• Nykär15

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

Symetrical skrev 2016-04-27 10:02:14 följande:
    Med tanke på hur fort det tog sig förra gången borde ni vara väldigt kompatibla. Allt talar ju för det i alla fall! Håller tummarna för er!
    Jo, får försöka tänka så!
  • Nykär15
    Sagan12345 skrev 2016-04-27 21:45:35 följande:
    Humm jag förstår hur du menar jag har gått och tänkt i dom banorna jag med.. Vad händer om de inte går.. Ingen av oss har barn och jag vill ju extremt mycket ha barn, min sambo vill också. Jag blir 31 & han 39 i år så vore ju bra om nr 1 kunde bli till Nu! Vi får försöka att inte oroa oss i onödan och ta problemet om de dyker upp.. Jag tror maj är en bra månad.. Första gången jag blev gravid var i maj :) snart har vi ägglossning igen jag håller mina tummar att det går vägen för oss och alla andra

Du är ju ung i sammanhanget iaf! Jag är 39...så känner stor stress stundvis....

Håller med tummarna för oss alla att maj är rätt månad!

• Nykär15
    Sötsöt skrev 2016-04-27 22:13:05 följande:

Dagen ärhär:D hehe!

Efter 7 månaders försök sen missfallet har vi nu plussat:D hehe

GRATTIS!!! Härligt med plus i tråden!

halfmoon skrev 2016-04-28 11:43:40 följande:

Grattis till plusset Sötsöt! :)

Här har vi inte gjort några fler försök sedan senaste missfallet. Var på vul dagarna innan ägglossning och det fanns lite rester kvar från missfallet och då bestämde vi oss för att vänta en månad till med insemination. Om vi har tur får vi börja med ivf vid nästa mens, tror den kommer på söndag. Om vi har otur (vi har alltid otur i baka bebis-sammanhang) så får vi vänta en månad till eller till hösten.

Evig väntan! Hoppas det är värt det i slutändan. Vill inte vänta på fler sorger.

Hoppas ni kan komma igång efter mensen då och slipper vänta onödigt länge...

Lägesrapport från mig; 

BIM+2, ingen mens trots allt..hade svag blodflytning på morgonen på BIM, sen ingenting...klara flytningar, inga menskänningar, inga gravidkänningar...ingenting, Inte testat sen BIM då det var negativt...

• Nykär15
    Vanilla ice queen skrev 2016-04-28 15:50:18 följande:
    Åh tänk om blodflytningen var ägget som fäste och att det tagit lite längre tid bara Håller tummen!!! Håll oss uppdaterade.

Jag håller er uppdaterade. Ingen mens ännu, tog ett test idag, negativt.

Men nu har jag ÄL-känningar??? Fattar INGENTING....så ska ta ett ÄL-test framåt 10-tiden och se vad det säger. VIsst, om det var ett sent ägg så är det för tidigt för plus nu om det skulle fäst på BIM..men har svårt tro det ligger till så. 

Visar ÄL-testet inget så får jag väl bara vänta en vecka och se vad som händer...så tröttsamt. Har ju sjukt regelbunden cykel så fattar inte alls vad som händer nu helt plötsligt. 

• Nykär15
    Anonym (Första mf) skrev 2016-04-29 10:38:22 följande:
    ÄL tyckte kanske ni inte fick till det när det egentligen var dags då å ger er tur nu
    Hahaha ja jag fattar noll. Ska ta ett i em med och se om det ökat ytterligare. Eller så kanske ÄL-smärtorna är inför stundande mens och att den ändå kommer till slut? Bara väntan som kan säga vad det blir...såååå segt. 
  • Nykär15
    Vanilla ice queen skrev 2016-04-29 11:32:00 följande:
    Testade du för ÄL? Vad skumt attmensen håller på så om det inte skulle vara något. Men av egen erfarenhet verkar det som att det räcker att tänka graviditet för att cykeln ska balla ur.

Jag tror jag är rätt avslappnad och stabil, är vårt 5:e försök och cykeln är regelbunden. Men skillnaden är progesteronkrämen som jag tagit denna månad, så nåt har ju skett...antingen blev ÄL förskjuten och faktiskt kommer nu, eller så är mensen förskjuten och kommer. Allt bör väl ha gett nån klarhet inom iaf en vecka, senare än så har mensen aldrig kommit..får se vad ÄL-testerna säger kommande dagar...

Jag testade för ÄL för det är exakt ÄL-känslor jag har och de skiljer sig mot hur det känns före mens. Så även om det känns långsökt så får jag ju försöka hitta vad det är som händer med kroppen...

• Nykär15

Nu äntligen mens!!! Så äl runt 11-12/5, BIM 25-26/5
    Skönt ha nåt att gå på igen :)
    Kanske aldrig hade äl denna gång som du säger, därför det blev knepigt...

• Nykär15
    Sagan12345 skrev 2016-05-01 23:06:31 följande:
    Mm kanske var så..

Jag tror på maj :) nya tag!

Jag har förhoppningsvis äl runt 10-11. Din cykel är lite kortare än min. Har normalt 29 dagar
    Ja vi får hoppas på maj! Men upptäckte igår att min kille är bortrest 11-13/5....blev så himla ledsen. Det är tredje gången nu! Och vi är bara på försök nr 5....vi har alltid sex och sa, vad skönt, för vi behöver ju eg inte tänka på ÄL då..men det är ju så himla typiskt!! Får hoppas att den kommer som den ska och att dagarna innan räcker...
  • Nykär15
    Anonym (Första mf) skrev 2016-05-03 07:01:15 följande:
    Nej vad tråkigt! Men ni kanske hinner att ha sex innan han åker? Dagen innan eller samma dag å hoppas det prickar in.
    Kan bara den 10/5 isf...känns så surt om jag då får positivt den 12:e och så släpper ägget kanske 13...då är det inte mottagligt den 14:e när han är hemma...riktigt depp just nu. Behöver pricka allt för att det ska kännas bra. Har ju så liten chans pga åldern så vill inte gärna förlita mig på att de lever så länge. Det är ju om man har gynnsamma förhållanden som de lever länge, men hur vet man det liksom?? Att  man har rätt miljö där nere?? Känner mig ledsen...
  • Nykär15
    Anonym (Första mf) skrev 2016-05-03 10:44:51 följande:
    KRAM till dig! Förstår din känsla att du blir ledsen. Det är ju lång tid där emellan tills man kan pricka in igen. Men så svårt att kunna pricka in det rätta tillfället är förjäkligt.

Det är ju bara att fortsätta kämpa på men det är inget man tröstade av,jag vet.

Tack så mycket Hjärta

Ja väntan känns som en evighet när man vet att man kommer missa ÄL rätt mycket en månad...var samma sak förra månaden så att det händer en månad till känns totalt pissigt på alla sätt....blä. 

Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?