Inlägg från: Iowhannah |Visa alla inlägg
  • Iowhannah

Oktoberbebisar 2015

Simone skrev 2015-10-02 22:14:08 följande:

Har haft fruktansvärt ont i nedre delen av magen i ca 1 timme nu, känns som kramper samt haft sammandragningar titt som tätt. Fyfan vad ont det gör, börjar bli lite nervös, men samtidigt glad över att känna något!

Så sjukt hur man kan sitta och försöka andas lugnt och inte tänka på smärtan när den är som värst, men så fort den avtar får man panik och tänker nej kom tillbaka! Håller tummarna för att det börjar göra ännu ondare och att jag snart får träffa min lilla prinsessa

Åh, hoppas!

Jag har mer och mer "mensvärk" (såpass att jag måste gunga mig igenom den. Känns olidligt att vara stilla i ett sånt läge) och sammandragningar för varje dag och hoppas hela tiden att det ska bli värre! Nu har vi dessutom städat hela lägenheten så nu är det fritt fram för bebis.
  • Iowhannah
    Mijjan skrev 2015-10-02 23:16:29 följande:

O det låter ju mycket misstänkt! Håller tummarna är bebis är på väg ut.. Själv tänkte jag ragla i säng nu så man är lite utvilad om det kör igång... Samma förhoppning varje kväll men inget händer :-P

Eller hur! Det känns nästan som att det inte kommer bli nån bebis. Jag har också samma förhoppning varje kväll, och vaknar varje morgon lika besviken :/
  • Iowhannah

Någon mer som fått ökad nästäppa nu mot slutet? Jag har varit täppt till och från under hela graviditeten, men de senaste dagarna har det varit så extremt att jag (som avskyr nässpray) har varit tvungen att använda nässpray för att ens kunna sova. Och, tro mig, det ska vara väldigt illa för att jag ska ta till sprayen!

• Iowhannah
    Embla twopointoh skrev 2015-10-03 00:24:20 följande:

Nej, usch, nu är jag orolig.

Vi var ju inne på extra kontroll i tisdags för att bebisens rörelsemönster förändrats drastiskt. Allt såg normalt ut då, och läkaren sade att så länge jag kände rörelser överhuvudtaget var det troligen bra.

Efter det har det varit fortsatt mindre och svagare rörelser, för att igår komma några rejäla kickar. Inte många, men ett par. Då andades jag ut lite grand och tänkte att bebisen kanske hade haft en "viloperiod".

Och idag har jag inte känt någonting alls, förutom någon svag buff alldeles nyss, när jag klämde på magen för att provocera fram en reaktion.

Jag har som sagt varit gravid fem gånger tidigare, men detta har jag aldrig varit med om. Jag som annars är ganska lugn och inte hetsar upp mig för minsta lilla, börjar nu känna en gnagande oro. En del av mig vill ringa förlossningen och åka in, medan min rationella sida (som brukar vara starkast) tycker att jag trots allt känner rörelser och kan vänta tio dagar till snittet. Kanske är det hormonerna som ökar oron, jag har varit känslig denna graviditet.

Jag vill ha ut henne nu!

Jag skulle ringa om jag var du. Hellre en gång för mycket än en gång för lite! Känns dumt om man ska behöva provocera fram nåt från bebisen :/
  • Iowhannah
    Simone skrev 2015-10-02 23:55:39 följande:

Har varit täppt i näsan konstant nu i ca 2 veckor... Jätte jobbigt när man ska lägga sig och man känner att man knappt kan andas

Mm, eller hur.

Hur gick det i går? Blev det nåt mer sen, eller la allt av?
  • Iowhannah
    Simone skrev 2015-10-03 10:01:40 följande:

Tyvärr så gav det sig efter ett tag. Vaknade endast en gång inatt och då hade jag lite ont, men somnade om nästan direkt. Nu har jag som molande mensvärk vilket jag har hela tiden känns det som så tar inte det som ett tecken...

Hur går allt för dig?

Det händer inte mycket här heller :( Jag har molande mensvärk till och från, värst är det på kvällen, men det brukar gå över efter ett bad eller en promenad. Vore spännande om det kunde bli mer nån gång!
  • Iowhannah
    mammalovis skrev 2015-10-04 06:09:29 följande:

Jaha, då befinner man sig där i osäkerhetens land igen. Jag vaknade vid 3 av sammandragningar som inte gjorde direkt ont, men inte ville släppa. Sedan har jag varit 2 omgångar på toa för magens skull och ena gången kändes det som att det fortsatte rinna trots att jag inte var kissenödig längre, men det var nog bara falskt alarm då jag kunde knipa av strålen. Jag har även börjat få rosa på papperet. Sedan 4.50 har jag haft ondare sammandragningar, men inte värre än att de gått att härda ut, så jag har tagit en dusch och ätit frukost. Sambon har fått flytta ut bilen till gatan så den är klar, men frågan är om allt har börjat klinga av nu? Det pratas ju om den luriga trean ...

