Inlägg från: Anonym (Icka) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Icka)

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

Nykär15 skrev 2017-05-03 10:36:23 följande:

Vecka 8+0 idag...har VUL i morgon och är livrädd....

Förstår det

Håller tummarna för ett litet fint pickande hjärta <3
  • Anonym (Icka)
    Nykär15 skrev 2017-05-03 10:36:23 följande:

Vecka 8+0 idag...har VUL i morgon och är livrädd....

När ska du på vul? Sitter och håller tummarna stenhårt här och väntar på besked
  • Anonym (Icka)
    Nykär15 skrev 2017-05-04 11:00:37 följande:

Sådär!

Perfekt litet gryn med tickande hjärta, mätte 15 mm = 8+1, stämmer prick på dagen! Sååå lättad!! NIPT inkl UL om 2 veckor.

Åh grattis <3

En milstolpe klar
  • Anonym (Icka)
    Nykär15 skrev 2017-05-04 11:53:34 följande:

Ja...var det värsta jag gjort på länge, så himla nervös och rädd...

Jag är inte ens gravid än och är redan livrädd för den dagen
  • Anonym (Icka)

Nykär, du verkar ha koll på saker. Undrar om du kan hjälpa mig här.

Sista mensens första dag började 19/4. På cd 13 så fick jag full stegring på ägglossningstest. Idag på cd 22 och förväntad mens antingen på cd 26 eller 29. Förra månaden var cykeln 3 dagar längre helt plötsligt. Så hur räknar jag ut äl+ och lutealfasen utifrån detta?

• Anonym (Icka)
    Nykär15 skrev 2017-05-10 10:59:44 följande:

Hej

Jag får det till att du är på ÄL+8 idag, man räknar ju ÄL från dagen efter positivt ÄL-test. Jag skulle säga att du har BIM den 16/5 om du normalt sett har en lutealfas på 14 dagar. Varje kvinnas lutealfas är konstant och ändras inte, så om mensen kommer tidigare eller senare så är det styrt av ägglossningen som varit tidigare eller senare än man trott alternativt att den uteblivit.  Vad brukar din lutealfas vara på? 

Innan jag blev gravid och fick missfallet så hade jag en cykel på 26 dagar. Är osäker på när ägglossning skedde men har för mig att det var ca 11 dagar innan mens förutom den månaden jag blev gravid, ägglossning skedde veckan efter mens då. Fick + 5 dagar innan bim då. Men nu efter har ägglossning skett på cd 12 och 13. Och förra cykeln kom den på cd 29. Blir fundersam över varför den ökat 3 dagar isf.

Använde rr från cd 6 denna gången för att de kom hem då. Och ProgesterAll hade jag förlagt vid städningen och hittade igår skulle börjat med det förra veckan egentligen. Får väl börja nästa cykel istället.
  • Anonym (Icka)
    Nykär15 skrev 2017-05-10 11:24:41 följande:

Det låter som du har en lutealfas på 16 dagar (helt normalt) och när du får ÄL senare, dag 13 så får du mens på dag 29, innan när du fick ÄL tidigare fick du således mens på dag 26-27. 

Jag har 14 dagar och ÄL runt dag 12, så 12+14= 26 dagar cykel. Nu sist hade jag 27 dagar då jag fick ÄL på CD13.

Hoppas det gör dig lite klokare  helt normalt att cykeln varierar några dagar hit och dit eftersom ÄL inte alltid kommer på exakt samma CD

Lite klokare blev jag Tack <3

Men är det värt då att använda ProgesterAll efter ägglossning nästa cykel? Tror inte det tagit sig denna gången heller faktiskt.
  • Anonym (Icka)
    Summerchild skrev 2017-05-10 18:28:43 följande:

Ja om du har ägglossning så kan det vara som en puff i rätt riktning. Det är väl för att man kan sakna tillräckligt med progesteron i kroppen för att ägget ska sitta kvar vid fästet. Men kan lika väl en viktnedgång med kost och motion oxå göra. Prova dig fram.

Vikten är normal, daglig motion i form av promenader och kosten är varierad och ganska nyttig äter även järn + kosttillskott dagligen för att boosta. Åldern (41) är väl det som är mest emot misstänker jag
  • Anonym (Icka)

Äl+14 idag. Negativt test och mensen borde alltså komma igång under dagen. Blir nya tag efter mensslut. Köpte ägglossningstest med dubbel hormonindikator..

• Anonym (Icka)

Jag har märkt att min mens är annorlunda nu efter missfallet och alla problem som uppstod. Innan graviditeten så började den alltid på natten och blödde kraftigt i 3 dagar innan det lugnade ner sig de resterande 2. Nu börjat den på eftermiddagen, blöder otroligt sparsamt i 2 dagar. Sen ökning dag 3-5 och sista dagen pyttelite. Kan det innebära att slemhinnan inte är speciellt tjock och kommer det rätta till sig?

Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?