Inlägg från: Iowhannah |Visa alla inlägg
  • Iowhannah

Oktoberbebisar 2015

Skogisen skrev 2015-10-07 09:56:18 följande:

Vad äter ni? Själv försöker jag äta som vanligt men skulle behöva idéer på mer lättsmält mat, gärna flytande näringsrikt, har så mycket halsbränna o kräks när jag äter för "tung" mat, underlättar ju inte att liten i magen rör sig konstant. Måste få i mig så mycket näring som möjlig oxå så hon växer ordentligt :)

Lättsmält och näringsrikt: SMOOTHIES! Dessutom törstsläckande :D
  • Iowhannah
    Ccvd skrev 2015-10-07 08:14:09 följande:

4830 ska det vara haha

Haha! Det var en annan femma! Kan tänka mig att du var lite förvirrad när alla började reagera på vikten :P
  • Iowhannah
    angelica123 skrev 2015-10-07 13:39:41 följande:

Hur tänker du med aktiviteter på dagarna?

Jag är iväg och hittar på saker ändå, tänker att det är så liten chans att det startar med vattenavgång ändå och skulle bli tokig av att bara sitta hemma nu när tiden ändå går så långsamt!

Men samtidigt vill man ju inte att vattnet ska gå när man är iväg någonstans heller, eftersom man måste hålla sig stilla och åka in direkt.

Sambon får väl helt enkelt komma och hämta där man är isf så det löser sig nog

Idag har jag lunchat med några kollegor på stan och ska nu trotsa min tunga kropp och ta mig ut på en promenad i "rask" takt 2-3 km för att försöka promenera ut ungen

Bf-2 idag.

Brukar hålla mig till max 1 km annars promenadmässigt pga orken/ryggen men nu vill jag ha ut honom!

Haha! "Promenad i 'rask' takt"! Känner igen det där, jag ska försöka ta mig ut i kväll. Och skrämma upp mig själv med Creepypodden :P
  • Iowhannah

Jag var hos bm (för förhoppningsvis sista gången) under förmiddagen. Är i v 39+1 och mitt SF-mått ligger på 35,5. Har följt medelkurvan fint hela tiden :)

• Iowhannah
    Simone skrev 2015-10-07 14:39:50 följande:

Va hos bm idag, v 39+2. Sf måttet låg på 36 och tjejen är helt fixerad nu och ligger långt ner med huvudet. Fick en extra tid den 16/10 ifall att jag går över tiden, men min bm trodde inte att vi skulle ses då och jag hoppas verkligen att hon har rätt :)

Haha, jag fick också en extratid den 16de :D Men jag hoppas att jag inte behöver komma då, hon sa dock inget om vad hon tror. Bebis har förvisso varit fixerad ett bra tag nu och ligger skapligt långt ned. Nu för tiden känner jag hickningarna ända nedåt höften!
  • Iowhannah
    Simone skrev 2015-10-07 15:04:57 följande:

Haha nej men vad roligt :D jag hoppas vi båda slipper komma dit då!

Ja det känner jag med, så himla gulligt :)

Ja! Men jag tycker så synd om min bebis när den får hicka, för den verkar tycka att det är lite obehagligt. Den rör sig alltid lite extra mycket då, stackaren.
  • Iowhannah
    Mira14 skrev 2015-10-07 16:44:12 följande:

Nu börjar det hända grejer här :)

Vattnet gick strax efter två, verkligen som på film då det bara forsade precis när jag skulle gå och hämta posten. Jag ringde förlossningen och har precis varit in på kontroll, de tyckte att värkarna kom regelbundet men eftersom jag var såpass opåverkad så skickade de hem mig så nu sitter jag här i soffan och väntar och väntar.. På grund av infektionsrisken ville de inte kolla om jag var öppen. Drar det inte igång blir det igångsättning imorgon förmiddag. Åh det är så kul och jag blir så glad vid minsta värk men oj vad det sipprar vatten hela tiden. Barnmorskan kollade med ultraljud och såg att det var tomt men eftersom vattnet ombildas hela tiden så rinner det ju direkt ut.. Börjar kännas i huvudet nu då jag måste dricka ordentligt.

Vid 11 idag var jag hos barnmorskan och bokade in igångsättning den 18/10 men det kommer jag ju att slippa nu!