Det är ju inte helt optimalt idag då sambons mamma jobbar dag till halv tolv och mina föräldrar har drygt 2 timmar hit. Sedan ska äldsta tösen till sin pappa vid nio och klockan 10 ska vi vara på gudstjänst där sambons dotter ska sjunga i kören och det är tårtkalas efter.

Visserligen sa min 4,5-åring igår "Jag vill att bebis ska komma i natt". Jag försökte visa henne på att det kunde vara länge kvar även om det är rätt månad, så hon fick ta fram alla fingrarna och tårna samt mina fingrar och räknade till "tjugotio". Så vi får se var någonstans det hamnar mellan en och tjugotio dagar kvar. Jag har ju bf först den 17/10, så det var ju två veckor kvar igår.

Hur går det? Har det klingat av? Många saker har en tendens att ske när man egentligen inte har tid för dem, så det skulle iaf inte förvåna mig om du födde i dag :P

Här har slemproppen börjat lossna (tror jag, det är så svårt att veta när inte allt kommer på en gång) och natten har varit halvt sömnlös. Jag har lyckats kissa fyra gånger på sju timmar och hela natten har jag haft ont i ländrygg och höfter. Nu känns även underlivet lite misshandlat (typ som när man haft mycket/hårt sex). Åtta dagar kvar till bf, men jag tjatar på bebis att komma ut.
  • Iowhannah

Ja herregud vad trött jag är på det här nu! Jag lider verkligen med er som varit tvungna att gå över tiden!

I dag har jag haft så himla många sammandragningar. Jag önskar bara att de ska börja göra ont och sedan leda till värkar så vi får träffa vår bebis nån gång! Vi ska på bankmöte i morgon, så det vore ganska typiskt om det satte igång i natt eller i morgon bitti. Men det gör det väl inte. I går berättade min sambo att tanterna på jobbet säger att "första barnet kommer alltid efter beräknat datum". Jag vet ju att det inte är universell fakta och jag hoppas innerligt att bebis och jag kan bevisa det!

Men det blir väl den 10nde, som sambon har sagt hela tiden...

• Iowhannah
    Zchimla skrev 2015-10-04 22:18:02 följande:

Tanterna på din sambos jobb har fel. Vet flera som fått sin första före och min egen dotter kom alldeles punktligt på BF.

Däremot så är det väl bäst att ställa in sig på att gå över så man inte blir så superbesviken om bebisen inte har kommit.

Jag vet. Tanterna vill nog bara ha något att säga (det är lite så många på vårt jobb är tyvärr). De har inte så roliga liv själva så allt kretsar kring alla andra hela tiden (jag är så glad över att jag är ledig!).

Jag försöker tänka att jag förmodligen kommer gå över. Dock känns det som max bf+4 av någon anledning. Jobbigt att ständigt gå och leta tecken på att det skulle vara på gång! Men samtidigt orkar jag inte mer. Fötterna och händerna är svullna och gör ont, illamående, ständigt kissnödig, foglossning, stela leder så fort jag suttit stilla ett tag, sammandragningar, extremt sötsug, svårt att äta ordentligt, törstig mest hela tiden... Listan kan göras lång. Jag blir också trött på mig själv. Jag är trött på att jag är så gnällig, på att jag är så trött och på att jag inte orkar saker längre.

I morgon ska jag visa lägenheten för ett par. Hoppas det går fort, jag känner verkligen inte för det! Typiskt nog så verkar det som att diskmaskinen gick sönder i dag också. Helt perfekt när man förväntar sig en bebis när som helst.
  • Iowhannah
    Mijjan skrev 2015-10-05 07:42:20 följande:

Femte dagen över nu... Inga känningar tror jag. Ursäkta detaljerna men tom mindre (typ slut) på flytningar, massa toabesök (förstår inte att jag kan ha nåt kvar i tarmen!). Lite sammandragningar när jag går med hunden ibland men inget som gör ont. Känns som jag ska vara gravid för evigt. Dock har det börja ila väldigt ont och obehagligt ibland när bebis rör sig och det liksom hugger till både i underlivet/kissblåsan och ländryggen men bara någon sekund men gör väldigt ont... Får väl se när lillen vill komma ut...

Hoppas det händer nåt snart!

Det är nog inte till någon tröst, men allt du beskriver har jag känt i över en vecka nu. Mindre flytningar, massa toalettbesök, ilningar och hugg... Det är skönt att vara höggravid :/
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015