• Nykär15

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

Sagan12345 skrev 2016-05-16 20:21:42 följande:

Hur går de för dig Nykär15? Nu borde de vara fästdags.. Hur känns de i kroppen?

Åh tack för att du tänker på mig <3

Mått illa ett par dagar, högre temp och molvärk...kände på tappen, den var sjukt mjuk men stängd, tror aldrig jag känt den så faktiskt (kände aldrig på den när jag var gravid med barnen tyvärr)...
    Brösten är svullna och ådriga, inte så ömma dock.
    Men gissar att allt bara är framprovocerade önskningar om att det skulle tagit sig :(

Hur går det för dig?
  • Nykär15
    Sagan12345 skrev 2016-05-16 20:43:55 följande:
    Va inte så säkert på de :)

Humm jag vet inte, har klänningar i livmodern men de har jag haft mer eller mindre sedan första MA, så de hjälper mig inte på traven. Hade en tempdipp idag och frusit som sjutton, men jag är en frusen person.. Känns lite som 50/50. Men som jag hoppas :)

Vi får se under veckan om de kommer några mensvärk liknande känningar som tidigare lite inte..
    Tycker dina är lovande med! Fryser gör jag ofta med så svårt ta in det som symptom för mig, men med barnen jag har frös jag orimligt mycket, inget hjälpte typ.

Spännande om du kollar din tapp med! Kollat min förra cykeln, då var den inte så här mjuk nån gång...mest hård bara
  • Nykär15
    Anonym (L) skrev 2016-05-16 20:52:30 följande:

ÄL + 13 här. Brukar ha 15-16 dagar mellan ÄL och mens. Test i morgon eller på onsdag. Känns dock som jag haft mensvärk sen igår (men känns inte riktigt exakt samma som mensvärk.. svårt att förklara) det sticker lite i mina bröst men det kan ju vara mensen också. Kommer inte ihåg om jag hade stickningar i brösten vid mens någon gång innan missfallet, men hade ju mens senast i december så det är inte så konstigt. Har även haft en del flytningar vilket jag inte haft innan. Men jag har inte så höga förhoppningar i vilket fall. Får jag mens känns det okej. Då vet jag att min kropp är fit for fight

Spännande! Låter ju lovande, håller tummarna!
  • Nykär15
    Sagan12345 skrev 2016-05-17 11:14:13 följande:
    Mm jag fryser också för de mesta..

Jag är väldigt tveksam tyvärr denna omgång..

Tappen är väldigt stängd, och hårt vid just öppningen, resten är lite mitt i mellan. Den är dock högre upp och lite mer uppåt så den är svårare att nå.
    Hmm svårt....det där med tappen förlitar jag mig inte på alls. Bara vänta och se för oss! Om en vecka vet vi :)
  • Nykär15
    Vanilla ice queen skrev 2016-05-17 12:34:44 följande:

Jag har haft koll på tappen. Bästa sättet att ha koll på ÄL enligt mig. Tar någon cykel att få koll. Vid ÄL försvinner tappen typ och sitter högt upp och det känns som läppar.
    Innan bim har den varit hård, lång och högt upp. Vid mens har den åkt ner och öppnat sig lite. Men det sker typ samtidigt som mensen kommer. Så väldigt svårt att hålla koll på om man är gravid med hjälp av tappen.
    Sen kanske det känns/är olika från person till person.

Jag har haft koll på den just vid mens, äl men vet inte hur den känns som gravid...därav att jag kollar den nu för att sen se vid BIM om hur det blir, jag försöker liksom inte utröna på det sättet, skulle inte tro på nåt annat än ett test som visar plus för att tro på det :)
  • Nykär15
    Vanilla ice queen skrev 2016-05-17 14:12:56 följande:
    Min har känts som innan bim när jag varit gravid Den har fortsatt hålla sig så även nu i vecka 17 (var tvungen att kolla
    Bra att veta! Tänkte jag ska ha lite koll på detta nu denna gången, mest för att det är skoj se när man väl blir gravid om det varit några avvikelser, så nu gör jag noteringar om det i min app.
  • Nykär15
    Symetrical skrev 2016-05-17 17:09:50 följande:
    De gånger jag varit gravid har min tapp varit mjuk stängd. Höjden har dock varierat. Tydligaste skillnaden har dock varit att jag varit extremt svullen i hela underlivet. Har knappt fått in två fingrar för att kunna känna på tappen.
    Hur tidigt har det varit så svullet? Mitt är helt omslutande svullet runt tappen liksom. Äl+7
  • Nykär15
    Symetrical skrev 2016-05-17 19:31:16 följande:
    Enligt mina anteckningar började det på äl +5 nu senaste gången när jag blev gravid i december.
    Intressant, ska bli spännande se vad det visar sig för mig, gravid eller inte. Tack för din info! :)
  • Nykär15
    Sagan12345 skrev 2016-05-17 22:42:26 följande:
    Ja tack o lov att de bara är en vecka kvar så man kan tänka på annat en liten sväng sen :)
    Ja antingen blir det menspaus eller så börjar man oroa sig för tusen andra saker i 8 månader till ;)
  • Nykär15
    Anonym (L) skrev 2016-05-19 17:04:17 följande:

Jag fick mens igår eftermiddag. Tog det med blandade känslor. På ett sätt är det skönt att den kom igång efter normal tid efter skrapningen men självklart var det en besvikelse. Den mensvärk jag haft! den har inte varit att leka med..
    Kan inte riktigt släppa känslan av att det kommer ta ytterligare minst 8 försök till nästa graviditet. Tankarna snurrar och jag undrar om jag verkligen får ägglossning som jag ska, om allting fungerar som det ska för att bli gravida på naturligt sätt m.m.. Det är ju inte bra att stressa upp sig. En av gynekologerna jag träffade sa till mig att jag åtminstone vet att jag kan bli gravid nu. Det borde ju lugna mig lite tycker jag.

Hur har ni det tjejer?

Alltid jobbigt när den dyker upp :(

Är på äl+9 idag...molvärk, öm i ryggslutet. Ju närmare BIM jag kommer desto mindre vågar jag ändå hoppas...
Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?