• Zam96

Unga gravida med BF hösten 2015?

Hej! Jag är 18 år, har en son på ett år, gift sedan 8 månader tillbaka och plussade för några dagar sedan med vårat andra barn. BF 14 Oktober än så länge.

Finns det fler som vill följas åt till hösten? Glad Alla som vill är självklart välkomna, oavsett ålder! (Vi ser alla olika på vad som klassas som ungt)

• Svar på tråden Unga gravida med BF hösten 2015?
  • höstjejen
    Moah skrev 2015-02-09 18:08:29 följande:
    Åh vad kul! vilken vecka är du i? :)
    går in i v 14 i morgon :)
  • skepparbarn
    Moah skrev 2015-02-09 14:41:17 följande:
    jag förstår det :) det är ju inte så lång tid kvar tills du får göra RUL väll? eller det kanske är olika beroende på kommun? 

ja det hoppas vi! Fast förra grav. så plussade jag inte förrän i v.9 jätte konstigt det där :O
    Nja, alltså det är ju typ 7 veckor haha. Så det är långt. RUL görs alltid runt v 18 i alla län :) Tror man gör fram till v 20 eller 22 sedan är det för sent :) 
    Efter det växer alla bebisar indivuduellt så det blir svårt att mäta.
  • Zam96

Hur mår ni andra??

Min mage är rejält svullen, som i vecka 20 med sonen om inte större... Den växer framåt kvällen och jag vet att det bara är tarmarna men shit, så här stor trodde jag aldrig att jag skulle vara i vecka 5! Annars mår jag inte så illa (vilket är skönt men även skrämmande), men jag är trött och kissnödig. Hoppas detta kommer resultera i en frisk bebis i september eller oktober!

• Moah
    skepparbarn skrev 2015-02-09 21:42:05 följande:
    Nja, alltså det är ju typ 7 veckor haha. Så det är långt. RUL görs alltid runt v 18 i alla län :) Tror man gör fram till v 20 eller 22 sedan är det för sent :) 
    Efter det växer alla bebisar indivuduellt så det blir svårt att mäta.
    här på gotland kan man få göra det tidigare, typ i v.16-17 :O
  • Moah
    Zam96 skrev 2015-02-10 19:54:55 följande:

Hur mår ni andra??

Min mage är rejält svullen, som i vecka 20 med sonen om inte större... Den växer framåt kvällen och jag vet att det bara är tarmarna men shit, så här stor trodde jag aldrig att jag skulle vara i vecka 5! Annars mår jag inte så illa (vilket är skönt men även skrämmande), men jag är trött och kissnödig. Hoppas detta kommer resultera i en frisk bebis i september eller oktober!

Svullen mage, visa saker jag inte kan äta och kissar som aldrig förr (har även väldigt mycket flytningar)
  • Zam96
    Moah skrev 2015-02-10 20:26:40 följande:
    Svullen mage, visa saker jag inte kan äta och kissar som aldrig förr (har även väldigt mycket flytningar)
    Okej, då är vi ganska lika med symptom då ju :)
    Fick flytningar 4 eller 5 dagar efter ägglossning och det har hållit i sig...
  • Nattzan

Tror jag fick ett plus idag om jag inte ser i syne ???????? 23 år gammal, ett barn sen innan som fyller 5, så detta blir ju isf vårt andra ???? Nån som kan hjälpa mig att tyda? ????

• Zam96
    Nattzan skrev 2015-02-10 21:11:43 följande:

Tror jag fick ett plus idag om jag inte ser i syne ???????? 23 år gammal, ett barn sen innan som fyller 5, så detta blir ju isf vårt andra ???? Nån som kan hjälpa mig att tyda? ????

phpbeeeAa42850.jpg

Jag ser :) grattis!! :)
Svar på tråden Unga gravida med BF hösten 2015?