Så spännande! Hoppas värkarna kommer igång ordentligt så du slipper igångsättning. Lycka till!
  • Iowhannah
    Simone skrev 2015-10-08 18:29:36 följande:

39+3 idag och nu lossnade äntligen slempeoppen!!! Hoppas verkligen att det börjar hända något snart :D ni som har barn, hur lång tid tog det efter att slemmisen gick tills att värkarna kom igång?

Spännande! Du kanske blir en av de få som föder på bf! :D
  • Iowhannah
    mammalovis skrev 2015-10-08 15:51:08 följande:

Är det fler som har det hopplöst med toaspringet?

Kissar gör jag betydligt oftare nu de senaste dagarna, men värst är andra änden som jag knappt har någon kontroll över alls utan det kommer lite varje gång jag kissar med. Så fort jag känner minsta lilla behöver jag gå direkt för att inte få det på fel ställe. Det är knappt så en fis fungerar längre. Eller är det trycket neråt som gör att jag tappat all muskelkontroll? Jag kan ju ändå knipa av strålen om jag vill, men kisset tar ju lång stund innan det är klart.

Jag vet inte om det har med en närstående förlossning att göra eller om det är en konsekvens av att jag inte tog Niferexen 2-3 dagar i rad, då de tog slut och jag var för lat att köpa nya. Kostmässigt dricker jag fortfarande en del Hallonläsk och lite glass varje kväll, men i övrigt alternerar vi ju maten som vanligt, så det har ju inte skett några större förändringar. I övrigt är jag bara lite snorig och mer trött sista veckan.

Det lockar ju inte precis att lämna lägenheten med den här opålitligheten.

Jag känner igen mig i det där. Från att, i normala fall, gå max en gång om dagen, till att gå typ fyra gånger per dag! Och här rör det sig också om sekunder, jag måste gå nunu när jag känner att det är nåt på gång. Jag har även (ursäkta de grafiska detaljerna) upptäckt att en del fisar lämnar bromsspår efter sig. Känns lagom fräscht... Har också funderat på om det är trycket nedåt som orsakar det, tidigare har sånt bara hänt vid magsjuka.
  • Iowhannah
    mammalovis skrev 2015-10-08 20:02:42 följande:

Varning för slemproppsinfo.

Ja, här tror jag att delar av slemproppen har kommit i form av slemstrimmor med lite röda trådar. Lite slemmiga strimmor har kommit i flera dagar och det är ibland som en glidbana att torka sig, men inga vattniga flytningar som jag haft innan vid de andra två förlossningarna.

Här tror jag att jag fått en ny lurig dag med onda sammandragningar till och från. Nu ikväll har jag haft en vända med onda sammandragningar jag fått sitta och andas mig igenom med 6-8 minuter emellan innan vi åt kvällsmat. För säkerhets skull har jag förvarnat grannen, om hon skulle behöva komma upp till barnen som förhoppningsvis sover, vi har i alla fall fått yngsta i säng och den äldsta förhalar med att kissa och dricka vatten, så jag hoppas de sover snart, det gör ju livet enklare om vi måste åka in. Efter jag var nere hos grannen verkar det ha lugnat sig igen eller åtminstone 13 minuter emellan.

Sambon åkte och hämtade en maskin de ska ha imorgon och är borta en timma, så vi får hoppas det är lugnt. Imorgon åker han och jobbar 4 mil bort och risken är väl att båda barnen måste vara hemma, då åtminstone äldsta har feber 38,4 och yngsta ligger på gränsen med 37,8 i kväll. Känns ju jättebra i kombination med att jag är sjukskriven och ska till bm imorgon, om ingen bebis har kommit. Vi får väl se om hans mamma kan komma och följa med eller så. Sambon har bett henne hämta hans tös efter skolan imorgon i alla fall.

Vad sjuttan det är för konstig historia de har vet jag inte, då de ligger neråt 37 på morgonen för att ha feber på kvällen. Återstår att se om det kan vara tredagarsfeber, då de bara är lite snoriga i övrigt.

Nu vet jag ju inte vad dina barn har för normaltemp, men har jag mellan 37 och 37,5 på morgonen så är det feber. Tempen brukar vara lite lägre när man precis har sovit dessutom. Hoppas de kryar på sig snart, jobbigt att ta hand om dem också när bebis är så snart på väg :/
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015