• Nemi89

Vi som börjar med pergotime 2015

Hejsan!

ny på den här sidan men jag tänkte att det kunde vara skönt att prata med människor som är i liknande situation som vi är nu.
    Diskutera hopp, nervositet, läkarbesök och hur det går efter alla behandlingar m.m.

Jag fick veta att jag har PCO när jag var 17 och den läkaren sa även att jag aldrig kommer att få barn. Men ett par år efter det fick jag höra att det finns hormontabletter, sprutor m.m. och att det kommer lösa sig.
    Nu är vi alltså i det läget att vi ska på undersökning tillsammans då jag slutade med p-piller för ett år sedan. Hoppas hoppas att det här kommer att gå bra!
    Har längtat efter barn några år nu...

Finns det fler därute i liknande sits som vill ha någon att prata med???

• Svar på tråden Vi som börjar med pergotime 2015
  • Decibel84
    minipeach skrev 2015-11-14 08:49:53 följande:
    Decibel84: hur många dagar innan BIM ska man sluta med progesterall? Får man mens om man fortsätter smörja eller måste man vänta?
    du ska smörja till mens.
    om du ger utslag på äl stickor så kan man ju kolla så när man har ägglossning och då ska man smörja två dagar efter äl.
  • dHT

Jag har tagit mitt 3:e kur av klomifen. Första enkel kuren gav inget äl. Varken andra heller då jag fick ta 2:1:2:1:2. Dubbelkur denna gång så jag hoppas verkligen att det ger äl :(. Ska på vul nästa fredag och vill inte bli besviken igen. Hur har det gått för er andra? Någon som är lik mig?

• minipeach
    Decibel84 skrev 2015-11-14 14:42:16 följande:
    du ska smörja till mens.
    om du ger utslag på äl stickor så kan man ju kolla så när man har ägglossning och då ska man smörja två dagar efter äl.
    Men får man mens fast man smörjer sig eller måste man göra uppehåll?
  • Decibel84
    minipeach skrev 2015-11-15 09:43:00 följande:
    Men får man mens fast man smörjer sig eller måste man göra uppehåll?
    jag har ju bara smörjt en cykel,och då kom mensen som en klocka..dvs jag smörjde sen dagen efter så skulle jag inte smörja mer, och då kom mensen.
  • minipeach
    Decibel84 skrev 2015-11-15 10:06:11 följande:
    jag har ju bara smörjt en cykel,och då kom mensen som en klocka..dvs jag smörjde sen dagen efter så skulle jag inte smörja mer, och då kom mensen.
    Okej! Då fortsätter jag tills imorgon då :)
    Idag har jag fått trådiga äl flytningar och positivt äl-test. Kan man ha två ägglossningar samma cykel? Fattar ingenting! Då borde jag väl ha haft fler ägg på ultraljudet? Är väldigt förvirrad måste jag säga! Någon som vet?
  • Decibel84
    minipeach skrev 2015-11-15 11:41:36 följande:
    Okej! Då fortsätter jag tills imorgon då :)
    Idag har jag fått trådiga äl flytningar och positivt äl-test. Kan man ha två ägglossningar samma cykel? Fattar ingenting! Då borde jag väl ha haft fler ägg på ultraljudet? Är väldigt förvirrad måste jag säga! Någon som vet?
    du kanske inte hade äl förra gg?
    tar du hormoner?

• minipeach
    Decibel84 skrev 2015-11-15 12:06:59 följande:
    du kanske inte hade äl förra gg?
    tar du hormoner?

Ja käkade pergotime från dag 3!
Svar på tråden Vi som börjar med pergotime 2015