-
Jag har fått bäst utslag på ÄL-tester på em, runt 17-tiden, lugn o fin!Allex skrev 2016-03-12 08:18:26 följande:Allt gick fel idag! Dottern vaknade 04:30 och kom in till oss. Jag hade sen svårt att somna men jag tror somnade ca05:30. Vaknade igen vid 7 och vände o vred på mig tills jag kom på "just ja, tempen" . Tog tempen och fick 36,55! Ashögt! Känner att jag inte kan lita på den med all störd sömn. Vi gick upp en dryg halvtimme efter. Trött som var satte jag mig på toan...men glömde bort att jag skulle testa! Gaaah! Sen var sekretet "bara" krämigt, lotion. Suck! Får vänta till lunch innan jag kan testa.... :-/ Helt plötsligt känns det som äl är lååångt borta Men.... dagen är inte slut än. De äggviteliknande sekretet jag hittade igår kan ju vara ett slags "förspel" på vad som komma skall.....
-
Allex: då har nog ägget släppts nu. Men konstigt med dina positiva grav.test??
Här har det vart blödningsfritt i två dagar nu, ökad sexlust som bara den. Så hoppas det betyder att ÄL närmar sig, funkar allt som det ska är det torsdag/fredag. Hoppas så!!! -
Kan du ha ÄL om du fortfarande har så mycket hcg i kroppen? Är det verkligen ett missfall, har du fått det bekräftat? Så starkt test fick jag inte ens innan mitt mf. Hade svaga tester på både stickor och CB så anade rätt tidigt att det inte utvecklades som det skulle. Jag hade nog åkt för ett VUL om jag vore du.Allex skrev 2016-03-12 11:13:23 följande:
Förlåt..men...lugn i fin funkar inte på mig. Tog ett gravtest o ältest. Ältestet lyckades jag pajja, satte in stickan fel i den digitala delen, så där fick jag inget resultat, bara felmeddelanden. Gravtestet visade starkare än de senaste 3-4 dagarna! Whats that about?! Börjar inse att den här dagen är helt koko! Vill gå och gömma mig!
Imorgon, är en bättre dag! Jag strycker denna ur kalendern tror jag.
-
Men vad kul! Grattis! Håller tummarna att det ska gå vägen för er denna gången!DMcR skrev 2016-03-14 05:59:52 följande:
Jag får visst äta upp mitt senaste inlägg. Negativt gravtest på BIM+1, men idag på BIM+3 har mensen ännu inte kommit och nytt test visar plus! Hjälp mig hålla tummarna för att grynet vill stanna denna gången.. Jag håller tummarna för er alla härinne som kämpar att ni också plussar snart.
-
Här har det börjar dra i magen som det gör inför ÄL för mig...lite molvärk och ömma äggstockar. Hoppas nu bara att kroppen släpper ett ägg denna månaden som det ska med.
Tog ett ÄL-test igår, det ger utslag men är en bit kvar till positivt. Men gissar att det kommer ske först i morgon om det blir nåt denna gången.
Nu är det mer som det brukar, brukar ha ont ca 2-3 dgr inför ÄL. Som att allt förbereder sig långsamt.
Förra månaden med rosenrot var det så totalt annorlunda och gick så fort att jag knappt hann med. Kände lite drag och stickningar på morgonen, tänkte att ja ok nu är nog ÄL inom ett par dagar. Men under dagen tilltog det jättemycket så tog ett test på em samma dag och hade då starkt positivt! Så gick väldigt fort på ett sätt jag inte är van vid.
Denna månaden vågar jag inte hålla på med några saker så kör utan rosenroten och nu är det som sagt mer som det brukar...får hoppas att det ändå innebär att ett ägg släpper...ska ta ett nytt ÄL-test i em. Mina tester visar bättre på em än på förmiddagen.
-
halfmoon skrev 2016-03-17 12:55:54 följande:
Jag hoppas och tror att jag har haft ägglossning nu och att första mensen kommer om typ 11-12 dagar. De klibbiga flytningarna har kommit och gått och nu är där som det brukar efter ägglossning samt att brösten är ömma.
Gjorde ett gravtest igår och nu visar det bara yttepyttesupersvagt streck. Hade helst önskat att det var helt borta men det är nog så lite hcg i kroppen att systemet ändå funkar normalt.
Såååå. I mitten av april smäller det och om det lyckas så blir det en tidig januaribebis.
Hade önskat så att jag var gravid och påväg när första bf:et passerade (13 april) men så kommer det inte bli. Så nu satsar jag på att vara på god väg till andra bf:et i mitten av oktober istället.
Vill spola fram tiden!!!
Kan man ha äl fast man har hcg i kroppen alltså? Har du testat med ÄL-test?
Jag borde ha min äl i morgon, har känningar men vill se positivt på sticka för att lita på att den faktiskt kommit igång som den ska efter missfallet...
Ja ta sig förbi BF-datum som inte blir av blir tufft...hoppas april blir vår månad med plus som stannar kvar!
-
Toppenbra att veta! Tack!Symetrical skrev 2016-03-17 15:06:39 följande:
Sorry för kapning, men äggtillväxten påbörjas efter att hcg understigit 50 mIU, så med andra ord kan man ha svagt streck på känsliga test och ändå få äl.
-
Närmar sig positivt på ÄL här, haft riktigt ont idag :)
Om det är svagare i morgon vet jag att den varit, har väldigt kort tid att pricka in fullt utslag har jag märkt genom åren nämligen, men blivit gravid ändå ju...
Dagens:
-
Allex skrev 2016-03-18 06:32:02 följande:Hur var testet idag då?
Testar alltid på em kl 17.00 så vi får se då.
Man ska ju inte testa ÄL med morgonurin, fm eller em/kväll är bättre när man varit vaken en stund. Jag testade en cykel att ta både fm/em ( 10 + 17 ) och har sett att mina utslag sker bäst på em, så då kör jag endast med det nu. Räcker för mig att se att det går upp högt och sen om det går ner igen för att känna mig trygg med att ÄL varit. Bara lyckats se fullt positivt en enda gång, men har ju vart gravid 3 ggr så vet ju att jag har ÄL bara det blir en bra stegring som ligger nära positivt :) vissa har bara några få timmar helt positivt så kan vara svårt pricka in. Även svårt om man som jag dricker stora mängder vatten på dagarna, blir lite väl utspätt då....
Återkommer i em!
-
AennilKs skrev 2016-03-18 10:15:52 följande:
14 h på danderyds akut, 16.00-6.20 var vi klara. Missfall :'(
Men fy va jobbigt....här är du iaf inte ensam om att ha gått igenom det...alla har samma bagage även om det nu förmodligen inte är till någon tröst
tröstkramar