han föddes. Klart du får vara med! :)
  • isabelless

Igår under dagen fick jag hemskt ont strax nedanför naveln. Ringde BM och hon sa att det var vanligt och hon trodde på växtvärk. Tydligen kan man uppleva det väldigt smärtsamt. Idag verkar det vara lugnare!

Jag går just nu i valet och kvalet att göra ett privat ultraljud. Närmsta stället för mig så kostar det 800:- innan vecka 20 och därefter 1100:-. Funderar och funderar... Vill så gärna se lillen/lillan!

Svar på tråden Unga gravida med BF hösten 2015?