Inlägg från: Iowhannah |Visa alla inlägg
  • Iowhannah

Oktoberbebisar 2015

svejo skrev 2015-09-29 20:47:49 följande:

Oftast tar det ju ett tag innan förlossningen drar igång ordentligt, så jag tänker att det är bra att fixa med alla grejer när man ändå går hemma och frustar :)

Om det nu är nåt man kan fokusera på då :P

Annars kan man skriva en lista och sen får ens partner packa när man själv går hemma och frustar!
  • Iowhannah

Jag har också upplevt att de flesta av mina krämpor har kommit efter fixering. Hade inga problem med fogarna innan, men nu tycker jag att jag känner av dem varje dag.

I går och i natt har jag haft en ihållande mensvärkliknande smärta i ryggen. Den sitter i än, trots att jag varit vaken i en timme. Önskar att den här ungen skulle få för dig att det är dags att titta ut snart! Men att diverse smärtor blir intensivare och oftare tar jag som ett gott tecken, kanske är det nåt på gång. Dock lägger jag mig varje kväll/natt med tanken "i natt kanske det sätter igång", och hittills vaknat besviken :/

Jag ska fortsätta med promenader, städning och flyttpackning i min naiva förhoppning att det hjälper förlossningen på vägen. Om inte annat så får vi en ren lägenhet!

• Iowhannah
    SmultronSöt skrev 2015-09-30 23:02:13 följande:

Hejsan :) här har ni en oktobermamma som visade sig bli en septembemamma istället! Bf 8/10 men idag kom en tös till världen efter lite mer än 2 dygn av värkarbete men endast 3h och 20min inne på förlossningen. Så skönt att slippa gå över tiden :) lycka till med era små <3

Åh, grattis! Hoppas vi är fler som poppar snart!
  • Iowhannah
    Damdis skrev 2015-10-01 10:42:59 följande:

Jag har både igår och idag känt sånt jäkla tryck där nere samtidigt som det gör djävulskt ont!! Han ligger liksom och trycker sig ner så det strålar av smärta (den smärtan man kan ha när de fixerar sig). Igår när jag satt i bilen trodde jag att jag helt hade missat värkarna och att han var påväg ut då jag fick lyfta mig från sätet och bara flåsa mig igenom det, men nej... ingen bebis. Då undrar jag hur fasiken jag ska klara av smärtan när han väl ska ut haha :( 

Det där har jag med, nästan varje dag nu. Men inte fasen kommer det nån bebis! Bestäm sig nån gång! Jag tror man klarar det bättre när det väl är dags, då vet man iaf att man får lön för mödan :)
  • Iowhannah

Ni som fött barn tidigare: hur lång tid innan förlossning började kroppen tömma tarmen? I går gjorde jag nummer 2 tre gånger och i dag har jag redan gått två gånger (sedan halv elva. Alltså på mindre än fyra timmar). Jag är inte direkt lös eller så, men jag måste verkligen springa till toan när det väl börjar kännas :/

• Iowhannah
    Vitvanilj skrev 2015-10-01 16:56:18 följande:

I måndags och tisdags gjorde jag nr 2 sammanlagt åtta gånger. Och i vanliga fall går jag inte ens varje dag. Tyvärr verkar det bara som att jag hade ätit något dåligt för nu har det varit som vanligt :/

Aw okej. Kan säkert vara så för mig med då. Har ingen direkt matlust längre, bara ett extremt sötsug :/ Äter mest mackor och frukt nu. Och så blir det en hel del smoothies, juice, te och varm choklad.
  • Iowhannah
    Irlais skrev 2015-10-01 20:29:51 följande:

Jag var galet förstoppad förra gången så jag bajsade när jag krystade... Men där och då var det rätt ok för jag tänkte bättre att det kom ut än att försöka bajsa förstoppad med jättehemmorojder och nyförlöst borde ha bett om lavemang faktiskt!

Jag är så galet trött. Kan inte hålla mig vaken på dagen men är ju hemma med tvååringen... Lite orolig för hur jag ska orka! Hoppas bebisen kommer snart, men jag tror om ca 2 veckor. Har bf 18e.

Man får väl hoppas att man slipper hemorrojder då :P Har inte haft det under graviditeten, så jag hoppas det håller sig så.
  • Iowhannah
    Simone skrev 2015-10-02 06:13:47 följande:

Roligt att du tar upp det där med matlust! Jag har varit hungrig konstant döm senaste månaderna, men nu helt plötsligt är jag inte sugen alls! Blir mycket mackor för min del med och sötsuget ska vi inte prata om haha!

Vad skönt att det är fler som har det som jag nu mot slutet! Jag var också konstant hungrig förut. Det var såpass att sambons familj började skämta om det (typ, "om Johanna ska äta så får vi göra lite till" osv). Hoppas verkligen att sötsuget ger med sig när bebisen är ute, för det är riktigt jobbigt!
  • Iowhannah
    Skogisen skrev 2015-10-02 08:20:41 följande:

Va hos bm igår o som vanligt så fick man börja oroa sig, hon kunde inte säga om bebben låg med huvudet upp eller ner (35+4) osså detta förbannade SF mått som jag tror dom får sluta ta på mig nu, min kurva ser ut som en trappa :( så idag ska jag in på ul för att (o det här fick jag inte riktigt klart för mig) antingen kolla att bebisen växer som den ska eller för att se hur den ligger, blir väl som både och hur som helst...

Happ med den oron i kroppen så brände jag iväg till veterinären för o röntga unghunden tillsammans med uppfödaren o fick rätt hård kritik för att hunden gått ner (har tappat 2kg pga stress under flytten) så hela kvällen igår gick åt till o stirra in i en vägg o känna sig värdelös medan karln va på träning :P

Skönt att behöva få sån kritik när man är höggravid... Fyfan, stackare! Hoppas ul går bra iaf.

Min sambo bokade service på bilen. Den 14de. Har bf den 12te. Sen sa han "har inte bebisen kommit så får väl du åka in med bilen". Och jag tänkte "har bebisen kommit så åker jag inte och har bebisen inte kommit så åker jag fan inte heller". Så vi får se hur det blir, i värsta fall får han ta ledigt/sjukskriva sig för att lämna in bilen.
  • Iowhannah
    mammalovis skrev 2015-10-02 10:58:40 följande:

Jobbigt bara om ni är billösa just då eller behöva gå långt hem från verkstan. Det lät ju inte som det smartaste draget, men karlar tänker ju inte alltid hur man mår som kvinna. Det optimala är väl i så fall att ni fått bebisen, så kan han göra det när han ändå har pappadagar.

Problemet var att verkstaden inte hade tid förrän den 12te och framåt. Och vi vill helst görat på en auktoriserad verkstad. Men jag håller med, han kunde ha sagt att han skulle återkomma när bebisen är ute. Vill ju inte stå billös när förlossningen sätter igång, servicen skulle tydligen ta ett tag (de ville att vi lämnar in bilen 07 och hämtar den nån gång på eftermiddagen). Får verkligen hoppas att bebis tittar ut den 10nde, som sambon har förutspått!
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015