• Nemi89

Vi som börjar med pergotime 2015

Hejsan!

ny på den här sidan men jag tänkte att det kunde vara skönt att prata med människor som är i liknande situation som vi är nu.
    Diskutera hopp, nervositet, läkarbesök och hur det går efter alla behandlingar m.m.

Jag fick veta att jag har PCO när jag var 17 och den läkaren sa även att jag aldrig kommer att få barn. Men ett par år efter det fick jag höra att det finns hormontabletter, sprutor m.m. och att det kommer lösa sig.
    Nu är vi alltså i det läget att vi ska på undersökning tillsammans då jag slutade med p-piller för ett år sedan. Hoppas hoppas att det här kommer att gå bra!
    Har längtat efter barn några år nu...

Finns det fler därute i liknande sits som vill ha någon att prata med???

• Svar på tråden Vi som börjar med pergotime 2015
  • Decibel84
    minipeach skrev 2015-11-15 12:40:29 följande:
    Ja käkade pergotime från dag 3!
    jag har fått info att man inte ska testa sig när man går på hormoner för att det är missvisande...fast å andra sidan läser jag ju om folk som blir tillsagda att dom ska testa för att veta när sprutan ska tas så ja vetesjutton
  • Pco_1_2

Tjejer med pcos bör generellt sätt inte förlita sig på ägglossningstest under en o-stimulerad cykel eftersom att det är något hormon (minns ej vilket) som kan vara i obalans. Men under en stimulerad cykel bör man således kunna kontrollera med ältest

• Pco_1_2

Och ägglossningssprutan ovitrelle innehåller hcg vilket förstås kan visa fel på grav.test innan den är ur kroppen

• jagsomlängtarefterbarn

Jag har fått positivt ägglossningstest 4 dagar i rad nu men kan tänka mig att de beror på otrivelle sprutan, men läste även att man kan ägglossa två gånger men då oftast direkt i följd av varandra typ två dagar i rad, vanligt vid tvillinggraviditet två äggs.

• Decibel84
    Pco_1_2 skrev 2015-11-15 22:51:03 följande:

Och ägglossningssprutan ovitrelle innehåller hcg vilket förstås kan visa fel på grav.test innan den är ur kroppen

precis, man ska inte testa förrän efter 10 dagar efter sprutan
  • Ortiz

Hej tjejer!
    Har hängt här ett tag men längesen jag skrev nu... Jag har inte haft ÄL som vanligt och fick hjälp av den snäll gyn som gav mig pergotime eftersom min slemhinna även vad för tunn...

Har precis kommit hem efter återbesök där det visade att ju svarat väldigt bra på Pergo och det finns äggblåsor på båda sidorna och även slemhinnan har blivit tjockare. Nu till min fråga: det visade sig att jag har ÄL nu (testa precis positivt på ÄL-test) och vi hade mys (lördag, söndag, måndag) men just idag är min sambo iväg på jobb men kommer tillbaka imorgon kväll, är det för sent då eller kan det fortfarande gå om vi missar idag men myser imorgon??

Tar det sig inte denna gången måste vi söka oss till fertilitetsklinik för att börja en utredning så jag hoppas så mycket på detta så jag slipper det, känns som det kommer bli så tungt att påbörja... Och tar lång tid... ????

Någon snäll själ som vill hjälpa mig lite och svara på min fråga?

• Pco_1_2

Woho! Första gången jag ser en stegring, nu hoppas jag att det fortsätter så!

• minipeach

Lycka till ni andra, fick mens idag :( ska till gyn på torsdag och förhoppningsvis få nya Pergo!

• Decibel84

Alltså hur länge lever sperman utanför kroppen?

Jag kom att tänka på det idag:)
    Någon som vet?

Svar på tråden Vi som börjar med pergotime 2015