Inlägg från: Silverguld |Visa alla inlägg
  • Silverguld

Oktoberbebisar 2015

Annapanna2 skrev 2015-02-26 09:42:41 följande:
    Jag har inte gått upp än men är väldigt svullen om magen på kvällarna. Igår fick jag klippa upp resåren på mina tights så dom skulle sitta mer bekvämt, känns obehagligt när nåt sitter åt! Är bara i vecka 5, 4+6, men ändå känns det jobbigt med tighta kläder. Hur långt gången är du? Har du gått upp nåt? Är aptiten som vanligt eller har den ändrats?
    Jag har inte gått upp, men kläder som sitter tight klarar jag inte av att ha på mig längre, det känns så obehagligt :(

Är det någon av er som läst om "the baking soda test" eller "the red cabbage test"? Det är tester som kan visa vilket kön det är på bebisen, inte 100% säkra men kan ju ändå vara kul att testa! Jag går in i vecka 10 imorgon så jag tänkte testa dem snart mest på kul. :)
  • Silverguld
    mittnamnDoris skrev 2015-02-26 12:08:40 följande:

Har inte vägt mig på länge men tror inte jag har gått upp nåt. Kläderna sitter som de brukar. Är i v.8 (7+3)

Mår fortfarande illa. Vill bara bli "normal" igen och njuta av graviditeten. Den 12:e mars är det inskrivning hos barnmorskan. 3:e graviditeten med henne. Är supernöjd.

Jag har provat baking soda test men inte rödkålstest. Baking soda test stämde på mig. Den visade flicka och jag fick en flicka.

Vad spännande, när gjorde du "testet"? Jag går in i vecka 10 imorgon.
  • Silverguld
    Zam96 skrev 2015-02-26 12:20:24 följande:
    Jag gjorde det förra graviditeten, bubblade massor (pojke) och jag fick en pojke också, dock kan det ju bara vara slumpen... Tänkte iaf testa efter 10+ denna graviditet också för att se om det stämmer då också :)
    Vad häftigt att det visade rätt, när ungefär gjorde du det?
  • Silverguld
    hannap90 skrev 2015-02-27 12:20:46 följande:

Är det fler än jag som har väldigt svullen mage och att få på de vanliga jeansen är obehagligt och tajt? Känns som väldigt tidigt att köpa mammabyxor nu, eller hur känner ni?

Känner precis likadant.. Jag har sedan några veckor tillbaka nästan bara använt sånadär slappa byxor med resår i midjan och leggings. Känns skitjobbigt de dagar jag ens testas att ta på mig jeans, de passar fortfarande men det känns så obehagligt med tight över magen :(
  • Silverguld
    Sofie mamma till 2 prinsar skrev 2015-03-04 12:19:37 följande:

Hur många av oss har redan börjat fundera över det här med namn? Här får knyttet sitt namn redan vid plusset - eller ja - det finns ett flicknamn och ett pojknamn. Våra tre pojkar heter Loke, Grimm och Vide så på det spåret kör vi till denna med.

Vi har tre pojknamn vi gillar: Melker, Valter och Loke. Flicknamn har vi inte ett enda ännu så hoppas att det är en pojke av den anledningen, haha. Har ni några tips på flicknamn? Gärna i samma "stil" som pojknamnen. :)
  • Silverguld

Jag undrar om ni vet något om risker vid varma bad i badkar? Jag går in i vecka 11 imorgon och har sedan ungefär en vecka tillbaka ont i svanken, särskilt när jag ligger ner eller sitter. Skulle vilja ta ett varmt bad nu, men har läst så mycket olika råd kring det. Vad tror ni? Det är ju isåfall värmen som är problemet, för det är ju inte infektionsrisken som vid ex. bubbelpool. 

• Silverguld
    Annapanna2 skrev 2015-03-05 18:16:48 följande:
    gravid.se står det att man efter v. 14 kan göra korta, 10 min, bastu- eller bubbelbad men innan dess ska man inte få högre kroppstemperatur än 38,9 grader. Testa att lägga dig raklång på golvet en halvtimme? Tycker jag hjälper ibland :)
    Jag badade, mätte badvattnets temperatur till 40 grader, badade ca 15 min och tog min temp direkt jag stigit upp ur badet och den var då exakt 37 grader vilket har varit min normala temp sedan jag plussade. Så jag tror inte att det är så farligt att bada ändå. Det är just när jag ligger ner jag får extra ont så förstår inte hur det skulle hjälpa? Men får kanske testa att härda ut.
  • Silverguld
    Annapanna2 skrev 2015-03-05 19:21:21 följande:
    Gör det som känns bäst för dig! Det är säkert ingen fara att ta ett kort bad. Jag tycker att det sträcker ut ryggen lite bättre, att ligga på golvet. Jag kan också få ont i ryggen när jag har suttit/legat ett tag och då brukar det hjälpa mig.
    Tack för tipset! Jag ska testa! :)
  • Silverguld
    Fru Hermelin skrev 2015-03-08 19:44:13 följande:

Fler som känner sig helt slut? Kämpar mig igenom dagarna och framåt eftermiddag/kväll är jag så slut att jag nästan svimmar. Blir andfådd och helst slut bara av att röra mig i lägenheten. Orkar knappt hålla mig sittande! Känns ju helt sjukt! Minns inte att jag var såhär slut med dottern! Var visserligen 5år yngre då och sov ordentligt om nätterna, men ändå! Nån som känner igen sig?

Jag känner igen mig så väl.. Känns så jobbigt för jag studerar på 100% på högskolenivå och har ungefär 0% ork och fokus just nu. :(
  • Silverguld

Jag behöver hjälp! Har sedan några veckor tillbaka inte kunnat svälja tabletter utan att klökas, så har inte tagit mina tabletter med järn, folsyra mm. Nu har jag fått feber och försökte ta en panodil men var tvungen att springa och kräka.. Känns jättejobbigt. Har fått svar från bm på mina blodprover och de visar att jag behöver ta järntabletter.. Men hur ska jag göra? De har rekommenderat en sort i tablettform, finns det flytande istället? Och finns det någon slags febernedsättande i flytande form som vuxna (och gravida) kan ta?

Svar på tråden Oktoberbebisar 2015