Inlägg från: Anonym (Icka) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Icka)

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

Nån dag kvar nu på denna mensen och sen kan vi börja igen. Äter ju rosenrot och har antagligen känt av cystan riktigt rejält nu i några dagar. Hoppas på att min kallelse för kontroll kommer nästa vecka. Har en lista med frågor ang mens, ägglossning, diverse värden mm att ta upp. Hon kommer nog få fullt upp med mig

• Anonym (Icka)

Har köpt en fertilitetsmonitor. Är idag på cd 11 och den visar hög men ingen LH. Räknar ju med ägglossning på cd 12-13 men då borde väl det börjat öka nu? Blir orolig nu att nått är knas med hormoner

• Anonym (Icka)

A baby born after a miscarriage or loss of a baby is referred to as a Rainbow baby. Today we remember all babies born sleeping, or we've carried but never met, those we've held but couldn't take home, the ones that came home but didn't stay. Make this your profile status if you or someone you know has suffered the loss of a baby. The majority won't do it, because unlike cancer, miscarriage, still birth and sids is still a taboo subject. Break the silence. In memory of all angels too perfect for earth ????? and all the babies that are born sleeping or don't make it home. Hold finger down and copy and paste do not share!

Hittade denna nyss i en grupp på facebook.

• Anonym (Icka)
    Anonym (Icka) skrev 2017-05-29 12:24:56 följande:

A baby born after a miscarriage or loss of a baby is referred to as a Rainbow baby. Today we remember all babies born sleeping, or we've carried but never met, those we've held but couldn't take home, the ones that came home but didn't stay. Make this your profile status if you or someone you know has suffered the loss of a baby. The majority won't do it, because unlike cancer, miscarriage, still birth and sids is still a taboo subject. Break the silence. In memory of all angels too perfect for earth ????? and all the babies that are born sleeping or don't make it home. Hold finger down and copy and paste do not share!

Hittade denna nyss i en grupp på facebook.

Frågetecknen är ett hjärta och en ängel.
  • Anonym (Icka)

Nu damp tiden ner för att kolla cystan och direkt ont i magen och oro

Dels för att få åka tillbaka dit där han föddes fram men även oro för att det är nått galet.

• Anonym (Icka)

Cystan är borta! Fy tusan vilken lättnad det var att se sen var läkaren lite lurig på nått sätt hon undrade om sista mensen och log väldigt pillimariskt men sånt går väl inte se så tidigt? Har bim nästa vecka nån gång.

• Anonym (Icka)

Inget plus denna månaden heller negativt test imorse och nu kom mensen

Så läkarens leende berodde väl på något annat....

• Anonym (Icka)

Fick precis samtal från kvinnokliniken. Måste äta penicillin igen, såret i naveln efter titthålsoperationen är full med bakterier.

Funderar på att gå ut i skogen och vråla snart trodde faktiskt att allt elände var bakom mig nu!!

• Anonym (Icka)
    Nykär15 skrev 2017-06-12 15:38:00 följande:

Men nä....finns det inget slut på eländet? Känner så med dig...var ju fast i mitt helvete i tre månader med återkommande nerlag, fler operationer och undersökningar...en riktig prövning. kram 

Blir ju massa tankar igen. Om det är en infektion i naveln så kanske det pågår i livmodern med och kanske försvårar en ny graviditet ordentligt. Kanske förklarar min jästa mage också. Bara less på att det fortsätter krångla nu såhär lång tid efteråt

Hur går det för dig och magen? Kram <3
  • Anonym (Icka)
    Nykär15 skrev 2017-06-12 17:51:58 följande:

Kan de kolla livmodern med? Har du pratat med dem om dina tankar?

Tror det går bra <3 känner små petande från vår skatt och lyssnar en kort stund på hjärtat på morgonen för att lugna mig, då känns det bra. Vecka 13+5 idag.

Stressad läkare så hon sa bara att provsvaren kom idag, massa bakterier så penicillin utskrivet. Om det är nått framåt så är jag välkommen att kontakta dom igen. Blev lite ställd så tänkte inte på frågor då.

13+5. Bitterljuvt. Var samma tid jag fick reda på att han dött några dagar tidigare

Men så glad för din skull <3
  • Anonym (Icka)
    Nykär15 skrev 2017-06-12 18:35:50 följande:

Vår dog 12+2, fick reda på det 12+6...så psykologiskt skönt vara över de dagarna...men tidigt än, så tar inte ut något...

Kommer man någonsin kunna slappna av efter våra upplevelser och förluster?

Köpt en doppler redan. För att förhoppningsvis kunna slappna av lite. Förhoppningsvis...
  • Anonym (Icka)

Nån här som vet hur Q10 fungerar? Ska det tas hela cykeln eller är det som rosenrot där man slutar vid ägglossningen? Nu har jag även ställt larm på mobilen om att börja smörja med protesterall efter helgen. Beräknad ägglossning på lördag. Ska iväg över helgen så kan bli krångligt att få med fertilitetsmonitor + stickor... Vill inte skylta om detta inför vännerna vi ska till

• Anonym (Icka)

100% icke graviditet denna cykeln iaf. Ingen ägglossning alls

• Anonym (Icka)

Förra cykeln ingen ägglossning alls. Nu är jag på dag 8 i den nya och får låg på monitorn. Kollade när bim är och höll på att trilla av stolen. 2 augusti, samma dag bf skulle varit för vår lille son har fortfarande inte besökt minneslunden utan tänkte vänta tills bf datum. Kaos i hela kroppen just nu. Bim + besöket samma dag

• Anonym (Icka)

Varför uteblir ägglossning 2 månader på raken? blir inte alls superstressad av denna jävla karusell

• Anonym (Icka)
    Nykär15 skrev 2017-07-22 10:44:41 följande:

Hcg måste ner under 5 för att äl ska ske, för mig tog det 3 månader innan den kom, men hade extrem otur med och fick både skrapning och till slut hysteroskopi

Hcg har jag inte haft sen mars. Så den biten spökar inte. Haft ägglossning efter det men nu 2 cykler utan trodde det berodde på rosenroten förra så har inte tagit nån denna gången. Men ändå inget.
  • Anonym (Icka)

Missade att testa med monitorn igår för jag var iväg men idag fick jag hög på monitorn? Dag 18 i cykeln och ca 9 dagar kvar till mens. Vet ju inte om kroppen ev släppt ett ägg och kan man förlänga med protesterall? När ska jag börja smörja isf?

• Anonym (Icka)

Skiter i allt nu. Lägger ner försök till bebis och allt runtomkring. När allt känns pest så får jag självklart reda på att en vän är gravid igen och det var precis det sista jag klarade nu. Lägger ner fl med, orkar inte med alla som får positivt på löpande band nu

Grattis till er som plussat och lycka till med växande magar.

Till er som fortfarande försöker... Kämpa på <3

Hej då....

• Anonym (Icka)
    Anonym (Rädd) skrev 2017-09-07 15:59:31 följande:

Vad beror de egentligen på om man får missfall efter v 12? :/

En orsak kan vara proppar i moderkakan och risken ökar om man har har proppar i släkten. Ett enkelt blodprov kan svara på det med men sjukvården är ju inte speciellt intresserad av att kolla om det inte händer upprepade gånger.
  • Anonym (Icka)
    Anonym (Rädd) skrev 2017-09-10 18:39:15 följande:

Inser ju att man behöver hjälp, men vart ringer man?

En privat mottagning eller nån kvinnoklinik där du bor.
Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?