Nykär15 skrev 2017-03-03 09:23:42 följande:
Nä sorgen finns där...vissa dagar sköljer den bara över mig och då gråter jag för allt...men dagarna som är bra är många fler nu, så det blir bättre. Vi kommer ju börja med IVF i april om det inte tar sig på denna eller nästa ÄL...så tror jag är lugnare nu när vi har en plan på fortsättning, det ger hopp.
Nej jag låg ju på CIVA efter första skrapningen då de kom åt nåt blodkärl, bara blödde nåt galet. Trodde ett tag de skulle ta hela livmodern när det inte slutade...sån panik...nu är det kört för ev barn låg jag bara och tänkte...
Jag försöker att vara stark men små saker gör att man bryter ihop fortfarande. Häromkvällen bubblade magen t ex och kändes exakt som sparkar och sen låg jag bara o grät. Att få höra att vänner ska få barn... Gör så ont
Fy tusan för den ångesten och paniken . Känner igen det så väl. Är fortfarande rädd för det. Åldern spelar ju roll med för framtida försök och eftersom kroppen spökar så är oron stor.
Nykär15 skrev 2017-03-03 09:29:05 följande:
Ja den var helt störd efter. Alltid varit 28 dagar innan. Sen var den allt från 33-45 dagar. SÅ vi valde att göra en privat missfallsutredning eftersom detta var andra på 8 månader...
Visade sig jag hade förhöjt TSH (sköldkörteln) vilken ökar missfallsrisken rejält samt kan göra det svårare bli gravid. Sen fick jag Letrozole för att få en normal cykel. Har gått på tre dubbelkurer utan graviditet. Nu äntligen ligger TSH på en bra nivå och denna gången har jag stimulerats med Bemfola sprutor under 6 dagar och sen tagit Ovitrelle för att ägglossa...
Jag hade 26 dagar innan denna graviditet. Är väl kanske på gränsen till normalt? Återstår att se hur mycket den kommer ändras. Jag vill kolla mina värden med.
Jösses, du får ju ta massor. Hur funkar det med ivf sen? Kan inte mycket om det mer än sprutor och äggplock insättning och ruvardagar.