• linnea83

Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015

Just det :).Ca 70 cm lång och ca 7,5 kg nu.Så har börjat med storlek 74 på kläder nu (!!).

• linnea83
    villsågärna38 skrev 2015-05-14 17:32:59 följande:

Linnea - ta bort kudden en period om han vänder sig mkt. Det har vi gjort. Sen minskar risken för psd när det själva kan vända sig och sova på magen men just kuddar och snuttar osv ska de isf inte ha i ansiktet.

Kul att det är bra med er smile1.gif

Kram

Tack :).Ska ta bort kudden..Men får nog ta den när han sover då för han använder den lite som snutte för att somna ;).Drar den mot ansiktet om du fattar :).
  • linnea83
    villsågärna38 skrev 2015-05-14 21:09:27 följande:
    Oh förstår! Kanske kan byta till en plattare bara ett tag? Vi testade idag med en plattare kudde till. Lovisa. Funkade bra. Hon är 7 mån nu och ligger mer som ert större barn när hon ligger på magen. Lägger inte huvudet rätt ner längre heller. Men skulle hon göra det i den här varianten så är det ingen fara. Ha samma örngott så kanske det funkar? Kram
    Vi har den plattaste ????..Hade enorma kuddproblem ett tag och till slut använde vi den han gillade mest och gled av minst ;).Det är den platta som är nästan lika bred som spjälsängen..Men är ju inget större bekymmer,han fattar nog snart att huvudet ska ligga på sidan om man vill sova på mage.Och tills dess vaknar jag direkt av babyvakten (shit va bra den är!!Philips Avent) och kan vända honom utan att han vaknar.Tack för hjälpen fina du!
  • linnea83

Alla frågetecken är en gubbe som håller för ögonen,glömmer alltid att det inte funkar här ;).

• linnea83

Vi kör libero och har gjort hela tiden..Nr 4 nu..Enda gången det läcker är om man satt på den tokigt eller om blöjan börjar bli för liten.

• linnea83
    lelle75 skrev 2015-05-16 16:43:08 följande:

Missa bildtråden ibland så gör samma inlägg här:

Jo, det stämmer att hon sover i liggdelen så det blir nog väldigt varmt där i. När byter man till sittdelen? Har ju bugaboo, blir det lika bekvämt för dem att sova i sittdelen? Går den att luta bak på nått sätt? Kram

Charlie är bara 4,5 månad och vi har använt sittdelen vid vissa tillfällen i ca 3-4 veckor..När han är vaken tycker han det är mycket roligare (tex på ikea :).Han sover gott i den också :).Liggdelen är numera väldans trång så den används nog inte länge till ;).
  • linnea83
    johjen skrev 2015-06-01 21:28:19 följande:

Ingen sömn idag utan har typ lagat mat fram till för en timme sedan! Blir svårare och svårare med Adam men han var ganska snäll idag och alternerar jag mellan att han får ligga och rulla runt på filt, sitta i babysittern, barnstolen och ibland på min höft så går det oftast bra! Mamma fitness är nog nödvändigt för att jag ska gå ner och stärka upp min kropp. Om allt går som jag vill hade ja ju tänkt att bli gravid igen om sisådär 1 år och måste förbereda mig för det.

Usch vad jobbigt med mens! Hatar den verkligen och den förstör så mycket. Funderar på att testa typ p-spruta sen för att bli av med eländet.. Hoppas du får mildare pms. Har du märkt någon skillnad efter du fick storasyster?

Så mysigt att Lovisa säger Mam mam.. Adam kan också göra det ibland och man blir ju så glad. Tycker han blir mer och mer en lite person för varje dag. Så med och vill upptäcka allt! Snöret på rullgardinen, handtagen på dörren, mattfransarna, mammas kinder ja allt ska kännas på!

Hoppas ni haft en bra dag och får en sömncykler natt!

Kram

Ta INTE p-spruta om du vill ha fler barn!Tog ett år att bara få tillbaka mensen!!Bara ett tips :).

Appen krånglar för mig med nu :(.

Kram!
  • linnea83

[quote=75377953][quote-nick]johjen skrev 2015-06-02 14:37:05 följande:[/quote-nick]Tack hade inte tänkt att ta p-spruta nu utan i så fall efter nästa barn. Hoppas allt bra med dig!

Kram[/

Förstod nästan det :).Det är bara bra med oss tack :).Charlie är 5 månader,71 cm lång och väger 8,4 kg!Han snackar massor,börjat sina första försök till att krypa och äter nästan allt jag ger honom :).Men bäst är ersättning fortfarande.Han sover nästan alltid 18-06 utan att vakna.Samt ett par timmar på fm och em.Inatt var han dock vaken mellan 00-02 av nån anledning.Kanske tänderna däruppe som är på g..På det stora hela har vi som du förstår väldigt bra och är väldigt glada att han sover då min värk blir så mycket bättre när jag får sova :).

Kram!

• linnea83
    Danisen skrev 2015-06-04 10:23:33 följande:

Hihi vilken stor kille han börjar bli Maja är 7 månader 66cm och 7430gr. Så härligt att han sover så bra. Här varierar det väääääldigt. Jag har som du, sover jag dåligt har jag en jäkla värk. Önskar varje kväll att natten ska bli bra hehe. Ibland blir det så ibland inte alls hehe. Men men så är det. De går förhoppningsvis över igen snart. Enligt Wonder weeks appen är hon "during The fussy phase" så det stämmer in bra på henne.

Gillar han ingen mat? Maja blev förtjust i sötpotatis och palsternackpuré de är sött hehe.

Nu missuppfattade du nog ;).Han äter allt jag ger honom :).Med god aptit :).Vi har bytt 2 mål om dagen.Ett på morgonen (gröt på skrädmjöl och mandelmjöl med katrinplommonpuré) och ett på em då han får prova nån typ av mat samt fruktpuré till efterätt :).Bara att flaskan fortfarande är favoriten :).Ja han är stor nu :).Storlekarna på kläder bara flyger förbi :).Nu har han 74 och har börjat köpa lite i 80 nu (!!)

Kram.

Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015